Ford chystá 13 nových elektroaut, investuje $4,5 mld.

Do roku 2020 bude Ford investovat další 4,5 mld. dolarů do projektů souvisejících s elektromobilitou. Jedním z nich je i nová verze elektromobilu Ford Focus Electric.

Nová verze elektromobilu Ford Focus Electric nabídne dojezd 160 km a rychlonabíjení
foto: Ford

Do roku 2020 bude Ford investovat další 4,5 miliardy USD (v přepočtu přibližně 111 miliard korun) do projektů souvisejících s elektromobilitou. Ve stejném časovém horizontu se portfolio Fordu rozšíří o 13 nových elektrifikovaných modelů.

Koncem dekády bude více než 40 % modelových řad této značky obsahovat elektrifikovanou verzi. V příštím roce Ford představí nový elektromobil Focus Electric.

Jeho nová rychlonabíječka na stejnosměrný proud umožní nabít baterii na 80 % maximální kapacity přibližně za 30 minut – to je o více než dvě hodiny rychleji než dnes.

Nový Focus Electric, který se začne vyrábět ve druhé polovině roku 2016, nabídne evropským i americkým zákazníkům mimo jiné následující funkce:

LCD přístrojový panel SmartGauge s ukazatelem EcoGuide – umožňuje sledovat v reálném čase tok energie mezi motorem, baterií a koly
Funkce Brake Coach – učí řidiče, jak nejlépe využívat rekuperačního brzdění k uchovávání energie

Investicemi do elektromobility Ford reaguje na sílící celosvětové volání po ekologicky šetrnějších a hospodárnějších automobilech. Nové procesy umožní týmům z různých částí světa sdílet společné technologie a testovat baterie virtuálně v reálném čase.

Design podřízený uživatelské zkušenosti

Ford současně hledá nové cesty, jak se na trhu odlišit. Jednou z nich je zaměření na celkovou zákaznickou zkušenost, nikoliv jen na samotný automobil. I vývojové procesy ve firmě se mění tak, aby tento nový přístup podporovaly.

„Vítězem nebude ten, kdo napěchuje do automobilu co nejvíce techniky, ale ten, kdo tuto techniku uspořádá takovým způsobem, aby se jevila zákazníkům atraktivní a uživatelsky příjemná,“ řekl Raj Nair, výkonný viceprezident a vrchní technický ředitel Ford Motor Company. „Mapování zvyklostí zákazníků nám umožňuje lépe pochopit, které funkce opravdu využívají a oceňují, a na základě toho pro ně navrhnout ještě lepší uživatelskou zkušenost.“

Kromě tradičního výzkumu trhu tak Ford celosvětově investuje i do výzkumu založeného na demografirckých datech. Sleduje, jak zákazníci auta používají, a získává tak přesnější představu o kognitivních, společenských, kulturních, technických i ekonomických nuancích produktového designu.

Tým sociologů se již také delší dobu zabývá tématy jako budoucnost luxusní dopravy, vztah lidí k jejich automobilům nebo role „trucků“ (pick-upů) v srdci Ameriky.

tisková zpráva

15 Comments on “Ford chystá 13 nových elektroaut, investuje $4,5 mld.”

  1. Už zakladatel automobilky
    Už zakladatel automobilky https://cs.wikipedia.org/wiki/Henry_Ford chtěl vyrábět také elektromobily (vývoj 1914 ?). Jeho žena totiž jedním jezdila . Proto chtěl po svém příteli https://cs.wikipedia.org/wiki/Thomas_Alva_Edison , aby vyvinul lepší Akumulátor, jenže to se mu za jeho života nepodařilo, i když určitých vylepšení dosáhnul, to přesto nestačilo.
    Ford motor company Stále o krok pozadu.
    http://www.novinky.cz/auto/389134-novy-elektricky-ford-focus-bude-rekordmanem-v-nabijeni.html

  2. Tyhle články by měly být
    Tyhle články by měly být jako tisková zpráva označeny. Hybrid.cz beru jako odborný server a tak takové „vplížení se“ tiskové zprávy mezi články moc dobře nevyznívá.

    Co se týče Fordu – možná by stačily 2-3 modely, ale pořádné, které by byly impulzem k nákupu… Je sice hezké mít 13 modelů, ale když budou k ničemu.. A navíc, propagovat dojezd 160 Km, když Tesla má 400, to už je vrchol zoufalství…

    Jirka

    1. Elektro auta ještě dlouho
      Elektro auta ještě dlouho nebudou univerzální a honba za co nejdelším odjezdem je kontraproduktivní. Eauta jsou ideální do přecpanyxh a znečištěných měst a současný dojezd je dostatečný. Teď jen stačí snížit cenu a vybudovat infrastrukturu ( rychlodobíječky).

