Francouzská kráska Zoe na sněhu

Renault se inspiroval konkurenčními automobilkami jako je Nissan, Tesla Motors či BMW a představil svůj elektromobil Renault Zoe při zimním testu. Věřte, že je to parádní podívaná!

I novináři měli možnost svézt se v elektromobilu Renault Zoe zatím jen pár kilometrů
foto: Renault

Zimní testování elektromobilu Renault Zoe se odehrávalo kousek za polárním kruhem, nedaleko městečka Kiruna ve Švédsku. Jednalo se o předprodukční verzi elektrického auta, které se má stát hlavním konkurentem pro Nissan Leaf.

Ačkoliv už dnes je možné Renualt Zoe vidět naživo, např. v Paříži v galerii Renault na Champs-Élysées, bude možné až od října letošního roku. A to za velmi zajímavou cenu kolem 15 000 euro.

Renault jde totiž cestou prodeje elektromobilů bez baterie – tu si následně zákazník pronajme za pravidelný měsíční tarif. Renault Zoe bude už čtvrtým elektromobilem po modelech Renault Fluence, Renault Twizy a dodávce Kangoo Z.E.

galerie: Renault Zoe
Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe

Elektromobil Renault Zoe bude vybaven rychlodobíjením, takže bude možné jej dobít během 30 minut z rychlodobíječky nebo za devět hodin z běžné domácí zásuvky. Dojezd by měl být 96 km v zimních podmínkách a 145 km ve městě.

Auto bude pohánět elektromotor o výkonu 88 koní na přední nápravě. Baterie jsou umístěny pod podlahou ve středu vozu.

11 Comments on “Francouzská kráska Zoe na sněhu”

  1. Vy někteří jste fakt k
    Vy někteří jste fakt k smíchu, nevim že lidi nadávate na cenu takovýho auta. To je jako když nadáváte na novej mobil co stojí dvacet tisíc a za rok bude stát polovinu. Auto takhle rychle dolů s cenou nepůjde, to je jasný ale je to začátek. Kolik je tady na trhu sériových elektromobilů k prodej? No nula! Tohle auto, stejně jako Leaf a kterýkoliv nový ev co přijde, je tu pro pro lidi, kterým s říká „early adoptors“, ne pro vidláky jako vy. Za pár let si ev koupíte taky a bude chrochtat, ale teď jenom nadáváte, protže jste krátkozraký. Bohužel většina lidí v ČR je (to mluvim teď obecně).

  2. No tohle je paráda.
    Mám

    No tohle je paráda.
    Mám staré twingo v benzínu. Najedu za rok 15000km a při současných cenách dám 2kč/km.
    Renaulti mi prodají mechanicky jednodušší auto za 15 000 euro (375 000), pronajmou mi baterii za 79Eure za měsíc (23 700 ročně) a elektriku si zaplatím sám (15 000 km = 150*20kWh = 3000 kWh. To je asi tak 15 000 ročně).

    Výsledek – vysoká pořizovací cena a náklady na ujetej kilometr jsou 3.8 kč. To je opravdu děsivá obchodní strategie.

      1. Tohle je ale podmínka pro
        Tohle je ale podmínka pro rozšíření těchto aut mezi lidi (aby to nebyli jenom drahé hračky).

        Máte 2 kategorie zákazníků.
        1) Nájezdy přes 30 000 km ročně, to je taxi, obchodní cestující, opravářské čety různých technologií, manažeři. Pro ně se toto auto nehodí, protože nemá nákladový prostor.
        2) Rodiny – na ně je toto auto zacílené, ale ty přesně spadají do toho nájezdu do 1500km za měsíc, tj. 50km za den (mluvím o většinových reáliích Evropy).

        To co chci říct je, že toto auto má špatně nastavené parametry na cílovou skupinu – pro danou skupinu je příliš drahé, takže je prodejné pouze pokud bude dotováno. Navíc jeho provozní náklady nejsou nižší než u benzínových aut, takže v cílové skupině chybí motivace pro výměnu.

Napsat komentář