Primátor Prahy Bohuslav Svoboda podporuje elektromobilitu

Když startoval projekt Praha elektromobilní, přítomný primátor na otázku, zda nejde o další projekt, který se prostě časem vypaří, odpověděl, že rozhodně ne. Myslel to nejspíš vážně, protože podle našich informací se o intenzivně zajímá a chystá její podporu.

Eva Šelepová z E.Onu předává primátorovi Prahy Bohuslavu Svobodovi klíčky od pro využití v Praze
foto: Hybrid.cz

Už několikrát se Bohuslav Svoboda během posledních měsíců sešel se zástupci automobilových prodejců a energetických firem. Diskutovali právě alternativní pohony pro využití ve městě. Těmito alternativami se rozumí CNG, LPG, elektromobily, vodík.

Svoboda připustil, že rozvoj elektromobility je nezpochybnitelný, a že má smysl zaměřit se na omezování vydatných zdrojů emisí. Město Praha se jeho hlasem přihlásilo ke své odpovědnosti za veřejné státky jako je vzduch, klid a také za snížení závislosti na dodavatelích ropných paliv.

Orientačně si pracovní skupina kolem primátora Svobody vytyčila tři cílové skupiny, na které se v budoucnosti zaměří: autobusy městské hromadné dopravy. Tam je nutné navázat úzkou spolupráci s pražským dopravním podnikem.

Další cílovou skupinou jsou dodávky obsluhující město – dodávající zboží, zajišťující sociální a bezpečnostní služby, apod. A nakonec jsou tu soukromé osoby.

Mezi cílové skupiny elektromobility rozhodně nepatří dálková doprava, cestovní agentury, zájemci o luxusní a sportovní vozy.

Předběžně panuje shoda na tom, že směrem k elektromobilům a dalším alternativám by měla putovat nějaká forma podpory ze strany městské samostprávy. Například úlevy pro uživatele vozů s nulovými nebo velmi nízkými emisemi. Navíc se bude v parlamentu projednávat také zákon umožňující zavést nízkoemisní zóny.

Vše je zatím teprve ve velmi raném stádiu jednání. Přesto je dobré vědět, že se současný primátor hlavního města o problematiku zajímá a má zájem ji aktivně řešit.

Pražský primátor, který ač je lékař, věnuje elektromobilům potřebnou pozornost, s vědomím toho, že uchování kvality vzduchu, vyloučení prachu a nespálených uhlovodíků vdechovaných lidmi okolo, a snížení hlučnosti jsou hodnoty obecné, ne automobilistovy, a že je musí chránit a prosazovat jako zástupce městské samosprávy.

3 Comments on “Primátor Prahy Bohuslav Svoboda podporuje elektromobilitu”

  1. Ano mate naprostou
    Ano mate naprostou pravdu.Ale nemyslim si,že by prukopniky měli byt jen zajemci z řad majetnych prachaču.Větši naději by měli byt podnikatelske subjekty podnikajici ve velkych aglomeracich velkych měst a velkoměst,u kterych je větši naděje o podporu vyrobcu elektrovozidel co se tyka vyroby a odbytu.Kolik jezdi luxusnich sportaku a kolik běžnych užitkovych a užitečnych vozidel.Souhlasim s člankem,že možna pro mnohe roky bude elektromobilita pravě pro velke sidelni a obytna centra než pro běžny provoz neomezeny prostorem.Pokud budou češti bohači jako sva druha a dalši vozidla nakupovat a použivat elektrovozidla i v te luxusni verzi prosim bude to kladem a posunem,možna si takova vozidla budou pořizovat i menšiny kteři dnes jezdi v Mercedesech.

    1. nabízí se otázka co si
      nabízí se otázka co si kdo představuje pod pojmem „druhé auto“.
      Pokud podle data pořízení, je to jasné, pokud podle četnosti používání, pak to zjistíte velmi brzy, když budete mít ve flotile auto na elektřinu. Asi se o něj budete hádat, ale to pochopíte, až tomu tak bude.
      dejte se k nám! ww.elektromobily-os.cz

  2. Mezi cílovou skupinu
    Mezi cílovou skupinu elektromobilů rozhodně patří zájemci o luxusní a sportovní vozy. To, že automobilky odmítají vyrábět kvalitní elektromobily neznamená, že technologie elektromobilů by nebyla schopna uspokojit tyto dvě skupiny lépe než technologie spalovacích motorů. Nikdy žádný spalovací motor nemůže poskytnout tak dokonalé řízení každé nápravy jako technologie elektromotoru. Reakční doby v oblasti pod jednu ms od nulových obrátek, nezávisle pro každé kolo. Naprosto hladký tah bez vibrací. Dokonalé ASR, ESP, ABS s rekuperací energie. To jsou pouze některé aspekty ve kterých má elektromobil potenciál uspokojit ty nejnáročnější zájemce. A kdo jiný než zájemce o luxusní, nebo sportovní automobil je ochoten zaplatit za něco takového?

Napsat komentář