V současné době jsou v oblasti elektromobility tématem číslo jedna baterie. Elektromotory, druhá nejdůležitější součást každého elektromobilu, elektrokola či jakéhokoliv jiného elektrického dopravního prostředku, bývá neprávem přehlížena. Aktuálně se hlásí Mitsubishi s novým, lehčím a účinnějším elektromotorem.
foto: Mitsubishi
Automobilka Mitsubishi aktuálně přišla se zprávou, že se jí podařilo vyvinout prototyp elektromotoru se zabudovaným střídač z karbidu křemíku. Jde o nejmenší elektromotor svého druhu, je asi poloviční proti podobným motorům využívaným dnes Mitsubishi.
Výhodou nového typu elektromotoru je právě to, že má už zabudovaný střídač (převádí stejnosměrné napětí na střídavé). Ten je válcovitého tvaru o stejném průměru jako elektromotor. Díky tomu je celá soustava lehčí a skladnější.
Podle Mitsubishi umožní nový motor vyrábět auta s větším prostorem pro pasažéry a nižší spotřebou energie. Mitsubishi plánuje komercializaci motoru poté, co dokončí vývoj všech potřebných souvisejících technologií jako je například chlazení.
Střídač využívající karbid křemíku místo čistého křemíku je podle automobilky až o 50 % účinnější než dnes běžně používané střídače. Zároveň se díky dalším úpravám statoru a rotoru zvýšil celkový výkon motoru.
Ono to vypadá jako
Ono to vypadá jako nezajímavé zvýšení, ale protože se to dá zřejmě použít i v jiných odvětvích, tak to může být hodně přínosné. Hlavně se to tím pádem nebude zbytečně zahřívat, protože ztráty jsou také menší.
Ale 2% nezní tak
Ale 2% nezní tak fantasticky jako 50% 🙂
O 50% účinnější 🙂
O 50% účinnější 🙂 Když je účinnost dnešních střídačů 96% a lepší? Nejspíš mysleli, že ztráty na něm jsou poloviční. To jest v účinnosti střídače to bude asi změna z 96% na 98% => strídač je účinnější o 2%.