Renault ve Francii uvádí elektromobil Zoe, základní cena 342 500 Kč

V polovině minulého prosince předal Renault první elektromobil Zoe. Klíčky k prvnímu vozu dostal francouzský ministr hospodářské obnovy Arnaud Montebourg. Ve velkém se auto začne dodávat počátkem letošního roku. Cena díky dotaci €7000 začíná na €13 700.

Renault Zoe u dobíjecí stanice
foto: Renault

Elektromobil Renault Zoe si francouzský ministr “zamluvil” na autosalonu v Paříži 2012, kde byla konečně prezentována výrobní verze dlouho připravovaného vozu. Ten se má stát hlavním trumfem Renaultu v oblasti elektromobility.

A má k tomu dobře nakročeno. Renault srazil cenu na €13 700, v přepočtu asi 342 500 Kč, vč. DPH. A to zejména díky vládní dotaci €7000, která od roku 2013 platí pro všechny elektromobily (do konce minulého roku byla €5000). K dealerům ve Francii se rozjede letos na jaře.

Zoe se bude prodávat ve třech verzích: nejlevnější LIFE, střední ZEN a nejvyšší INTENS. Všechny verze budou vybaveny dobíječkou Chameleon, která zvládne výkony až do 43 kW.

Elektromobil Renault Zoe lze tedy dobíjet všemi dostupnými dobíjecími technologiemi, od klasické zásuvky (9 hodin) přes 22 kW Mennekes (1 hodina) až po 43kW rychlodobíjení, které dobije baterii za 30 minut (není však kompatibilní s Chademo).

galerie: Renault Zoe
Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe

Podle evropského testovacího cyklu NEDC má auto dojezd až 210 km na jedno nabití. Renault se snažil optimalizovat co mohl a tyto technologie označil souhrnným označením Range OptimiZEr. Jde např. o efektivní rekuperaci energie, tepelné čerpadlo a úsporné pneumatiky Michelin Energy E-V.

V zimě auto ujede kolem 100 km, v podzimním počasí pak asi 150 km. Rozměry vozu jsou 4084 mm, 1730 mm a 1568 mm (výška). Hmotnost je 1392 kg, objem zavazadlového prostoru 338 l. Max. rychlost 135 km/h, max. výkon 65 kW, toč. moment 220 Nm.

Kromě samotné ceny za auto si ale každý zákazník také musí zvolit měsíční tarif pronájmu baterie. Ten začíná na €79/měsíc (12 500 km/rok, 36 měsíců). I tak bude mít nový Nissan Leaf, který má být levnější než současná verze a mít vyšší dojezd, v elektromobilu Zoe důstojnou konkurenci.

tisková zpráva

16 Comments on “Renault ve Francii uvádí elektromobil Zoe, základní cena 342 500 Kč”

    1. Ale proc bych ji mel platit
      Ale proc bych ji mel platit ja.

      Zkus mi vysvetlit proc bych tu vysokou cenu mel platit. Elektromobil chci uz roky, ale nevidim duvod, proc bych mel platit vyvoj, ktery neprobehl.
      Jedina automobilka, ktera mela vyvoj je TESLA. Tem bych to i zaplatil, jenze na to nemam 🙁

  1. Ale je to moc pěkné auto
    Ale je to moc pěkné auto (dle mého silně subjektivního pocitu Fluence, Leaf a potažmo ani e-up! na něj designově nemá). Navíc e-up! který by se už měl co nevidět objevit na německém trhu je proti tomuto vozítku doslova technologicky dinosaurus.

    Pro mě je to po Tesle model S, teprve druhé auto které technologicky posouvá elektormobily zase o kus blíže k tomu jak má elektromobil v roce 2013 vypadat.

    Zajímavý je počin Renaultu s tou 43kW palubní AC nabíječkou (3×400/63A). Myslím, že se tím nám pokouší říct, že malá kapacita baterie nevadí, když můžeme nyní téměř „kdekoliv“ rychlonabíjet (je pravda, že vytáhnout do sloupku 3x400V/63A jen s hodinami a jističem je nesrovnatelně levnější než tam nainstalovat DC dobíječku), nicméně se myslím, že se rychle ukáže, že 22kWh baterie je pro tento záměr stále ještě málo. Podle mne je rozumné minimum baterie 30kWh a optimum 40kWh pro auto této třídy.

    Tudíž celkově bych řekl, že by udělali lépe, kdyby v ZOE instalovat radši 30kWh baterii a místo té rozměrné 43kW palubní nabíječky ponechali jen 22kW a těch 50kW nechali na externí DC dobíjení (náklady by nejspíše byly stejné)

  2. Hurá, zaplaťme za baterii
    Hurá, zaplaťme za baterii 3x

    Renault má nejlepší obchodní model. V něm se jim baterie zaplatí 3x.
    Poprvé je zahrnuta v prodejní ceně auta (viz. Španělsko, kde díky krizi prodávají i včetně baterie)
    Podruhé ji zaplatíte v pronájmu (79 euro je 23700 ročně, takže se její cena v tom pronájmu vrátí za 50 měsíců)
    Potřetí ji zaplatíte v ceně elektřiny, neboť baterie s kapacitou 80% jsou vám „zdarma“ vyměněny, ale před recyklací se ještě budou 5 let používat v „přečerpávací“ elektrárně pro stabilizaci sítě (zisk .1 eura na uloženou-vydanou kWh)

    1. Tak tohle by mě
      Tak tohle by mě nenapadlo… Je fakt, že když Renault poskládá z dostupných součástek Thalii za 99 900 Kč (cca 135 tisíc po splacení leasingu), tak se skoro 400 tisíc jeví vysoce, ale i tak je to posun. Podle tohoto bych čekal, že vozidlo bude do 250 000 Kč bez baterie…

      Nevíte, jaká je cena tohoto vozidla s baterií ve Španělsku?

