Světová motorkářká sešlost v Miláně jménem EICMA hostí každý rok přes 500 000 dychytivých návštěvníků. A to je akra cenné publikum. Tak proč jim neukázat kromě jednostopvých strojů i něco s více než dvěma koly? K odvážnému kroku se rozhodla italská společnost Belumbry z Říma se svým novým malým autem DANY.
foto: Belumbry
Malé dvoudveřové čtyřmístné auto do města v podobě DANY je k dispozici ve verzi plně elektrického pohonu, anebo s benzinovým dvouválcem. Elektrická verze nabídne 10kW elektromotor v kombinaci s 16,3kWh lithium-železo fosfátovými bateriemi.
Autosalon Tokyo 2011: Suzuki představí plug-in hybrid i elektromobil
Díky tomu nabídne dojezd 180 km v eko módu (tj. s velmi slabou akcelerací), anebo 145 km (odhadujeme, že s mírně podprůměrnou akcelerací). Max. rychlost je omezena 96 km/h, díky čemuž lze auto v Evropě zaregistrovat jako čtyřkolku.
Benzinová verze je vybaveno 15kW motorem s točivým momentem 36,5 Nm a automatickou převodovkou CVT. Spotřeba by měla být kolem 3,8 l/100 km. Max. rychlost je omezena na 90 km/h.
Jsme zvědaví, jak se návštěvníkům motorkářského svátku bude malé auto líbit. Jak se líbí vám?
asi podstatne drahsia Tata
asi podstatne drahsia Tata Nano 🙂
Pro porovnání benzínové
Pro porovnání benzínové verze: Volkswagen Polo BlueMotion – motor 55kw, spotřeba 3,3 l/100km, max rychlost 173 km/h, cena 308 000,-, jedná se o rodinný, praktický, pětimístný vůz normální velikosti.
Je tedy otázkou, zda jít do něčeho tak malého a s tak nízkým výkonem motoru. Asi bude rozhodující cena. Pokud bude vyšší, než 100 000,- tak bych do toho nešel.
Cena bude rozhodně
Cena bude rozhodně vyšši,tak jak to všeho noveho biva.Ale rozhodně v městskem provozu bude elektromobil i za tuto cenu ekonomičtějši,i než Polo.Nevim kolik Vas denně jezdi z Vysočan do Jinonic a využijete plně pětimistne vozidlo.A to včetně rychlosti nad sto km.
Všimněte si, že jsem v
Všimněte si, že jsem v první větě napsal, že porovnávám jen benzínové verze a ne benzínové Polo s elektrickou verzí. A když porovnám motor 55KW – 3,3l/100km a 15KW – 3,8l/100km vychází mi jako jasný vitěz Volkswagen.
Navíc s tímhle autem prakticky nemůžete na dálnici (technicky sice ano, ale neumím si představit, že bych jel z Ostravy do Prahy max. 90 km/h). S Polem můžete kdekoliv i na dovolenou do zahraničí. A pokud bude cena těchto dvou aut jen málo odlišná, nevidím jediný důvod, proč si nekoupit Polo. Proto jsem psal, že cena bude při koupi rozhodující.
Ale v připadě
Ale v připadě elektromobilu a malych aut se jedna o městska vozidla.Beru to,že v dnešni době singers se jevi pro vlastni dopravu na meziměstske trasy Polo,ale to je z pohledu konkurence i s Jančurou.Pokud rano sednu do elektromobilu dojeu do třicet km vzdaleneho zaměstnani,tam se připojim na nabiječku a budu v zaměstnani celou pracovni dobu tak mě toto přijde daleko ekonomičtějši a efektivnějši.Na zahranični dovolenou si vezmu Medaka a finance ktere jsem si použivanim elektromobilu za ten rok ušetřil na benzinu i naftě.
Problém je v tom, že se
Problém je v tom, že se tady každý bavíme úplně o něčem jiném.
Já jsem pouze porovnával benzínové verze obou aut a snažil jsem se poukázat na skutečnost, že spotřeba 3,8 l/100km mi u motoru o výkonu 15KW připadá dost velká, když Volkswagen umí vyrobit motor se spotřebou 3,3 l/100km a výkonem 55KW. Nic víc jsem nechtěl napsat a o elektromobilech jsem nemluvil už vůbec. Proti elektrické verzi nic nemám.
Ale Bluemotion nie je
Ale Bluemotion nie je benzínová verzia. Motor 1.2TDi by na benzín ďaleko nezašiel 😀
Je to samozřejmě diesel,
Je to samozřejmě diesel, měl jsem tedy napsat, že porovnávám verze ze spalovacím motorem, místo benzínové verze, omlouvám se. To ale nic nemění na tom, co jsem napsal. No řekněte sám, který motor by jste si vybral?
Aj keď by bola cena
Aj keď by bola cena Volkswagenu i o 50 000kč vyššia, tak pochopiteľne Volkswagen, i keď túto značku veľmi nemusím. Okrem nízkej spotreby má aj iné výhody – napríklad záruku, vnútorný priestor, relatívne dobré meno značky, čo sa spoľahlivosti týka, a tiež rozsiahlu servisnú sieť.