Volkswagen na autosalonu v Ženevě představil dieselovou verzi jeho plug-in hybridu Cross Coupé. Prvotní koncepční variantu tohoto hybridního SUV vybaveného dvojicí elektromotorů a zážehovým motorem TSI ukázala německá automobilka na autosalonu v Tokiu už loni v prosinci.
foto: Volkswagen
Benzínový crossover tehdy překvapoval spotřebou 2,7 l na 100 km a emisemi CO2 pouhých 62g/km. Nová dieselová varianta s motorem TDI s přímým vstřikováním a rovněž se dvěma elektromotory, ovšem posouvá hranici efektivnosti ještě o kousek dále.
Kombinovaná spotřeba ženevského konceptu měřená podle nového evropského jízdního cyklu (NEDC) dosahuje neuvěřitelných 1,8 l/100 km a množství vyprodukovaných emisí CO2 se snížilo na 46 g/km.
foto: Volkswagen
Ani přes nízkou spotřebu není nová studie Cross Coupé žádný lenoch. Hybridní pohon dokáže rozpohybovat vůz stokilometrovou rychlostí za 6,5 vteřiny, přičemž nejvyšší dosažená hodnota tachometru bude ukazovat 220 km/h.
Motor TDI disponuje maximálním momentem 400 Nm už při 1 600 ot./min., kdežto přední elektromotor má 180 Nm a zadní 270 Nm. S plnou podporou všech pohonných jednotek je tak řidiči k dispozici úctyhodných 700 Nm krouticího momentu.
Hybridní Cross Coupé se samozřejmě dokáže pohybovat i bez produkování škodlivých emisí. Energie z lithium-iontových baterií s kapacitou 9,8 kWh uložených ve středovém tunelu by měla vozu stačit na 45 km jízdy.
foto: Volkswagen
V elektrickém režimu si řidič navíc může zvolit, zdali bude jízda optimalizována pro maximální dojezd (auto používá pouze zadní elektromotor) nebo pro dynamickou jízdu. Maximální rychlost elektrické jízdy je omezena hranicí 120 km.
Není bez zajímavosti, že základem Cross Coupé je nová modulární platforma MQB (Modularer Querbaukasten), která se stane zcela zásadní pro celou řadu modelů spadajících do vozové flotily německého koncernu Volkswagen. Teoreticky by tak v budoucnu díky platformě MQB mělo být velmi snadné variabilně vybavovat vozy různými druhy pohonů.