Elektromobilu Twizy se daří, Renault jich prodal 1000 jen v Německu

Německo je největší evropský automobilový trh. Uspět tam chce každý. Zároveň má největší potenciál i v oblasti elektromobility. Renault tam za prvních pět měsíců od uvedení prodal 600 elektromobilů Fluence a Kangoo. A pak přišlo Twizy, kterého se za měsíc prodalo 1000 kusů.

Renault Twizy se předváděl na největších autosalonech. Dnes už je ale možné ho v západní Evropě běžně koupit. A má úspěch!
foto: Hybrid.cz

Zatímco francouzský Peugeot se snaží konkurovat japonské automobilce Toyota v oblasti hybridů, druhá velká francouzská automobilka Renault to zkouší v oblasti elektromobility proti Nissanu, Mitsubishi a dalším.

Spíš než elektromobil sedí na Renault Twizy označení “městský gadget”. Jeden ze čtenářů magazínu Autobloggreen trefně poznamenal, že “tisícovce Němců došlo, že Twizy je skvělý skútr se slušnou bezpečností a ochranou proti dešti”.

Faktem je, že takovéhle jednoduché jezdítko, které se vejde do kdejaké mezery (i když ne do každé do které se vejde elektroskútr), může ve městě v mnoha ohledech klasické auto nahradit. V Německu se Twizy ve verzi Urban prodává za slušnou cenu 6 990 € plus 50 € měsíčně za pronájem baterie.

Renault chce prodej Twizy rozšířit dál do východní Evropy, Asie a Jižní Ameriky. V merku má konkrétně také Turecko, Izrael, Japonsko, Singapur.

26 Comments on “Elektromobilu Twizy se daří, Renault jich prodal 1000 jen v Německu”

  1. Co dodat cena za jednoduchou
    Co dodat cena za jednoduchou elektrickou čtyřkolku bez baterek je alarmující . Výrobce prostě do ceny zahrnul 1/ malosériovost 2/ ceny na vývoj 3/ originalitu produktu 4/ náklady na reklamu . Jinak řečeno ta polelnička má cenu max 80 000 Kč bez dph. Za tuto cenu by se to mělo prodávat protože přeci stát má podporovat vozidla jež sníží závislost na dovozu paliv a odstraní emise z měst . U nás ani jinde to ještě nepochopili protože pokud by jim to doklaplo prodávalo by se to s 50% dotací za 40 000 Kč a do 5 let by na tom drandila celá republika. Pokud by tu místo ekologů nebyli pitomci už to maká navíc bych to zapojil povinně na noční dobíjení nízkou sazbou a tím bych vykryl špičky v síti . Jinak řečeno například Německé větrníky a české soláry by to mohli se slevou krmit.

  2. Pořád mi není jasné,
    Pořád mi není jasné, proč se takové vozítko (z textu: „… Twizy je skvělý skútr se slušnou bezpečností a ochranou proti dešti“) neprodává za cenu řekněme tak tří lepších el. skútrů, ale i s baterií. Lepší skútr (3,0 kW) se dá dnes pořídit za cca 50 000,-Kč. Každý skůtr je přece taky slušně okapotovaný a ceny jsou už i od cca 20 000,-Kč. Takže ještě chvilku počkám, až to klesne na těch 150 000,- až 180 000,-Kč , ale včetně baterie. Pak to vidím jako ideální druhé auto do města na nákupy apod.

  3. Tak nevim, ale podle meho
    Tak nevim, ale podle meho vypoctu je Twizy v provoznich nakladech lepsi nez auto se spalovacim motorem pri mesicnim pausalu 1100Kc pomerne snadno. Napriklad pri prumernem najezdu 50km denne (vcetne vikendu) a spotrebe 3l/100km uz vychazi Twizy lehce lepe. Pritom je zrejme, ze spotreba 3l je z rise snu pri tak kratke trase (2x 25km), nez se motor zahreje, bere i male auto kousek 10l/100km.

    Podle me mesicni pausal zvolen vyborne – nakladove krivky jsou od sebe v typickem pripade (najezd a spotreba vaseho auta) dostatecne vzdaleny.

    A 170 tisic za „kastli“? To prece nelze pricist k nakladum. Protoze zatico jezdite Twizy, setrite si vase benzinove auto a ziskavate super motokaru na hrani.

    Ja jsem rozhodnut do Twizyho jit 🙂

    1. Tak to ani omylem.
      Přesně

      Tak to ani omylem.
      Přesně v téhle situaci jsem. Denní nájezd mám 60km (2×30) a reálnou spotřebu mám 5,5 litru benzínu. A na webu ceskybenzin si vedu knihu nákladů.

