Odhalení superdobíječky Tesla Motors proběhlo dnes v ranních hodinách našeho času, takže živě ho sledoval jen málokdo. Pro všechny zájemce ale automobilka připravila šikovný desetiminutový sestřih, ve kterém svou dobíjecí stanici představuje přímo Elon Musk. A navíc zajímavě prezentuje plány na celoseveroamerickou síť dobíjecích stanic.
foto: Tesla Motors
Podrobnosti u “superchargeru” neboli superdobíječce od Tesly jsme dnes přinesli. Takže zbývají jen střípky ze samotného videa: během dvou let mají dobíjecí stanice Tesla pokrýt většinu USA, během pěti let chce Musk pokrýt také Kanadu a kompletně “zasíťovat” i USA.
Tesla Motors vyrábí 80 elektromobilů Model S týdně
Tesla Motors: pět modelů do roku 2016
Elon Musk: Teslu zachránil Daimler, na každý Model S osobně dohlížím
Mezitím budou vznikat dobíjecí stanice Tesla také v Asii a v Evropě tak, aby majitelé elektromobilu Tesla Model S mohli jet kamkoliv, kdykoliv ZCELA ZDARMA. Protože dobíjení v dobíjecích stanicích Tesla pro ně bude zdarma. A navíc, de-facto budou jezdit na slunce.
Tomu říkáme revoluce, co si myslíte vy?
Podla mna to budu cisto
Podla mna to budu cisto solarne panely bez bateri, ked nebude nikto dobijat tak energia pojde do gridu, za co budu dostavat peniaze od elektrarne a ked niekto bude nabijat, tak to pojde z gridu + solar panely. V konecnom dosledku sa to moze min. vyrovnat alebo aj vyplatit do plusu pre teslu.
Video som ale nepozeral tak sa mozem mylit
Doporučuji najít článek
Doporučuji najít článek Tesla Supercharger: další „spásou” elektromobilů je rychlé dobíjení zdarma. Vypadá to, že Musk je jen tunelář…
Předpokládám, že autor
Předpokládám, že autor je tentýž, co oblažuje masy články na pokračování o elektrické pohádce, kde se to smyšlenkami o parametrech vycucaných z prstu, výrobcích, které nikdy nespatří světlo světa ani v prototypu (model S), jenom hemží. Takže teď, když se ukázalo, jaké to byly bláboly, pokračuje alespoň v okopávání kotníků a osočování z tunelářství.
Samozřejmě Tesla může krachnout jako nic, všechno vsadila na model S a když záměr nevyjde, věřitelé jí sežerou za živa. Ale tak to v podnikání chodí, obzvlášť teď v recesi krachuje řada firem vyrábějících konvenční věci, co roky i desetiletí neměly naprosto žádné problémy.
Jedna věc je ale seriózní ekonomický rozbor a druhá bláboly jedince, co trpí patologickou nenávistí vůči všemu elektrickému.
Mno, měl jsem možnost
Mno, měl jsem možnost vidět to jen bez zvuku, na druhou stranu se může člověk soustředit na to nejpodstatnější z videa-> přijedete, zapíchnete, čekáte (furt déle, než benzínovou minutu do plné) a odjedete. Fajne, v rekordním čase, ale kde je to revolučno? Že je to zdarma? Hariprasad správně řekl, že to může být jen dočasné.
Podle mého názoru je revoluce v indukčním dobíjení, např. v několikakilometrových silničních pruzích. Anebo alespoň ve stažení dobíjecího času kabelem na pár minut, aniž by to baterky odnesly (a rozvodná síť též).
Takže fajn krůček dopředu, ale žádná skokovka.
Ve videu Musk jednoznacne
Ve videu Musk jednoznacne rika, ze pro Model S to je a bude zadarmo naporad (ikdyz o Modelu X a GenIII se uz nezminuje).
Je to samozrejme porad mnohem pomalejsi nez benzin, ale netvrdte mi ze z prazdne do plna natankujete za minutu. Vzdyt jenom to placeni trva dele 🙂
Indukcni dobijeni tak jak ho navrhujete by bylo neskutecne drahe – ikdyz tim si rozhodne nejsem jisty, a navic zatim to neni moc overena technologie takze na to bych raci nesazel. EV1 sice melo indukcni dobijeni (misto bezneho konektoru), ale to bylo na vzdalenost par centimetru…
Jestli to má Musk
Jestli to má Musk spočítané, aby z toho mohla automobilka profitovat a není to jenom marketingový tah, který se po dosažení nějaké hranice počtu vyrobených a prodaných kusů automobilů změní na jiný model, tak to bude skutečně hodně zajímavé.
Dá se říct, že tyhle
Dá se říct, že tyhle dobíjecí stanice jsou v první řadě solární elektrárny, které Tesle budou přinášet profit, ať už je někdo bude používat nebo ne. Četl jsem jeden anglický článek, kde autor tvrdil, že podle zdroje přímo z Tesly je cena jedné dobíjecí stanice cca 250 tis. USD. Výhoda je, že náklady na provoz a údržbu budou minimální. Je to marketingový tah, a určitě to zvýší atraktivnost elektromobilů značky Tesla pro zákazníky. Kdybych já dostal možnost načerpat nádrž benzínu zadarmo s tou nevýhodou, že bych musel na benzince strávit celé půl hodiny, jak bych se asi zachoval? 🙂
Nevíte jak velkou solární
Nevíte jak velkou solární elektrárnu budou potřebovat a jak to má vypadat v praxi? Na střeše? Na poli? Přímo u nabíječky nebo více vzdálené, nebo kombinace? Mě přijde, že to bude muset být docela velká plocha. Ty nabíječky budou žravé a i když předpokládám, že tam budou uvnitř akumulátory, tak příkon bude muset být značně vysoký.
Podrobnosti bohužel zatím
Podrobnosti bohužel zatím neznáme, ale podle prvních obrázků to vypadá na plochu minimálně 10×8 metrů, možná se to bude lišit u každé stanice. Předpokládáme, že solární elektrárna bude přímo u každé dobíjecí stanice.
Takže asi tak 15kW. To je
Takže asi tak 15kW. To je cca 150kWh denně při slunečném počasí. Pro začátek to může stačit, ale Tesla má akumulátory mezi 40-85 kWh. Nevychází to moc optimisticky. Tohle zřejmě nebude dobíječka pro davy.
Myslim si ze Tesla stejne
Myslim si ze Tesla stejne pocita s tim ze tam moc aut dobijet nebude… Vetsina lidi stejne za den neujede 400km takze nemaji duvod takovou superdobijecku pouzit. Ono to je spis na dlouhe trasy…
To ano, stejně jako, že
To ano, stejně jako, že mají určitě spočítané, aby při nějaké rozumné pravděpodobnosti tam vždycky pro toho osamělého jezdce něco bylo. Jenomže pokud se to rozjede, tak budou muset zahušťovat, nebo zvětšovat solární parky. To bude něco stát.
Jo ta cena mi prijde
Jo ta cena mi prijde rozumna… za to se da sehnat baterie o kapacite 500kWh (pocitano s maloobchodni cenou v CR 400$/kWh – ve skutecnosti to pro SolarCity je urcite min) a jeste porad mi zbyva 50 tisic dolaru za coz se da sehnat solidni elektrarna pri dnesnich cenach panelu.
DISCLAIMER: Samozrejme nevim jak maji rozlozenou cenu a kolik tam maji baterii a kolik solarnich panelu a uz vubec nevim kolik je stoji vybudovat to a nasledne servisovat (ikdyz tohle bude asi dost minimalni), ja jen tak spekuluju 🙂