Od 27.9. do 14.10.2012 bude na autosalonu v Paříži k vidění spousta novinek. Mezi jinými i dlouho očekávaný Mitsubishi Outlander Plug-In Hybrid. Světově první plug-in hybrid ve třídě SUV se na trhu v Japonsku objeví začátkem roku 2013 a následně i ve zbytku světa. Podívejte se co už o něm víme.
foto: Mitsubishi
Pohonný systém vozu Mitsubishi Outlander Plug-In Hybrid je odvozen od elektrického pohonu, který Mitsubishi už od roku 2009 komerčně nabízí v elektromobilu Mitsubishi iMiEV.
V japonském testovacím cyklu spotřeby JC08 mí auto nabídnou až 1,64 l/100 km! Všichni ale víme jak moc shovívaví Japonci při testování spotřeby bývají. I kdyby ale byla spotřeba trojnásobná, pořád je to pro třídu SUV víc než úctyhodná spotřeba.
Autosalon Ženeva 2012: Mitsubishi představí elektrický Outlander
Autosalon Tokyo 2009: Mitsubishi PX-MiEV – první hybrid se třemi diamanty
Velmi nízké spotřeby má auto dosáhnout mimo jiné díky 12kWh li-ion baterii. Díky té dokáže auto (opět podle japonské normy JC08) ujet až 55 km čistě na elektřinu.
Kromě toho samozřejmě Outlander do zásuvky nabídne i pohon 4×4, a to ve speciálním provedení Twin Motor 4WD. Přední i zadní náprava je v tomto případě vybavena po jednom elektromotoru. Vypadá to, že Japonci připravují skutečného Behemota.
Svými rozměry přitom Mitsubishi Outlander Plug-In Hybrid nevypadá až tak strašlivě: 4655 x 1800 x 1680 mm, rozvor 2670 mm, hmotnost 1810 kg, pět míst. Elektromotory mají každý max. výkon 60 kW. Hlavní spalovací agregát je dvoulitrový čtyřválec MIVEC, doplněný o 70kW generátor.
Z 200V (15 A) zásuvky se auto dobije během 4,5 hodiny z 0 na 100 %, rychlodobíjením (blíže nespecifikovaným) lze toto kouzlo provést už za 30 minut (ovšem pouze na 80 % nabití).
Celkový “cílový” kombinovaný dojezd vozu Mitsubishi v tiskové zprávě uvádí “stejný nebo vyšší než” 880 km (opět ovšem v normě JC08).
tak to jsemzvedav jestli
tak to jsemzvedav jestli auto bude prodavan i v ceske republice, tady tech SUV hybridumoc neni a kdyz je tak za rachu na kterou normalni clovek ani nedosahne.