      Cena na km mě vychází 1.95kč za benzín a 50 haléřů ostatní náklady.
      Při mém nájezdu (cca 15000km za rok) je půjčovné na baterii 62 eur, což je asi tak 1.55kč za km. Průměrná cena elektřiny je 4.5kč za kWh. Spotřebu twizy jen odhaduju, neboť Renault ji neuvádí (baterie ma 6kWh, ale kolik km na ni lze ujet tam není), takže budu předpokládat 10kWh na 100km. Tím se dostanu na 0.45kč na km.
      Sečteno podtrženo – Twizi s maximální rychlostí 80km/h mě na palivu vyjde na 2.00Kč/km.
      Moje staré Twingo s maximální rychlostí 160km/h mě na palivu vyjde na 1.95Kč/km a to nezmiňuju vyšší bezpečnost (4 airbagy a větší deformační zóna vpředu), vyšší rychlost a o 30% nižší pořizovací cena.

      1. Delate si z nas legraci?
        Delate si z nas legraci? Nejdriv je potreba zformulovat zadani. Pokud je zadanim srovnat vase naklady s variantou Twizy, pak takhle:

        Vase mesicni naklady na benzin jsou kolem 3,500 Kc (pocitam tech 60km 30x za mesic).

        S Twizym jsou naklady na elektrinu cca 500Kc (dojezd je 80 – 100km, pocitam cca 7kWh/100km a 4Kc/kWh). K tomu pripocitame 1,100Kc za pronajem baterii a dostavame vysledne mesicini naklady 1,600Kc.

        Utracite dvojnasobek! To je asi tak vsechno, co se k tomu da rict. Ale mozna, ze to na ceskybenzin vyjde jinak! Pokud ale na tech 30km do prace casto vyuzivate rychlosti kolem 160km/h (pro realne spotrebe 5.5l urcite ne), pak chapu, ze se vam do pomaleho Twizika presedlat nechce.

        Jeste bych vam doporucil, abyste zvazil ne soucasnou cenu benzinu, ale prumernou cenu benzinu po dobu pripadneho vlastnictvi Twiziho. To bude tak 45 az 50Kc/l.

        1. Dane, buďte fér.
          Zadání

          Dane, buďte fér.
          Zadání je jednoduché – 15000 km za rok – prosté náklady.

          Vy uvádíte náklady na benzín 3500/měsíc, mě vychází 1250km (o víkendech odpočívám) v ceně 2450Kč/měsíc

          Spotřebu uvádíte 7kWh, ale Renault uvádí dojezd na nabitou baterii v rozsahu 55-110km, i když vezmu průměr, tak jsem na 8.5kWh a to je bez topení a klimatizace. U předchozí verze twinga (ta byla bez klimatizace) jsem měl spotřebu 4.8l/100km. Průměrná cena elektřiny se v současnosti pohybuje na 4.5kč/kWh.

          Uvádíte pronájem za 1100kč/měsíc – ale Renault uvádí nejlevnější variantu za 62 eur (při nájezdu přes 1000km za měsíc), což je 1550kč za měsíc.

          S tou rychlostí 160 máte pravdu – nejsem u dálnice, takže běžně jezdím 90km/h což snižuje spotřebu, ale zase z těch 60km je 46 ve městě se semaforama, což spotřebu zvyšuje.

          A ohledně průměrné ceny benzínu za dobu životnosti – průměrná cena benzínu sice vzrostla, ale i cena Twiziho budu zase výrazně postižena poklesem ceny baterií, takže ten Twizy je na tom reálně hůř.

          Shrnutí:
          Twizy na km stojí palivo(hodně optimisticky) 1.93kč
          Twingo mě stojí reálně 1.95kč
          Twizy – v zimě nepoužitelné
          Twingo – používám celý rok
          Průměrná cena benzínu – až vzroste na uváděnou cenu koupím si elektromobil za 100000kč

          1. Jsem rad, Omego, ze jste si
            Jsem rad, Omego, ze jste si to prepocital a zacina vam to jiz trochu sedet a jiz netvrdite, ze se elektricky Twizy nikdy nemuze vyplatit.

            Ja jezdim i o vikendu, treba nakupovat, takze ja pocitam 30x. Jenze to je uplne jedno, protoze na Twizym lze proste jen tezko prodelat – naklady na energii plus pausal vychazeji proste lepe. Podle toho ten pausal totiz nastavili.

            Muzeme si psat, jestli stoji kWh 4Kc nebo 4.60, a pak zase, jaky tarif mate. Jenze to ovlivni jen velikost toho rozdilu.

            Nevim, proc myslite, ze s poklesem ceny baterii na tom bude Twizy hur. Cena baterii vam muze byt sumak, patri Renaultu a mate je pronajate. Kdyz jejich kapacita poklesne pod 75%, tak vam Renault musi dat nove. Navic je v cene pronajmu asistencni sluzba a myslim i pojisteni.

