Toyota vytvořila na okruhu Nürburging elektrický rekord

Jako první elektricky poháněný vůz ujel TMG EV P001 jedno kolo na okruhu Nürburgring na Severní smyčce za méně než osm minut. Specialista na Severní smyčku Jochen Krumbach potřeboval 29. srpna s prototypem sestaveným společností Toyota Motorsport GmbH (TMG) na trasu dlouhou 20,8 kilometrů pouhých 7 minut a 47,794 sekundy.

Elektromobil vážící 970 kg schopen vyvinout rychlost až 260 km/h a zrychlení z nuly na sto zvládne za 3,9 vteřiny.
foto: Toyota

Dosavadní rekord pro vozidla poháněná elektrickými akumulátory činil 9 minut a 1,338 sekundy. TMG EV P001 je poháněn dvěma elektromotory, které dohromady podávají točivý moment 800 Nm. Tím prototyp zrychluje na nejvyšší rychlost 260 km/h. Již po 3,9 sekundy je dosaženo rychlosti 100 km/h. Oba motory dohromady disponují výkonem 280 kW/375 koní.

Pohon závodního vozu odebírá svou energii z lithium-keramického akumulátoru, který pracuje s napětím 520 Volt a ukládá celkem 41,5 kWh. Akumulátor přispívá svou hmotností 350 kilogramů k celkové hmotnosti 970 kilogramů závodního vozu. Otevřený prototyp má rozvor kol 2,37 metru při délce 4,19 metru. Je 1,79 metru široký, ale pouhých 1,07 metrů vysoký.

V den rekordní jízdy hrálo počasí týmu do karet. Bylo sucho, avšak teplota na trase byla relativně nízká. Severní smyčka představuje se svými mnohými stoupáními, vysokým podílem jízdy na plný plyn a velkými výškovými rozdíly pro elektricky poháněná vozidla obzvláště velkou výzvu.

Jízdní výkony elektricky poháněného závodního vozu a dosažený čas podtrhují názor TMG (Toyota Motorsport GmbH), že ani motoristický sport s elektricky poháněnými vozidly nijak nepřichází o svou fascinaci. Základ pohonné soustavy rekordního prototypu je vhodný pro budoucí okruhové série v motorsportu.

TMG odstartuje již v příštím roce komerční výrobu hnacího systému. Ten bude dále vyvíjen a přizpůsobován různým alternativním řešením šasi.

tisková zpráva

Napsat komentář