      1. Z mých zkušeností s
        Z mých zkušeností s ježděním po ČR, Rakousku a Slovensku s malými elektromobily do velikosti Nissan Leaf je to jednoznačně o síti rychlonabíječek. Cena aut už klesá a bude padat dále s časem, zvětšující se nabídkou elektrouat a s přibývajícími ojetinami.
        I v případě Tesly je to o síti Superchargers, často potkáte Teslu jedoucí okolo 100 km/hod., když by mohla 130. Spotřeba pak nahrává dojezdu i kratšímu času na nabíječkách, jak dovodil při nedávném testu i Bjorn Nyland. Nabíjet na rychlonabíječce s výkonem 40-50 kW je nic moc, postojíte tam s 85 kWh baterií Tesly poměrně dlouho. Nedávno jsem se v Ostravě střídal na rychlonabíječce CHAdeMO ČEZu s Rakušanem, jedoucím z polské Varšavy do rakouské Vídně. Na stojanu musel být 90 minut, aby mu to do Vídně na 300 km stačilo. Poznamenal, že případně se může ještě krátce zastavit v Brně nebo Stockerau, ale obvykle dojede s rezervou až domů. Celou dobu pracoval na notebooku, ale i tak by za stejný čas už byl v Brně. Supercharger by mu čekání na nabití určitě zkrátil na polovinu.

  3. Hlavní je, že se něco
    Hlavní je, že se něco děje. Automobilky se chytají za nos a konečně začínají o EV nejenom uvažovat, ale dělat reálné kroky. Někdo bude přešlapávat na místě, někdo se pohne dopředu rycleji.. ale tak to bylo vždycky a je to tak v pořádku. Přeji všem automobilkám hodně zdaru s EV programy.

    1. Lépe bych to o Fordovi
      Lépe bych to o Fordovi nenapsal. Ale vemte si, že spalovací procesy má tahle automobilka v genech, vyrostla na nich a byla de facto pro spalovací automobily tím, čím je dnes pro elektromobily Nissan nebo Tesla. Takže jejich řešení tomu odpovídají, jak u Focusu tak u hybridu Mondeo s těmi legračními krabicemi baterií v zavazadlovém prostoru. Oni jen do spalováků cpou další technologii a jaksi to nevychází. Viz fotogalerie Ford Focus Electric http://www.amilocar.cz/auta-skladem/ford-focus-electric-6-6kwh-on-board-charg/1700.html a brutálně nacpaný kufr vpředu i vzadu.

  4. Přiznám se, že nerozumím
    Přiznám se, že nerozumím tomuto (cituji):
    Jeho nová rychlonabíječka na stejnosměrný proud umožní nabít baterii na 80 % maximální kapacity přibližně za 30 minut – to je o více než dvě hodiny rychleji než dnes.

    Copak stávající CHAdeMO nebo Combo nedokážou už dnes nabít baterku na 80% kapacity za 30 min? U dnešních EV je to běžná realita, tak co Ford vymýšlí za speciality? Co dnes trvá Fordu o 2 hod déle, tj. celkem 2.5 hodiny?
    Že by snaha Fordu odlišit se za každou cenu, tedy i za cenu „vlámávání se do otevřených dveří“?
    Nebo špatný překlad – nemělo místo „stejnosměrný“ být „střídavý“? Ono zaměnit DC a AC není zas tak složité. Pak by to dávalo smysl – byla by to obdoba Renaultu Zoe, samozřejmě dotažená o kousek dál.

    Co na to redakce?

        1. Na 100% nepřekvapí
          Na 100% nepřekvapí cenou.
          1. Kde vzit levné baterie a nekrást?
          2. Dát na trh levný elektromobil, znamená přestat prodávat spalovací auta.

          Který výrobce automobilů si chce vzít kšeft na kterém 100let vydělává??

          Hypoteticky i kdyby teď cena baterií do nového elektromobilu byla 0Kč, nebude elektromobil v autosalónu levnější než stejné spalovací auto.
          Výroba a prodej dnešních elektromobilu je v EU jen z důvodů počítání emisí.
          Jinde ve světě je prodej podporován státními dotacemi a lepším zdaněním. Proč vlády podporují? Mají k tomu své důvody? Ano mají.

Napsat komentář