            S Twizy se da jezdit v zime, vzdyt lidi jezdi v zime i na motorce. Pokud je sucha silnice. Chapu, ze se vam nemusi chtit, ze treba mate rad teplo. Ale to preskakujete na jine tema. Kdyz se vam nepovede obhajit hypotezu „je to nesmyslne drahe“, zkusite „je v tom zima“? Proste neznate fakta. Pausal za baterie je nastaven tak akorat. Jestli si to nekdo koupi nebo ne zalezi na mnoha dalsich faktorech – jake ma jine moznosti. Plusem Twizy muze pro nekoho byt snazsi parkovani. V mnoha mestech v Evrope jsou osvobozeny EV od poplatku za parkovani. Cely ekonomicky vypocet je slozitejsi. Ale proste vam tvrdim jedno – ANO, MUZE SE TO VYPLATIT, neni pravda, ze je to ekonomicky nesmysl.

            1. Cenu baterie zmiňuju z
              Cenu baterie zmiňuju z jednoduchého důvodu – Renault totiž vymyslel geniální obchodní model – prodá auto včetně baterie, ovšem ta nepatří do auta. K tomu vám ji pronajme.
              Jenže při pohledu na křivku poklesu ceny baterií se dá očekávat v horizontu 5ti let cena na 30ti procentech současné ceny za kWh. Takže jestli v ceně toho Twizy při nákupu zaplatím dnes cca 50000 za tu baterii, podruhé zaplatím Renaultu dalších 104000 v průběhu 5ti let za „půjčení“, potom mi ji Renault vymění za novější a i nadále bude pronajímat baterii.
              Prostě geniální obchodní model, děkuji, nemám zájem.

              Osobně chci elektromil od roku 2006, kdy jsem poprvé viděl Kangoo Z.E., v Paříži je testovali, ale za těchto podmínek si to odpustím

              1. Otázka je, jestli Renault
                Otázka je, jestli Renault tyto ceny ponechá i po globálním snížení ceny baterií. Osobně si myslím, že půjde s cenou dolů tak, jak se bude vyvýjet trh. Byl by sám proti sobě, kdyby byl na stejné ceně.

                Prozatím můžeme o tooom jen spekulovat, ale neviděl bych to tak černě…

                1. I kdyby to snížil, tak to
                  I kdyby to snížil, tak to neřeší problém.
                  Renault prodá auto i s baterií – v pořizovací ceně si ji nechá zaplatit včetně zisku. Ale ta baterie mu stále patří.
                  Jakmile ji klesne kapacita na 75% vyndá ji a vloží do virtuální přečerpávací elektrárny, kde ji nabíjí levným BASE proudem a prodává v drahém špičkovém.
                  Takže na mě jako zákazníkovi vydělá 3x

                  Nejdřív, když mě nechá tu baterii zaplatit v pořizovací ceně vozu.
                  Podruhé, když mě v měsíčních poplatcích nechá zaplatit dvojnásobek ceny baterie na výměnu ještě před výměnou
                  A potřetí, když tuto mnou už dvakrát zaplacenou baterii použije pro svůj další zisk předtím, než ji finálně zrecykluje.

                2. Omego, nikdo vam Twizy
                  Omego, nikdo vam Twizy necpe. Myslim, ze vam zasadnim zpusobem unika smysl tehle debaty. Pokusim se vam to naposledy osvetlit.

                  – Ferovy business neni zalozen na tom, ze vam Renault proda auto za nakladovou cenu plus primereny „moralne obhajitelny“ zisk. Ferovy business je ten, na kterem vydelaji obe strany. A to se zde skutecne deje, protoze i vase vypocty to prokazuji. Pokuste si predstavit treba, ze dojizdite do centra Londyna (parkovaci a dalsi poplatky, palivo drazsi nez v CR).
                  – Twizy je pravdepodobne zcela prelomovy v tom, ze je prvnim elektromobilem, ktery muze davat pro sveho uzivatele ekonomicky smysl. To je zcela historicky meznik.
                  – je mi zcela jedno, kolik stoji vyroba baterie a kolik na tom Renault vydela. Odhaduji, ze cely podnik ZE je a jeste dlouho bude ztratovy kvuli ohromnym nakladum na vyvoj.
                  – Twizy mi dava moznost podilet se nastartovani elektromobility a dokonce bud neco usetrit, nebo na tom neprodelat. Neni to mysleno jako masovka pro kazdeho, vzdyt i vyrobni zavod ma pomerne skromnou kapacitu par tisic za rok (prodeje byly zrejme spis podceneny, vzdyt se to prodava chvili a jen na par trzich).

