Jeden ze zástupců testovací flotily elektromobilů Škoda se pohybuje po historické půdě. Správa Pražského hradu využívá vůz Škoda Octavia Green E Line v každodenním provozu pro kurýrní službu po Praze. Elektřinou poháněná Octavia přitom bude jezdit zejména mezi Hradem, Úřadem vlády, Parlamentem či velvyslanectvími.
foto: Škoda Auto
Bílá „hradní“ Octavia je jedním z deseti elektromobilů ŠKODA Octavia Green E Line, které od začátku tohoto roku v České republice jezdí v běžném provozu. Cílem zkušebního provozu je získat praktické zkušenosti s elektrickým pohonem. Octavia Green E Line ve službách Hradu denně ujede až 140 kilometrů.
„Těší nás, že nám Pražský hrad poskytl tuto vynikající příležitost k praktickému testu Octavie Green E Line,“ říká Petr Pečenka, vedoucí regionu Česká republika automobilky ŠKODA.
Elektromobil Škoda Octavia Green E Line brázdí české silnice
„Automobil čekají, s ohledem na geografickou polohu Hradčan na kopci, náročné výjezdy a sjezdy. Provoz v tomto reálném městském prostředí nám proto poskytne cenné poznatky pro další vývoj elektrického pohonu,“ dodává Pečenka.
„V otázkách ekologie a nových technologií sázíme na racionální přístup a smysluplné využití,“ říká Ivo Velíšek, ředitel Správy Pražského hradu. „S Octavií Green E Line si budeme moci tuto technologii budoucnosti v reálných podmínkách vyzkoušet a cíleně sbírat zkušenosti,“ říká Velíšek.
Vůz bude využíván primárně v rámci každodenní kurýrní služby mezi Hradem, Úřadem vlády, ČNB, Parlamentem, Senátem a Ministerstvem zahraničních věcí. Plánovány jsou také cesty na adresy ostatních orgánů státní správy a velvyslanectví států v ČR.
Elektromobilní kurýrní služba se také postará o spojení se zámkem Lány u Rakovníku. Octavia Green E Line by tak mohla denně najet přibližně 40 až 140 kilometrů. Za volantem bílého kombi se budou střídat proškolení řidiči Správy Pražského hradu.
Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z lithium-iontové baterie. 180 lithium-iontových článků napájí elektromotor s trvalým výkonem 60 kW. S dojezdem 150 kilometrů splňuje požadavky většiny lidí, kteří v Evropě dojíždí do práce. Blok baterií je umístěn pod střední a zadní částí podlahy a částečně i v zavazadlovém prostoru. Pro posádku je k dispozici pět míst k sezení.
Výchozím modelem pro elektromobil se stala ŠKODA Octavia Combi, která se díky své modulární podvozkové skupině výborně hodí pro montáž sady baterií, elektronického řízení a elektromotoru. Elektromotor podává maximální výkon 85 kW.
Maximální točivý moment 270 Nm je k dispozici už od rozjezdu. Tato obratnost je ideální zejména v městském provozu. Octavia Green E Line zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých dvanáct sekund a její maximální rychlost činí 135 km/h.
Aktivity české automobilky na poli elektromobility jsou důležitou součástí rozsáhlé strategie v oblasti pohonů a paliv. ŠKODA přitom ve střednědobém horizontu počítá s mixem různých pohonů. Mezi ně patří i další optimalizace vysoce efektivních motorů TDI a TSI a jejich převodovek.
Auto je plně funkční a
Auto je plně funkční a pojízdné… Ale aby ho dali na trh (alespoň třeba jako CityStromer) to ne… Radši až za 2 roky možná EV Citigo. VW demence…
Nejhorší na tom je, že
Nejhorší na tom je, že jej chci, připlatím si, ale nikdo mi jej neprodá… Není prostě k dostání, jako většina elektromobilu 🙁
No za tohle si celkem rád
No za tohle si celkem rád připlatím nějakou tu daň. Stát by měl ukázat že chce podporovat elektromobily a návratnost elektromobilu je už celkem dobrá a vyplatí se.
stejne to budeme platit my
stejne to budeme platit my danový poplatnici tak se tam vy zlodeji nepredvadejte!