  3. stále nechápem jednu vec:
    stále nechápem jednu vec: auto s motorom, prevodovkou… a všetkým čo je v spaľovacom aute naviac oproti elektrickému.
    Je za niššiu cenu ako elektrické kde je v podstate len elektromotor (batérie sa prenajímajú). Mojim selským rozumom to nedokážem pochopiť.

    1. Ak by ste sa to opýtali
      Ak by ste sa to opýtali Renaultu, odpovedia vám niečo v zmysle že vývoj nového pohonu ich stál veľa a treba to kompenzovať zvýšením ceny. Lenže realita je podľa mňa indá. Automobilka drží tú cenu zámerne vysoko, aby nedošlo k tomu, že elektromobil bude mať obstarávacie náklady rovnako vysoké ako auto so spaľovacím motorom (napriek tomu že je to už reálne). Vtedy by pre automobilku ako je Renault došlo k zlomu, pretože vyrába len 4 elektrické modely a a až 18 modelov so spaľovacím motorom. V praxi by to znamenalo to, že veľká časť motoristov by si už dobre rozmyslela, či investuje tú istú čiastku do auta na benzín alebo na elektrinu. Pre výrobcu by to potom znamenalo nerovnováhu dopytu a ponuky. Povedzme že by sa 50% zákazníkov rozhodlo pre elektrické auto a 50% pre konvenčné. Znamenalo by to, že 4 úplne nové modely by razom museli nahradiť polovicu predávaných áut s konvenčným pohonom. To by potom viedlo k zníženiu produkcie spaľovačov, no a tým pádom by Renault strácal na ich vývoji. To by zapríčinilo zvýšenie ich ceny, prípadne obmedzenie výroby, čo ešte viac odradí zákazníkov. Tým pádom by sme tu mali elektrickú revolúciu. Lenže to Renault neurobí jednak preto, že je to zmluvný partner Shellu, a tiež z toho dôvodu, že by tým dosiahol akýsi monopol a bezkonkurenčné postavenie. Takže by si okamžite pritiahol potenciálnych zákaznikov povedzme Volkswagenu. To prakticky aj Renault chce, ale nie tak rýchlo. Preto podľa mňa udržuje ceny elektromobilov vyššie. Je to len čisto moja konšpirácia, takže ma za to prosím neukameňujte 😀

      1. To s tou cenou za vývoj je
        To s tou cenou za vývoj je pekná konina, keďže elektromobily sú tu viac ako 100 rokov. Pred Fordom ich dokonca jazdilo po Amerike viac ako spalovákov (dokonca Ford uvažoval o tom, že model T bude elektromobil). A prvý automobil v histórii, ktorý prekonal rýchlosť 100km/h bol elektromobil.

        1. Ja s týmto názorom len
          Ja s týmto názorom len súhlasím. Problém je vo výhovorkách zo strany automobiliek. Ako zámienku pre vyššiu cenu berú fakt, že uviedli niečo nové, efektívne a ekologické, a teda zákazník si za to musí priplatiť. Je to tak isto ako s cenou zdravých potravín. Typickým príkladom je hnedý cukor. Príde niekomu logické, aby bol prvotný produkt (hnedý cukor) drahší ako chemicky upravovaný (rafinovaný)? Za všetkým je len biznis a nálepka „eko“ alebo „bio“ je vykúpená umelo navýšenou cenou.

          1. Přesně tak.
            Vývoj nového

            Přesně tak.
            Vývoj nového auta na spalovací motor přeci nestojí víc jak vývoj elektromobilu!

            A nový auto na benzín taky nestojí 2c víc než jeho starší kolega, takže je jasné, že je to jen uměle navýšená cena tak aby se elektromobili neprodávali.

      2. Chápu, prostě keci pro
        Chápu, prostě keci pro ježka v kleci. Pak se dostanou na trh EU číňané, kteří nemají tak geniální managery co používají právě vámi satiricky předvedenou logiku. A Peugot atd. najednou ze dne na den příjdou o zákazníky.

        A dle reality zákazníka je „lehké si udržet“, ale „získat ho zpět“ stojí 10x víc.

        Nu což, vidíme v přímém přenosu smrt evropských automobilek(tedy nějaká asi přežije, pravděpodobně německá a francouzká – patriotismus).

        Prlměrný pobíječ much vidí, VUT udělalo funkční auto pro Škodu. Takže jediné co musela dodat je „kastla+kola+brzdy“. Mohli začít vyrábět „kusovou výrobu“ a získávat zákazníky jinak utečou jinam a budou dělat antirteklamu škodě. Co vymyslel „manager škoda-folksvagen“? Kašlem na ně, budem prodávat drazea ještě proti vývoji trhu.

Napsat komentář