                  Tak naposled shrnuti: Twizy je ekonomicky obhajitelny elektromobil a tempo prodeju dokazuje, ze se tu pravdepodobne cosi velkeho rozjizdi.

                3. Shrnutí beru.
                  Na

                  Shrnutí beru.
                  Na některých místech má Twizy ekonomicky smysl. V čechách má ekonomicky smysl pouze tehdy, když bude náhradou auta s vysokými náklady (až do chvíle, než naše vláda nasadí spotřební daň na baterie nebo na elektriku)

                4. Nevím jak jste přišel na
                  Nevím jak jste přišel na to, že je do ceny auta započítána i baterie.
                  Řekl bych, že Dan udal dost solidních argumentů a zbytek je spekulace, nebo těžko říct, co a jak to je/bude.
                  Časem se uvidí…

          2. Je to nazorny boj
            Je to nazorny boj jednotlivych zastancu a obhajitelu.U benzinu je to pouha teorie,a školni předpoklad,neberou se do toho povětrnostni a klimaticke vlivy.U Twizy je to jednodušši protože je to prosty elektromobil bez rozmazlovani klimatizaci,vyhřivanymi sedačkami a podobnymi zbytečnostmi,ktere zvyšuji spotřebu.U elektromobilu je skutečnym zatimnim problemem dojezd a zpohodlněnost ropnych uživatelu prostě natankovat a jezdit měsic na nadrž od vyplaty k vyplatě a je lhostejno za kolik,jedna se o pohodlnost a zažity stereotyp.Ale at se to komu libi nebo nikoli elektromobilita je jedinou možnou alternativou budoucnosti.A s provoznimi naklady se prostě budeme muset vyrovnat.

            1. Pohodlnost – mě nevadí
              Pohodlnost – mě nevadí dát auto každý večer do zásuvky, s telefonem to dělám taky.

              A rozmazlování – při teplotě v autě 35 stupňů prokazatelně klesá schopnost řidiče reagovat až o 50%. S nárůstem teploty také narůstá agresivita, což je na silnici nebezpečné.

              U chladu je to podobné – jestliže je v autě -5, jak se může řidič soustředit na řízení?

              Takže ano, jsem rozmazlenej a chci být rozmazlenej pokud možno ještě dalších 50 let

  4. Paráda. Němci jsou bohatý
    Paráda. Němci jsou bohatý národ.
    Náklady na Twizy
    Cena kastle – 174750,-
    půjčení nosiče energie při nájezdu 1000km/měsíc – 1250,-
    cena za energii – 15kWh/100km, 4kč za kWh – 600,- za měsíc.

    Takže při letmém pohledu – náklady na km jsou minimálně na úrovni 1.85,- za palivo.

    Auto předělané na LPG má náklady na km na úrovni 1.2,- A i s předěláním ta kastle u některých modelů vyjde do 174750,-

    Naprosto nechápu, že si někdo chce pronajímat baterie za tyhle děsivé ceny.

    1. Ano cena za pronajem baterie
      Ano cena za pronajem baterie mi taky prijde vysoka,ale porad mi prijde ze na to ze je to teprve rozvijejici se pohon a tim i premrstene ceny,tak porad daleko vyhodnejsi nez jakykoliv jiny pohon…a to predevsim diky servisnim nakladum.LPG jsem pouzival a kdyz cenu montaze rozpocitate,prictete zvysene naklady na servis,vymenu nadrze po 10ti letech k beznym nakladum na servis benzinoveho motoru jste uplne jinde nez u elektromobilu.Najezdim rocne kolem 50 tis. a verte ze naklady na provoz neni jen to co naplnite do nadrze.Navic pri pronajmu baterie vas nemusi zajimat jeji stav a firma vam ji v pripade konce zivotnosti musi zdarma vymenit.Takze v pripade eletromobilu budete jen menit pneumatiky,brzdove desticky,ktere samozrejme vydrzi mnohem dyl diky rekuperaci a obcas neco na podvozku diky stavu nasich silnic…verte ze na tom budete celkove daleko lip nez u jineho pohonu 😉

            1. Kontrolní otázka.
              Kolik

              Kontrolní otázka.
              Kolik stojí domácí kompresor CNG?
              Kolik stojí provoz domácího kompresoru?
              A četl jste obchodní podmínky dodavatele plynu??
              Pokud jste nečetl, tak je tam uvedeno, že plyn budete používat výhradně k topení a ohrevu vody.
              Budete-li chtít domácí kompresor CNG, pravděpodobně se neobejdete bez revize a instalace tohoto kompresoru. A až toto absolvujete, zjistíte, že musíte z plynu do auta platiť spotřební daň.
              Twizy bude levnějším a snadnějším řešením.

Napsat komentář