BMW a General Motors: partnerství v oblasti aut na vodík

Německý ekonomický magazín WirtschaftsWoche informuje, že dohoda mezi BMW, největším světovým výrobcem prémiových vozů, a General Motors, je na spadnutí. Půjde v ní o vodíková auta.

BMW to s vodíkem zkoušelo už dříve – s modelem BMW Hydrogen 7 i několika před ním. Bohužel, neúspěšně. Přímo spalovat vodík se neukázalo být dobrou cestou.
foto: BMW

BMW vyvolalo senzaci už před pár dny, když na autosalonu v Tokyu uhlásilo novou spolupráci s automobilkou Toyota v oblasti elektrických aut. Podle WirtschaftsWoche se chystá uzavření další důležité smlouvy, tentokrát s General Motors, mateřskou automobilkou značky .

Nová smlouva má zajistit BMW přístup k technologii palivových článků a vodíkovému pohonu GM (současný lídr, společně s automobilkami Daimler, Honda a Hyundai) výměnou za finanční kompenzaci ze strany BMW.

Nové partnerství má být utvrzeno na lednovém autosalonu v Detroitu, který začíná přibližně za měsíc. Ačkoliv v případě automobilek Toyota i GM jde či půjde zatím o víceméně partnerství v oblasti výzkumu, podle insiderů doufá Norbert Reithofer, šéf BMW, v postupné prohloubení spolupráce.

Navíc, auta na vodík jsou společně s elektromobily jasnou cestou do budoucnosti. BMW to dobře vidí na domácí konkurenci v podobě koncernu Daimler. Vzájemná spolupráce BMW a Daimleru, dvou blízkých prémiových automobilek, však tímto začíná ustupovat do pozadí.

V případě automobilek Toyota a GM sáhl Reithofer vždy po vůdčí automobilce toho kterého – severoamerického, resp. japonského, trhu. V Evropě BMW dlouhodobě spolupracuje s PSA Peugeot Citroen, která je po Volkswagenu evropskou dvojkou.

Pro zajímavost, Daimler dlouhodobě v oblasti vodíkových aut spolupracuje s automobilkou Ford. BMW se vodíkem samostatně zabývalo už před lety – šlo ale slepou uličkou přímého spalování vodíku.

První z dílny automobilek Toyota, General Motors, Daimler a Hyundai by mohla vyjet už kolem roku 2015. Podle BMW mohou být zajímavou alternativou ke klasickým bateriím. Ovšem teprve kolem roku 2020. Tak se nechejme překvapit!

Napsat komentář