ČEZ zprovoznil prvních 10 dobíjecích stanic pro elektromobily

Společnost ČEZ během jednoho měsíce otevřela 10 dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice. Všechny stanice se nacházejí v Praze nebo v jejím blízkém okolí. Nejméně dalších patnáct dobíjecích stanic ČEZ otevře během prvního čtvrtletí roku 2012, a to i mimo území hlavního města.

Dobíjecí stanice pro elektromobily ČEZ v obchodním parku Chodov
foto: ČEZ

Infrastruktura dobíjecích stanic Skupiny se rozrůstá. Vedle své první stanice pro normální dobíjení v Duhové ulici, která je v provozu od listopadu roku 2011, vybudoval ČEZ také jednu stanici stejného typu na Chodově v business centru The Park, který zrealizovala developerská firma AIG/LINCOLN CZ.

Dalšími pražskými lokalitami jsou Obchodní centrum Nový Smíchov, kde ČEZ v podzemních garážích (v – 2. patře) vybudoval dvě dobíjecí stanice, a Obchodní centrum Novodvorská Plaza, u kterého je k dispozici jedna stanice.

auto elektromobil dobíjecí stanice Nový Smíchov

Elektromobilisté mohou používat také stanice pro normální dobíjení u obchodů Kaufland na Palmovce, Vypichu a v Modřanech, jednu dobíjecí stanici najdou i v Chrášťanech u Prahy, a to v areálu sídla společnosti TNT Express ČR. ČEZ instaluje stanice nejenom u partnerských firem, ale také u měst a obcí. Jednu již používá Městská část Praha 5.

„Jedním z hlavním pilířů našeho projektu Elektromobilita je rychlý rozvoj kvalitní infrastruktury dobíjecích stanic. Věříme, že právě rostoucí síť dobíjecích stanic může vývoj elektromobility v Česku podpořit. Už dnes má každá automobilka vlastní nabídku těchto vozů a za dalších deset let mohou být auta na elektřinu součástí našeho života více, než si dokážeme představit,“ říká Pavel Cyrani, ředitel divize strategie společnosti ČEZ.

auto elektromobil dobíjecí stanice Kaufland Vypich

Společnost ČEZ se zaměřuje na výstavbu dobíjecích stanic také mimo území Prahy. Ještě v lednu 2012 zprovozní ČEZ jednu stanici pro normální dobíjení v garážích Obchodního centra Plzeň Plaza. Dalšími lokalitami budou Hradec Králové, a také , které je „chytrým“ regionem (tzv. Smart Regionem) Skupiny ČEZ.

„Dobíjecí stanice stavíme u našich infrastrukturních partnerů, a také ve městech a v obcích, které podporují náš projekt Elektromobilita. Instalace dalších stanic nepřetržitě pokračují a během prvního čtvrtletí 2012 chceme uvést do provozu minimálně dalších patnáct stanic u ostatních partnerských firem, a to nejenom v Praze, ale i dalších městech České republiky,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie.

Způsob platby při používání dobíjecí stanice

Zákazníci, kteří chtějí využívat služeb obou typů dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, musí uzavřít s ČEZ zákaznickou smlouvu. Ta jim v následujících dvou letech umožní neomezené dobíjení u všech stanic společnosti ČEZ za paušální symbolický poplatek. V roce 2012 poplatek činí 100 korun za měsíc, v roce 2013 pak bude poplatek ve výši 150 korun.

auto elektromobil dobíjecí stanice Kaufland Modřany

Každému zákazníkovi bude přidělen speciální čip, který bude pro každého uživatele unikátní. Dobíjecí stanice s uživatelem komunikuje pomocí displeje a tlačítek, kterými uživatel ovládá navigační menu. Zákazník tak bude moci sledovat, kde a jak dlouho dobíjel a kolik kWh načerpal.

Začátkem února společnost ČEZ zprovozní nový webový portál www.elektromobilita.cz, na kterém bude aktuální mapa s podrobnými informacemi o jejích stanicích a také návod, jak se stát zákazníkem Elektromobility společnosti ČEZ.

tisková zpráva

10 Comments on “ČEZ zprovoznil prvních 10 dobíjecích stanic pro elektromobily”

  1. Zbývá konstatovat , že za
    Zbývá konstatovat , že za chvíli bude v Praze dobíjecích stanic jak na…….. Ale přemýšlel vůbec někdo nad tím,že v domovském městě nepotřebujeme dobíjecí stanice,protože dobíjíme doma?.Potřebujeme je ale při cestách mimo Prahu a tam
    n e j s o u .
    Pánové z ČEZU zase přemýšleli kolenem .

  2. To je sice hezky, ale hodi
    To je sice hezky, ale hodi se tou pouze pro firmy, kteri by tam nabijeli casto svoje auta.

    Pro normalniho cloveka je 100,- Kc za mesic docela dost. Protoze vzdy nebiji pres noc a pridobit si baterii na verejne stanici napriklad u obchodniho centra udelam tak akorat 1x-3x za mesic. Za tu 1-2 hodiny clovek spotrebuje maximalne 5-10,-Kc takze 100,- bych musel nabijet bud celou baterii (8 hodin tam nebudu stat), nebo nabijet u nich alespon kazdy druhy, treti den v mesici! a to opravdu ne, protoze nakupuju maximalne 4x za mesic. Fakt je to drahy.

    Navic opruz s tim, ze clovek musi mit s nima smlouvu a zase DALSI kartu, nebo chip to je fakt na palici.

    Lepsi je kdyz nemusi mit uzavrenou zadnou smlouvu a jen se prijede zaplati a odjede za skutecne spotrebovanou elektrinu, jako u jekokoli pumpy.

    To je porad kecu jak podporuji elektromobilitu, ale pritom delaji vsechno mozny jak ji co nejvic zneprijemnit a vyrejzovat.

    1. Souhlasím. Za ty 4 měsíce
      Souhlasím. Za ty 4 měsíce co mám elektromobil jsem jen jednou byl v situaci, že by se hodila hodina nabíjení v Ostravě. Rozhodně nehodlám platit 1200 Kč ročně za možnost občas dobít. Taky považuji za nepřípustné, aby někdo monitoroval kdy a kde nabíjím.
      Jedině, že by připouštěli aby více uživatelů používalo jeden chip … pak by to bylo skoro anonymní a mohlo by se dosáhnout i ekonomické návratnosti.

Napsat komentář