Vývoj Porsche 918 plug-in hybrid jde podle plánu

Porsche chystá jako plug-in hybrid nejen model Panamera, ale také . Ten automobilka představila už na v roce 2010. Auto si získalo obrovský zájem médií i veřejnosti, a tak není divu, že se začne prodávat. Už příští rok.

Vývoj plug-in hybridu Porsche 918 Spyder jde podle plánu. Konstruktéři jej musí stihnout dokončit do září 2013.
foto: Porsche

Redaktor magazínu Wired Damon Lavrinc, který dříve psal také pro Autobloggreen, měl aktuálně možnost vycestovat do města Nardo v Itálii. Tam Dr. Frank-Steffen Walliser a jeho tým pracují na supersportu pro 21. století. Lavrinc měl také jako jeden z prvních novinářů na světě exkluzivní možnost se aktuální verzí plug-in hybridního supersportu Porsche 918 Spyder projet.

Jeho hlavní zjištění? “Tohle rozhodně není Prius.” V současné době existují tři prototypy. Odezva, kterou si auto získalo v Ženevě, Porsche okamžitě přesvědčila k tomu, aby vedení schválilo vývoj a výrobu auta. To se má na trh dostat už 18. září 2013 za cenu kolem 845 000 dolarů.

Zadní nápravu auta pohání 4,6l osmiválec s výkonem 570 koní. Doplňují ho dva elektromotory a 50 CPU. Jen vývoj elektroniky pro tohle auto prý trval devět měsíců. Mimochodem, každé jednotlivé světélko v autě, v exteriéru i interiéru, je LED.

Porsche 918 Spyder je plný hybrid (jinak také paralelní hybrid). Jeden elektromotor o výkonu 90 kW je umísten mezi motor a sedmistupňovou převodovku. Další, 80kW elektromotor je namontován na přední nápravě. Kdykoliv tak auto může fungovat jako čtyřkolka. Celkový výkon pohonného systému je 770 koní.

auto hybrid Porsche 918 Spyder prototyp

Plug-in hybrid Porsche 918 Spyder dokáže ujet až 25 km čistě na elektřinu. Z 0 na 100 km/h zvládne zrychlit během tří vteřin, na 200 km/h pod devět vteřin a max. rychlost je 330 km/h. Pouze na elektřinu dokáže díky vodou chlazené li-ion baterii o energii 6,8 kWh jet max. rychlostí 144 km/h.

Reportér magazínu Wired měl možnost se v 1670 kg těžkém autě svézt. A přestože pohonný systém byl naladěn pouze na 50 % výkonu, šlo prý o vynikající zážitek. Především díky tomu, že auto sedí na silnici jako přikované. To samozřejmě i díky správnému rozložení hmotnosti, kvůli kterému například pasažér sedí o 20 cm více vpředu než řidič.

One Comment on “Vývoj Porsche 918 plug-in hybrid jde podle plánu”

Napsat komentář