Značka Cupra, která spadá pod Seat, resp. koncern Volkswagen, představuje elektromobil Cupra Born. Je odvozen od modelu Volkswagen ID.3.
foto: Cupra
Elektromobil Cupra Born zahajuje pro značku novou éru a v její produktové řadě doplňuje externě nabíjitelné hybridní verze modelů Cupra Leon, Cupra Leon Sportstourer a Cupra Formentor, které rovněž využívají elektrickou energii k „maximalizaci sportovních výkonů“.
Cupra Born nabízí moderní sportovnost díky DCC v kombinaci se sportovním podvozkem a elektronicky řízenému stabilizačnímu systému ESC Sport, progresivnímu řízení, větším brzdám a širším pneumatikám na 20“ kolech z lehké slitiny. Auto je postaveno na platformě MEB koncernu Volkswagen, stejně jako elektromobily řady ID.
foto: Cupra
Cupra Born je tak přímo odvozen od úspěšného hatchbacku Volkswagen ID.3. První elektromobil značky Cupra se bude dodávat ve dvou výkonových verzích: 110 kW a 150 kW; výkonnější varianta bude na přání k dispozici se sportovním paketem e-Boost, který zvýší nejvyšší výkon až na 170 kW.
Born je kompatibilní s DC rychlonabíječkami až do výkonu 125 kW (platí pro 77kWh sadu akumulátorů). Tímto způsobem lze získat elektrickou energii pro ujetí 100 km za pouhých 7 minut. Model CUPRA Born může být vybaven také tepelným čerpadlem, které optimalizuje dojezd za chladného počasí.
Inženýři vyvinuli pro model CUPRA Born širší pneumatiky, které nabízejí rovnováhu mezi sportovními výkony a hospodárností. Pneumatiky s šířkou běhounu 215 mm se dodávají pro rozmanitá kola s průměrem ráfku 18 až 20 palců.
foto: Cupra
Palubní systémy používají data dodávaná velkým počtem integrovaných senzorů – radarových, kamerových i ultrazvukových – spolu s informacemi dodávanými z vnějších zdrojů a na jejich základě sestavují obraz okolí vozidla a detekují případná nebezpečí.
foto: Cupra
Rozsáhlá a komplexní nabídka systémů zahrnuje mimo jiné prediktivní adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), asistenta Travel Assist pro automatizovanou jízdu, asistenta pro změnu jízdního pruhu (Side Assist), asistenta pro couvání z parkovacího místa (Exit Assist), asistenta pro rozpoznávání dopravních značek, asistenta pro stav nouze (Emergency Assist) a přednárazového asistenta. Všechny asistenční systémy poskytují řidiči velmi cenné informace přímo v jeho zorném poli prostřednictvím průhledového displeje s rozšířenou realitou.
foto: Cupra
Konektivita Cupra Born nabízí přístup k velkému množství funkcí a služeb prostřednictvím nově vyvinuté aplikace „My CUPRA“ App. Elektromobil Cupra Born, navržený a vyvinutý v Barceloně, v sídle společnosti v Martorellu, se bude od září vyrábět v závodě Cvikov v Německu (stejně jako řada VW ID).
Elektromobil Cupra Born bude kromě typických modelů vlastnictví nabízen také v rámci smluv o předplacených službách. Zákazník bude používat vozidlo spolu s dalšími souvisejícími službami na základě měsíčního poplatku.
No co si budeme, vypadá naprosto famózně. Pokud dokáže
No co si budeme, vypadá naprosto famózně. Pokud dokáže seat přenést sportovní zážitek i do tohoto elektromobilu, tak jdu rozodně doněj. Nemám na něj sice teď dostatek financí, ale řešil bych to případně pomocí úvěru na auto.
Tady je víc fotek vč.
Tady je víc fotek vč. interiéru:
https://fdrive.cz/clanky/cupra-born-tentokrat-naostro-7163
Líbí se mi více než ID.3, zvenku, ale hlavně uvnitř, přijde mi ten interiér takový hodnotnější, lepší loketní opěrka, středová konzole vepředu, ale hlavně sedačky. A nevím, jestli se mi to zdá, trochu jiný volant? Resp. ovládání na volantu, tlačítka se mi zdají u tohoto auta klasické, což by bylo fajn.
Tak uvidíme, jak to bude s cenou, měl by být o něcolevnější než ID.3, jak bývá zvykem u VW vs. Seat. I když, toto je Cupra 🙂
Pekné auto a takmer identické s ID.3 čo je úplne v
Pekné auto a takmer identické s ID.3 čo je úplne v poriadku. Zvýšený výkon je fajn bude zaujímavé pozorovať Drag Race oproti 150 kW ID3 ako si ten výkon naviac urobí svoju prácu.
To je paradni auto. Je videt ze VW postupuje milovymi kroky
To je paradni auto. Je videt ze VW postupuje milovymi kroky kupredu. Tesla mezitim ze slibovanerho auta za 35000 USD vycarovala zauto za asi 41000 USD. Ano, po neustalem zdrazovani kazdych 14 dni asi tolik ted stoji nejlevnejsi Tezzla ktera po dalnici da sotva 300km s vetrem v zadech. A to se vyplati.