Honda Micro Commuter – alternativa pro Twizy z Japonska

Honda představila prototyp elektromobilu Micro Commuter. Ten víc než jen trochu připomíná elektrické vozítko Renault Twizy. Doma v Japonsku bude automobilka prototyp testovat během celého roku 2013.

Honda Micro Commuter je dalším příspěvkem automobilek do kategorie elektrických mikro-jezdítek
foto: Honda

Cílem testování mikro-elektromobilu Honda Micro Commuter je ověřit jeho potenciál pro různorodé využití, ať už jako každodenní způsob dopravy na krátké vzdálenosti pro rodiny nebo jako pomoc pro seniory. Honda v tiskovce zmiňuje i službu sdílení aut.

Prototyp podobného vozidla se poprvé ukázal na autosalonu v Tokyu v roce 2011. Místa je v něm akorát pro řidiče a jednoho pasažéra, kteří sedí v tandemové pozici, podobně jako v Renault Twizy.

Baterie, motor a řídící jednotka jsou umístěny pod podlahou vzadu. Vozítko umožňuje využít řidičův tablet jako je např. iPad pro zobrazování funkcí typu navigace, audio a dokonce jej využít jako displej pro zpětnou kameru.

Na střeše vozítka mohou být doplněny solární panely skrze které je možné tablet dobíjet. Honda navíc pokračuje ve výzkumu solárních článků integrovaných přímo do vozidla, které by pomáhaly při jízdě (jakým přesně způsobem ovšem nezmiňuje).

Základní specifikace:

Rozměry (d x š x v): 2500 x 1250 x 1445
Max. rychlost: 80 km/h
Dojezd: 60 km
Dobíjení: 3 hodiny
Max. výkon: 15 kW

tisková zpráva

5 Comments on “Honda Micro Commuter – alternativa pro Twizy z Japonska”

  1. Car sharing je v čechách
    Car sharing je v čechách nesmysl.

    Kdo by si pořídil rozdělené auto za 2x vyšší cenu než když by ho vlastnil (počítám nájezd 15000km/rok). Při životnosti 5 let mě sdílené auto celkově vyjde na 2x tolik jako ho vlastnit.
    To už si radši auto pořídím pro sebe a budu ho půjčovat.

  2. Pardon, ale aby to vozítko
    Pardon, ale aby to vozítko pro dva testovali jako vůz pro přepravu rodin na krátké vzdálenosti, to už je i na mě trochu moc.. Mám dvě děti, normální rodina.. Jak se do toho auta celá rodina dostane.. A navíc mám pocit, že každé takové experimentální vozítko je designově příšerné.. Vypadá to jako větší hračka pro děti.

  3. Jednou z výhod EV
    Jednou z výhod EV car-sharingu je, že díky malým rozměrům těchto vozítek plus faktu, že jedno vystačí v průměru k dennímu obsloužení > 5 rodin, vznikne na ulicích spousta zbytečného parkovacího místa, které lze navrátit zpět chodníkům, zeleni, zahrádkám… Přesto se nemůžu ubránit myšlence, jestli je celkový existenční řetězec těchto vozítek v dopravě ekologický, vezmeme-li v potaz, že se i tak musí vyrobit větší auta pro odvoz nákladu, více lidí… Navíc potřebují stejné věci jako o mnoho větší vozidla – ušetří se jen na kastli (a samozřejmě váze). Proto jestli nedojde k jejich velkému rozšíření a začínat se bude až v kategorii 206/C-Zéro, nebude mi to nijak vadit.

    1. ja sa o auto nechcem s nikym
      ja sa o auto nechcem s nikym od vedla delit, to je blbost.
      uz dve rodiny na jednom dvore je pohroma, este keby sa delili o jedno auto ? ha-ha.

      chvilu mi to trvalo, ale sucastne baterie su nezmysel pre cesty ake absolvujem denne, alebo aj raz za tyzden. brutalna cena, a kompenzovat to cele pidiautickom ? no to si snad robia … ?

      a na com budu jadit stredne nakladiaky ? stavebne a prepravne stroje ? ta turbo drahych bateriach pojde do ruska na sibir odviezt drevo ? sa rano na odpocivadle zobudi mrtvy a bez baterii. taka somarina, tieto piti prci mrci mikro vozididielecka.

      to chce reaktor, vojensku technologiu, nieco mega turbo hrcp frcp brutal eno nuno mega stroj ktoremu sa nebojim dat meno Mocne jadro supernovy.

      Ale takto to dopadne ked sa na vyssie posty dostanu zeny, robia sa tu potom same teple auta pre Kena a Barbi.

Napsat komentář