Autosalon Ženeva 2012: představení Nissan Invitation

Automobilka Nissan odhalila první podrobnosti konceptu atraktivního hatchbacku Invitation, který předznamenává příchod nové generace kompaktního vozu značky v tradičním segmentu B. Ten se má prodávat vedle městského vozů a osobitého crossoveru .

Nissan Invitation bude jednou z hlavních hvězd stánku Nissan na autosalonu v Ženevě 2012
foto: Nissan

Dynamický koncept s názvem Invitation bude odhalen na letošním ženevském autosalonu (6. až 18. března). Koncept naznačí směr inovací a odhodlání, kterým se má ubírat nový model, jehož uvedení na evropský trh je plánováno na rok 2013.

Dynamika a design

Nissan Invitation se svým energickým designem přináší na tradiční trh neokoukaný styl, inovace a vzrušení. Čisté plynulé linie poukazují na dynamický potenciál a současně slibují prvotřídní aerodynamiku v zájmu lepší hospodárnosti provozu.

Bokům dominuje charakteristická linka, která zesiluje dynamiku bočního profilu karosérie, zatímco výrazně tvarované přední i zadní blatníky podtrhují sebevědomý postoj konceptu INVITATION.

Prostorná a otevřená kabina spojuje praktičnost a modernost s nevídanou úrovní kvality a praktickými technickými prvky.

François Bancon, zástupce generálního ředitele divize produktové strategie a produktového plánování, prohlásil: „Jméno, které jsme konceptu dali, hovoří samo za sebe… tento kompaktní vůz má být především lákavý.

A právě takový je – díky smyslnému designu karosérie a prostornému a pohodlnému interiéru, který je chytře vměstnán do kompaktních vnějších rozměrů. Je to lákadlo automobilky Nissan pro zákazníky v segmentu kompaktních hatchbacků.”

Špičkový výkon a hospodárnost ve své třídě

Spojení nejmodernějších motorů, uznávané lehké platformy Nissan a aerodynamicky účinné karosérie znamená, že Nissan Invitation dosahuje mimořádně nízké spotřeby paliva a nízké úrovně emisí.

Cílem automobilky Nissan je dosažení extrémně nízkých emisí CO2: u nejlepšího modelu nepřekročit 100 g/km a u všech modelů dosáhnout práva nosit značku Nissan Pure Drive.

Citlivé a živé řízení současně zajišťuje, že v oblasti dynamiky jízdy bude INVITATION soupeřit s nejlepšími konkurenty v segmentu.

Moderní bezpečnostní prvky

V konceptu Nissan Invitation nacházejí uplatnění některé z nejmodernějších bezpečnostních prvků v segmentu B, jejichž společným cílem je co nejbezpečnější vůz. Patří mezi ně například pokročilý systém monitorování okolí vozu Nissan (AVM), který maximálně usnadňuje couvání a podélné parkování a ve vozu segmentu B je použit vůbec poprvé.

Nissan Invitation využívá také systém Nissan Safety Shield, který reaguje na okolní provoz a udržuje povědomí řidiče o dění kolem vozu.

Nissan na autosalonu Ženeva 2012

Ústřední pódium stánku společnosti Nissan na ženevském autosalónu (6. až 18. března) bude patřit čtveřici konceptů, které s důvěrou pohlížejí nejen do roku 2012, ale i do vzdálenější budoucnosti.

Kromě Nissan Invitation V Ženevě zažijí evropský debut dva další koncepty, které poodhalí budoucí směřování automobilky Nissan. Prvním z nich je předpremiéra dalšího 100% elektromobilu Nissan, modelu e-NV200.

Koncept vychází z globálně oceňovaného a cenově dostupného rodinného vozu , který v provedeních Combi a Evalia nabízí pohodlnou přepravu až sedmi cestujícím. NV200 byl nedávno vybrán jako základ nové generace vozidel newyorské taxislužby, která se již brzy stanou typickou kulisou tohoto velkoměsta.

auto elektromobil Nissan e-NV200

e-NV200 demonstruje další krok automobilky Nissan směrem k vedoucímu postavení v oblasti vozidel s nulovými emisemi. Navazuje přitom na osobní vůz LEAF, který se již prodává a brázdí silnice na důležitých světových trzích.

Nissan Juke Nismo

Do budoucnosti pomůže nahlédnout také koncept Juke Nismo. Vůz, který byl poprvé představen v prosinci 2011 na tokijském autosalónu, obohacuje osobitý crossover Juke o sportovní geny.

Juke NISMO se inspiruje u legendární sportovní divize automobilky Nissan a poodkrývá strategický zájem automobilky Nissan uvádět na trh výkonné a prémiové sportovní verze tradičních vozů Nissan, které budou zárukou nadšení z jízdy.

Tyto čtyři koncepty budou doprovázeny zástupci jedné z nejširších nabídek jediného výrobce na trhu – od městských vozů Pixo a Micra, přes bestsellery Juke a Qashqai, odolné terénní automobily Navara a Pathfinder a průkopnický elektromobil Nissan LEAF, až po úžasný supersport GT-R.

Změny u sériových verzí

V souladu se závazkem neustálého vylepšování produktů Nissan budou představeny také menší změny mnoha sériově vyráběných vozů pro modelový rok 2012 nebo speciální verze, které přinesou zákazníkům přidanou hodnotu nebo více vzrušení.

Jedna věc, která je společná všem vozům s logem Nissan, však zůstává. Ať se jedná o osobní vůz nebo dodávku, každý Nissan nese geny značky: inovace a vzrušení. Tento recept si zákazníci prostě oblíbili.

Navzdory byl rok 2011 pro automobilku Nissan v Evropě tím nejlepším v historii. Ve srovnání s rokem 2010 se objem prodejů zvýšil o 25 procent, takže společnost získala dosud největší tržní podíl: 3,7 procenta.

Prodeje v každém měsíci překonaly hodnoty z roku 2010 a společnost zaznamenala výrazný růst na velkých trzích, přičemž v Rusku, Velké Británii a Francii se Nissan dostal mezi trojici nejlepších. Rusko oznámilo prodej 138 827 vozů (tj. nárůst o 74%), Velká Británie 107 053 vozů (tj. nárůst o 11%) a Francie 77 783 vozů (tj. nárůst o 31%).

Nejlépe prodávaným modelem Nissanu byl Qashqai. Navzdory tomu, že oslavil již páté narozeniny, jeho popularita neklesá a podařilo se mu získat titul „vozu, který vzdoruje gravitaci”. V roce 2010 našlo kupce v Evropě více než 250 000 exemplářů tohoto segment definujícího crossoveru, který se prodává v pětisedadlové verzi nebo v provedení se sedmi sedadly jako Qashqai+2.

Paul Wilcox, senior viceprezident pro prodej a marketing v Evropě, prohlásil: „Tyto výsledky táhnou nahoru modely, které definují své segmenty – modely, které navrhujeme, konstruujeme a vyrábíme v Evropě a pro Evropu.

Kolem 70 % vozidel prodaných v tomto regionu vyrobí závody Nissan ve Velké Británii, Španělsku a Rusku. Díky tomu naše modelová řada drží krok s evropskou poptávkou v oblasti stylu, kvality, výkonu a spolehlivosti.”

„Vize automobilů budoucnosti, kterou poodhalují tyto čtyři koncepty – ve spojení s naší silnou a komplexní stávající nabídkou – ukazuje všeobecnou důvěru v pokrok, kterou dnes značka Nissan chová. Do roku 2016 se chceme stát nejprodávanější asijskou značkou v Evropě.”

tisková zpráva

Napsat komentář