První majitel Chevroletu Volt v Evropě vyrazil na cesty




Podnikatel se zálibou v kávě a automobilech se stal minulý týden prvním soukromým majitelem Chevroletu Volt. Emanuel Probst z Curychu tím snížil svou závislost na benzínu, ale dal také prostřednictvím prosazování elektrických vozidel průchod své vášni pro mechaniku a konstrukci.

Nezávislé studie ukázaly, že Volt dokáže splnit požadavky na každodenní jízdy 80 procent evropských řidičů tím, že je schopen ujet 40 až 80 kilometrů na elektrickou energii uloženou ve svých bateriích.
foto: Chevrolet Volt



„Volr je pro mě úžasný tím, že je prvním svého druhu,” říká Emanuel Probst. „Je to přelomová konstrukce, poskytující výhody pro reálný život bez ovlivnění mého životního stylu. Je to prostě v současnosti nejlepší řešení na této planetě pro elektrickou jízdu bez obav.”



Oceňovaný Chevrolet Volt je evropské Auto roku pro rok 2012. Tento titul mu udělila porota 59 nejdůležitějších nezávislých automobilových porotců – novinářů z 23 evropských zemí.

S jízdním dosahem přes 500 kilometrů při plném nabití a využití prodlouženého dojezdu, je Chevrolet Volt alternativou jak k hybridům, tak k vozidlům poháněným jen z baterií.



Nadšení pro design



Emanuel, švýcarský občan a známý automobilový nadšenec, má hluboký vztah k americkým autům, ale využívá praktické inovativní technologie Volta a jeho inteligentní konstrukci na hospodárnější využití zdrojů a také jako inspiraci energeticky úsporných technologií v jiných oblastech každodenního života – včetně strojů na přípravu kávy!



„Zamiloval jsem se do ikonických amerických automobilů v 60. letech díky filmům,” říká Probst. „Vlastním několik automobilů včetně veteránské limuzíny a dvou supercars, ale musíme držet krok s měnící se dobou a dívat se do budoucnosti, protože ropa nebude k dispozici navždy. Není dobré utrácet za palivo na pravidelné dojíždění autem. Musíme si každý litr užít, proto má smysl pro každodenní jízdy používat Chevrolet Volt.”



Jako generální manažer společnosti JURA, světoznámého švýcarského výrobce strojů na přípravu espresa a kávy, Emanuel dohlíží na výjimečný design jako nedílnou součást značky JURA.



„O Voltu jsem poprvé slyšel před dvěma lety a zalíbila se mi myšlenka mít elektrický automobil s prodlouženým dojezdem, který vás nikdy nenechá stát. Nepotřebujete neustále sledovat dojezd. Toto mě oslovilo jako opravdu mimořádně užitečné pro mé každodenní dojíždění do práce,” říká Emanuel.



Před-produkční Volt viděl loni na a udělal na něj dojem pozorností věnovanou detailům, použitím vysoce kvalitních materiálů a vynikající výbavou. „Od té doby jsem byl rozhodnut, že budu vlastnit první Volt v Evropě,” dodává.



Každodenní řidič



Po týdnech lobbování u Chevroletu Švýcarsko ve snaze koupit první Volt v Evropě, byl Emanuel odměněn zkouškou předváděcího vozidla a okamžitě poté podal svou objednávku.

„Měl jsem možnost prodlouženého testu a udělal na mě velký dojem. Volt je jediný elektrický automobil, který má pro mě větší smysl. V současnosti spotřebuji 11 až 15 litrů každý den na jízdu do práce a za rok najezdím okolo 25 000 kilometrů, přičemž tankuji dvakrát nebo třikrát za týden.”



Emanuel bude využívat Volt na jízdy do práce a služební cesty. Používat bude nabíjecí stanice v budově celosvětového vedení společnosti JURA a doma. Plánuje také povzbudit zaměstnance a přátele, aby si osvojili Volt a kulturu elektrických automobilů.



„Moje rodina si oblíbila myšlenku, že jezdíme potichu využívajíce elektřinu bez toho, abychom obětovali náš životní styl, nebo zdroje země. Toto auto nekřičí svým designem – je diskrétní, ale lidi přitahuje intuitivní „cool” design, od dotykové konzoly a hlavního displeje ve stylu iPad, až po couvací kameru.”



Osvojení budoucnosti



Pro Emanuela je Volt víc, než jen nejmodernější automobil, nebo „green“ image – dívá se na něj, jako na způsob překonání vysoké ceny paliva v budoucnosti a osvojení si energeticky úsporných technologií, které lze přenést i do jiných oblastí každodenního života.



„Volt vidím jako definici třídy a měřítko, které bude inspirací pro energeticky úsporné technologie budoucnosti v jiných oblastech každodenního života – včetně kávovarů! Volt se každou noc dobije stejně jednoduše jako váš mobilní telefon, a protože nejste připoutáni k nabíjecímu kabelu, pokud na to zapomenete, můžete bez starostí překročit jízdní dosah baterií,” uzavírá Emanuel.


tisková zpráva

4 Comments on “První majitel Chevroletu Volt v Evropě vyrazil na cesty”

  1. Ha ha, takovehle auto za
    Ha ha, takovehle auto za milion?
    Nechme stranou, ze je osklivy. Pocitejte se mnou – podobne auto (Skodovka) klasicky benzinak stoji cca 500.000,- (a to si vybram drazsi variantu). Rekneme, ze auto pouzivam hlavne na jezdeni po meste a najedu s nim rocne 20.000 km se spotrebou 10 l/ 100 km. Cili rocne spotrebuju 2.000 l benzinu a stoji me tedy 80.000 Kc. Tohle auto se mi tedy zacne vyplacet nejdrive po 6 letech jezdeni – to je v dobe, kdy ho budu muset obnovit.
    Nepripada vam to jako nesmysl? Jo, az tyhle auta budou stat rekneme o 20% vic nez bezne benzinove auto, pak to bude o necem jinem. Ale dneska?

    1. Čistě ekonomicky máte
      Čistě ekonomicky máte pravdu. Ne každý se ale na auto dívá jako na čistě ekonomickou investici, která se musí „vrátit“ (nehledě na to, že pokud s ním nepodnikáte, tak se běžné osobní auto nikdy „nevrátí“, ale naopak saje peníze dál a dál a dál a dál… 🙂

    2. Za milion bych to taky
      Za milion bych to taky nekoupil, ale existuje spousta nadšenců do nových technologií, kterým toho miliónu není líto. Ekonomicky je stále ještě výhodnější jezdit s autem se spalovacím motorem ve srovnání s elektromobily. Jenže už to moc dlouho platit nebude – v nynějších cenách elektromobilů jsou započtené ohromné náklady na vývoj a vysoká cena baterií. Cena za 1kWh baterie Li-Ion na trhu klesá o cca 8% každý rok a není důvod se domnívat, že se trend změní. Na stránkách Chevroletu je uvedena cena za Chevy-Volt 31600 USD (po daňovém zvýhodnění) – a četl jsem, že řada lidí jej v USA koupila ještě výhodněji. Tedy 30tis. USD je v přepočtu 600 tis. Kč – a to už nedává jenom ekologický, ale také ekonomický smysl. Jenže jsme v Evropě.., konkurence v elektromobilech ještě téměř neexistuje, proto ty astronomické ceny.

Napsat komentář