EICMA 2011: představuje se elektromobil DANY + VIDEO

Světová motorkářká sešlost v Miláně jménem EICMA hostí každý rok přes 500 000 dychytivých návštěvníků. A to je akra cenné publikum. Tak proč jim neukázat kromě jednostopvých strojů i něco s více než dvěma koly? K odvážnému kroku se rozhodla italská společnost Belumbry z Říma se svým novým malým DANY.

Jak se bude elektromobil Belumbry Dany vyjímat vedle konkurence jako je a především ?
foto: Belumbry

Malé dvoudveřové čtyřmístné auto do města v podobě DANY je k dispozici ve verzi plně elektrického pohonu, anebo s benzinovým dvouválcem. Elektrická verze nabídne 10kW elektromotor v kombinaci s 16,3kWh lithium-železo fosfátovými bateriemi.

Díky tomu nabídne dojezd 180 km v eko módu (tj. s velmi slabou akcelerací), anebo 145 km (odhadujeme, že s mírně podprůměrnou akcelerací). Max. rychlost je omezena 96 km/h, díky čemuž lze auto v Evropě zaregistrovat jako čtyřkolku.

Benzinová verze je vybaveno 15kW motorem s točivým momentem 36,5 Nm a automatickou převodovkou CVT. Spotřeba by měla být kolem 3,8 l/100 km. Max. rychlost je omezena na 90 km/h.

Jsme zvědaví, jak se návštěvníkům motorkářského svátku bude malé auto líbit. Jak se líbí vám?

9 Comments on “EICMA 2011: představuje se elektromobil DANY + VIDEO”

  1. Pro porovnání benzínové
    Pro porovnání benzínové verze: Volkswagen Polo BlueMotion – motor 55kw, spotřeba 3,3 l/100km, max rychlost 173 km/h, cena 308 000,-, jedná se o rodinný, praktický, pětimístný vůz normální velikosti.
    Je tedy otázkou, zda jít do něčeho tak malého a s tak nízkým výkonem motoru. Asi bude rozhodující cena. Pokud bude vyšší, než 100 000,- tak bych do toho nešel.

      1. Všimněte si, že jsem v
        Všimněte si, že jsem v první větě napsal, že porovnávám jen benzínové verze a ne benzínové Polo s elektrickou verzí. A když porovnám motor 55KW – 3,3l/100km a 15KW – 3,8l/100km vychází mi jako jasný vitěz Volkswagen.
        Navíc s tímhle autem prakticky nemůžete na dálnici (technicky sice ano, ale neumím si představit, že bych jel z Ostravy do Prahy max. 90 km/h). S Polem můžete kdekoliv i na dovolenou do zahraničí. A pokud bude cena těchto dvou aut jen málo odlišná, nevidím jediný důvod, proč si nekoupit Polo. Proto jsem psal, že cena bude při koupi rozhodující.

        1. Ale v připadě
          Ale v připadě elektromobilu a malych aut se jedna o městska vozidla.Beru to,že v dnešni době singers se jevi pro vlastni dopravu na meziměstske trasy Polo,ale to je z pohledu konkurence i s Jančurou.Pokud rano sednu do elektromobilu dojeu do třicet km vzdaleneho zaměstnani,tam se připojim na nabiječku a budu v zaměstnani celou pracovni dobu tak mě toto přijde daleko ekonomičtějši a efektivnějši.Na zahranični dovolenou si vezmu Medaka a finance ktere jsem si použivanim elektromobilu za ten rok ušetřil na benzinu i naftě.

          1. Problém je v tom, že se
            Problém je v tom, že se tady každý bavíme úplně o něčem jiném.
            Já jsem pouze porovnával benzínové verze obou aut a snažil jsem se poukázat na skutečnost, že spotřeba 3,8 l/100km mi u motoru o výkonu 15KW připadá dost velká, když Volkswagen umí vyrobit motor se spotřebou 3,3 l/100km a výkonem 55KW. Nic víc jsem nechtěl napsat a o elektromobilech jsem nemluvil už vůbec. Proti elektrické verzi nic nemám.

                1. Aj keď by bola cena
                  Aj keď by bola cena Volkswagenu i o 50 000kč vyššia, tak pochopiteľne Volkswagen, i keď túto značku veľmi nemusím. Okrem nízkej spotreby má aj iné výhody – napríklad záruku, vnútorný priestor, relatívne dobré meno značky, čo sa spoľahlivosti týka, a tiež rozsiahlu servisnú sieť.

Napsat komentář