Na autosalonu v Paříži letos Opel představil malé auto Opel Adam. Podle magazínu Autonews.com připravoval také elektrickou verzi. Její vývoj byl však aktuálně přerušen. Adam jako elektromobil by byl prostě příliš drahý.
foto: Opel
Německá automobilka Opel, patřící do stáje General Motors, v Evropě úspěšně prodává model Opel Ampera a několik modelů aut na plyn (LPG i CNG). Elektromobily prozatím zůstávaly spíše mimo její záběr. A bohužel tomu tak zůstane i nadále.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Opel jde proti Škoda Citigo s novým modelem Allegra
Ačkoliv Opel dokončil testovací mulu (prototyp) elektrického Adama, kterou postavil na podvozku a z komponent Chevrolet Spark EV, “obchodní rozhodnutí” nakonec život projektu ukončilo.
Dieter Metz, šéfinženýr projektu Adam, pro magazín Autonews.com doslova řekl: “Nemohli jsme zákazníkům účtovat takovou cenu, aby to pro nás obchodně fungovalo.”
Opel Adam se v Německu začne prodávat od ledna 2013 za cenu 11 500 euro. Hlavními konkurenty mají být značka Mini Cooper a model Fiat 500.
Možna elektromobilita neni
Možna elektromobilita neni tak jednoducha nejen pro potencialni majitele ale i vyrobce,jednodušši a ekonomičtějši bude plug-in,jako mezistupen a LPG aCNG než dojdou zasoby plynu.Autoelektromobilita je veSvětě stale i po strance vyroby popelkou,ale to je i a hlavně otazkou zajmu kupujicicha odbytu.A v současnosti je tedy před čistou elektřinou zajem o plynaky.Je otazkou,zda pokračovat ve vyvoji elektomobilu nebo se spokojit s současnym stavem.
Elektromobily nejsou určeny
Elektromobily nejsou určeny pro škarohlídy a lidi ,kteří na všem hledají jen mouchy.Jsou vhodné jako druhé auto do města,kde jsou neustále zácpy,kde nesmrdí a jezdí za 30 hal/km (při nočním nabíjení).Kdo na druhé auto nemá , ať nekritizuje!
Ano s tim ja souhlasim a mam
Ano s tim ja souhlasim a mam podobnou představu.Pokud si toto ujasni i češi tak stoupne i prodej těchto vozidel v městech nad 50 ooo obyvatel v českomoravsku.
Pokud bude takove auto stat
Pokud bude takove auto stat original 700k a vice, prestavba +-600k (pri ktere se plati i motor aspol. tj. jako by hybrid materialove) pak maji automobilky smulu, lidi jsou uvedomeli, bohuzel pro ne nejsou blbci.
Ja stale cekam na auto dojezd +-120km, za max 300-350k. A co automobilky? Stale spalovaky(maji smulu zustavam u soucsaneho dokud nebude mit +-15let) nebo hybrid ci ciste elektromobil(tady maji smulu tuplem 700 a vice da bude zazranec do elektromobility neob zlodej)
Tak to se budeš muset
Tak to se budeš muset přestěhovat asi do jinych končin.Obavam se,že Tvuj požadavek na cenove rozpěti nebude ještě mnoho desetileti pravdou.Je ještě jedna možnost pro Tebe,stat se lobistou,Kelnerem nebo dr.Železnym.Jsem sice fandou elektromobilu,ale vidim to tak,že v blizke budoucnosti bude i pro vyrobce snadnějši alternativou plug-in nebo hybrid než čisty elektromobil.
Spokojit se s rolí pouhého
Spokojit se s rolí pouhého konzumenta je vždy snadné :). Automobilky nás jako své zákazníky mají rozmazlovat a hýčkat si nás, protože my jsme jejich živiteli.