Elektrické jednokolky jsou čím dál tím víc v kurzu. Po projektu SBU, vozítku Honda U3-X a příbuzném elektrickém skútru Uno je tu RYNO. O jeho výzkum a vývoj se postarala oregonská společnost RYNO Motors.
foto: RYNO Motors
Elektrická jednokolka RYNO váží 57 kg. Není to elektroskútr, nemá ambice stát se náhražkou motorky podobně jako třeba Uno. Max. rychlost je omezena na 40 km/h a dojezd cca 50 km. Jde o stroj určený pro krátké vzdálenosti.
S hmotností 57 kg není právě lehce přenosistelný, ale poradit se s ním dá. Největší část hmotnosti zabírá samozřejmě kolo a lithium-železo-fosfátová baterie. Ta se naplno dobije během hodiny a půl.
Jednokolka se dokáže otočit na 0,9 metrech a zvládne až 30% stoupání. Společnost RYNO Motors momentálně pracuje na omezení pre-produkční edici 50 kusů za enormní cenu 25 000 dolarů. Slibuje ale, že jakmile začne sériová produkce, cena spadne na už přijatelnějších $3500 dolarů.
Zajimalo by me, jak se na
Zajimalo by me, jak se na tom brzdi. Pokud potrebuje clovek rychle zabrzdit, tak si zobne o silnici. Max zpomaleni je asi omezeno, a to neni moc prijemne.
Asi by to neměl být
Asi by to neměl být takový problém. Řekl bych, že to dovolí brzdit jenom tolik, abyste neupadl. Takže když budete chtít intenzivně brzdit, tak přenesete váhu dozadu, při akceleraci dopředu. Je to stejné jako při zatáčení na jednostopém vozidle. Také se nakláníte úplně automaticky. Mě se to vozítko ale moc nelíbí.
vypadá zajímavě, jak v
vypadá zajímavě, jak v nějakém scifi filmu z minulého století 😀 ale asi bych dal přednost dvoukolce (zatím)