Elektronické zpětné zrcátko je dalším příkladem technologie vyvinuté v oblasti závodních vozů, která se dostává do běžné produkce. Původně se digitální zpětné zrcátko objevilo v závodním speciálu Audi R18 pro Le Mans. Nově jej ale bude mít také sportovní elektromobil Audi R8 e-tron.
foto: Audi
Stejně jako samotný elektromobil Audi A8 e-tron, bude i digitální zpětné zrcátko samozřejmě malosériová výroba. Jde vlastně o barevný 7,7″ AMOLED displej, který Audi dodává společnost Samsung. Ta podobné montuje do svých mobilních telefonů a v oboru patří jednoznačně k nejlepším. V osobním autě bude ale využit displej této technologie poprvé.
VIDEO: rekord elektromobilu Audi R8 E-Tron na Nurbürgringu
VIDEO: elektromobil Audi vydává zvuk jako Knight Rider!
Audi představilo závodní hybrid R18 e-tron Quattro pro Le Mans
Obraz do displeje/zrcátka dodává miniaturní, několikamilimetrová kamerka, která je umístěna v aerdonymicky optimalizovaném místě na zádi. Je navíc vyhřívaná aby se nemlžila. Výhodou je, že zabírá mnohem širší zorný úhel než běžné zpětné zrcátko.
Ingolstadtská auto-dílna se opět tímto ukazuje jako přední světový inovátor. Jsme ale hlavně zvědaví jak bude nové elektrické Audi R8 e-tron jezdit!
Jeste by to chtelo aby tam
Jeste by to chtelo aby tam misto jedne zadni kamery dali 2 a misto obyc displaye tam dali 3D display na ktery neni potreba bryle a pak budu spokojeny. Takhle je to sice fajn, ale dost by mi chybela ta ‚vzdalenost‘ kterou normalne vidim ve spetnem zrcadku.
nie je dolezite dobre
nie je dolezite dobre vidiet, nie je dolezite vidiet jednoducho, dolezite je vidiet komplikovane a draho, nie nadarmo je to vysada luxusnych znaciek.
jdu blejt.
Jak je vyřešena optická
Jak je vyřešena optická vzdálenost obrazu? Lidé potřebující brýle na čtení můžou mít problémy se zaostřením na obraz na displeji, pokud není nějakým optickým systémem oddálen. A navíc obraz na displeji je 2D a nikoliv 3D a tato chybějící plastičnost se rozhodně nemůže projevovat nikterak pozitivně. Jinak couvací kamera je pochopitelně užitečná – alespoň se nebojím, že přejedu (jak je výše uvedeno) psa nebo malé dítě nebo že narazím do „chytře“ umístěného 30 centimetrů vysokého patníku vymezujícího prostor parkoviště.
co je zle na zrkadle ? budem
co je zle na zrkadle ? budem potrebovat akumulator aj ked sa budem chciet pozriet do zadu ? ja neviem, asi som uz stary ze tomu co sa deje prestavam rozumiet, pretoze podla mna je to totalny nezmysel. dajte tam automaticke nudzove dobrzdenie v pripade prekazky tak aby auto dobrzdilo vzdy pred nou v pripade nudze alebo neskorej reakcie vodica. ale televizor s kamerou miesto zrkadla ? im hrabe nie ?
V některých autech
V některých autech (vysoký kufr) už dozadu není moc dobrý výhled, a v ceně tak luxusního auta se to ztratí.
S takovou kamerou se nestane, že při couvání přejedete vlastní kočku nebo malé dítě.
Maximalne ako doplnok, ako
Maximalne ako doplnok, ako cuvacia iR kamera + cuvaci senzor.
Vysoky kufor, dodavka, zly vyhlad do zadu. No to je kategoria diskusie sama o sebe, preco vyrobcovia predavaju a preco si kupujeme a preco teda dovolime aby bol kazdy vodic, ako sa hovori, jednou nohou v base.
Musim sa vratit k EV1 a dovodu preco tu na hybrid.cz som, …a take krasne, uzitocne auto to bolo 🙂
Doposial som nenasiel ziadnu odpoved ako co a dostune kupit inspirovany EV1. Tak som si kupil 8r. Renolta Megan sedan 1.4 za 4000 eur :))) …a mam po mojom sne o elektrickom aute a este sa tu nadvihujem koli kamere miesto spatneho zrkadla.
vzdal som to