Škoda Auto: 14 milionů aut, pětidveřové Citigo

Pár dnů poté, co Volkswagen představil pětidveřovou verzi Volkswagen Up!, je tu samozřejmě i Škoda Auto se svým pětidveřovým Citigo. Kromě toho mladoboleslavská automobilka oznámila 14 milionů vyrobených vozů.

Pětidveřová verze Škoda Citigo se v podstatě neliší od pětidveřového Volkswagen Up!
foto: Škoda Auto

Škoda Auto na letošním představí veřejnosti model Citigo také v pětidveřové verzi. Ještě předtím proběhne exkluzivní prezentace nového modelu značky ŠKODA zástupcům médií, spojená s testovacími jízdami. Spolu s třídveřovou verzí bude pětidveřová novinka postupně od poloviny května 2012 uváděna na evropské trhy.

S modelem Citigo vstoupila česká automobilka do atraktivního segmentu minivozů. Koncem roku 2011 byla novinka značky ŠKODA úspěšně uvedena na domácí český trh v třídveřové verzi. Malý vůz má pro značku ŠKODA získat zcela nové skupiny zákazníků a přispět tak k plnění cílů Růstové strategie automobilky.

V jejím rámci chce ŠKODA do roku 2018 zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. S 879.200 prodanými vozy v roce 2011 přitom česká značka vytvořila další prodejní rekord své 117leté historie.

Rozšíření nabídky o pětidveřové provedení není jedinou novinkou. ŠKODA Citigo je zároveň prvním modelem, který na kapotě ponese nové logo značky.
Pohonnou jednotkou modelu Citigo je tříválcový benzinový motor o objemu jednoho litru ve dvou výkonových variantách – 44 kW/60 k a 55 kW/75 k.

V úsporném provedení Green tec je průměrná kombinovaná spotřeba modelu Citigo s motorem 1,0 MPI/44 kW pouze 4,1 l/100 km s emisemi CO2 na úrovni jen 96 g/km.Na domácím trhu zvítězil nejmladší člen rodiny vozů ŠKODA v kategorii Městské vozy v anketě Auto roku 2012.

Souběžně automobilka oznámila, že vyrobila 14 milionté auto. Jubilejní vůz, Superb 2.0 TDI ve zvláštní edici Laurin&Klement, sjel dnes z pásu v závodě v Kvasinách. Vůz v metalickém odstínu hnědá magnetic je určen pro německého zákazníka.

Výrobní jubileum je dalším milníkem růstu automobilky. Do roku 2018 chce ŠKODA zvýšit své celosvětové prodeje minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. V roce 2011 prodal podnik 879.200 vozů, tedy nejvíce ve své 117leté historii.

„Toto jubileum působivě vyjadřuje naši Růstovou strategii,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Postupujeme rychlým tempem. Téměř dvě třetiny z dosud vyrobených 14 milionů vozů společnost vyrobila a prodala v posledních 20 letech, čtyři miliony z toho za posledních pět let.“

Aktuální milník zdůrazňuje velmi dynamický rozvoj značky a současně podtrhuje význam vstupu koncernu Volkswagen v roce 1991. „Náš dík patří celému týmu společnosti ŠKODA, který tento rozvoj umožnil a který je plným právem na svůj výkon hrdý,“ zdůraznil Vahland.

I v rámci své rozsáhlé Růstové strategie chce česká automobilka v příštích letech nadále růst. „14 milionů vyrobených vozů je pro nás impulsem k tomu, abychom tempo našeho růstu ještě dále zvýšili“ uvedl Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast výroby a logistiky.

Do roku 2018 mají roční prodeje společnosti ŠKODA vzrůst minimálně na 1,5 milionu vozů. Za tímto účelem ŠKODA loni odstartovala největší modelovou ofenzívu ve své historii. Koncem roku 2011 měly premiéru šestá a sedmá modelová řada: malý vůz Citigo a kompaktní limuzína Rapid, prodávaná v Indii. V příštích letech chce ŠKODA v průměru každých šest měsíců uvádět na trh jeden nový model.

Automobilka navíc zvyšuje kapacity ve svých českých i zahraničních závodech. V hlavním závodě v Mladé Boleslavi se zvyšuje kapacita stávající linky vozu Octavia i pro výrobu nového modelu z 800 na 1200 vozů denně.

V severočeském závodě ve Vrchlabí se ŠKODA soustředí na výrobu přímo řazené převodovky DQ 200 pro celý koncern. V závodě v Kvasinách se zvýšila výrobní kapacita kompaktního SUV Yeti. Došlo ke zdvojnásobení dosavadní kapacity v Kvasinách na 100.000 vozů Yeti ročně.

ŠKODA současně pokračuje v důsledné internacionalizaci značky, soustředí se přitom hlavně na silný růst v Číně, Rusku a Indii. Od konce roku 2012 bude kompaktní SUV Yeti, ve spolupráci se Shanghai Volkswagen, vyrábět také v Číně. Od začátku roku 2013 bude v Říši Středu navíc z pásu sjíždět také nová kompaktní limuzína (Rapid?).

V Rusku je vedle závodu v Kaluze od roku 2011 v provozu i druhý výrobní závod, v němž se pro ruský trh vyrábí model Yeti. Jedná se o společný projekt s koncernem Volkswagen a s ruskou automobilkou GAZ-Group v Nižním Novgorodu. Kapacity rostou také v Indii. V závodě v Púně se od roku 2011 vyrábí kompaktní limuzína Rapid.

tisková zpráva

Napsat komentář