Prius plug-in hybrid: lepší baterie, vyšší dojezd

představí produkční verzi na . My už jsme měli možnost testovat prototyp. Ten ujel mezi 15 – 25 km čistě na elektřinu. Finální verze se ale bude přeci jen mírně lišit – vylepšenou baterií, o málo vyšším dojezdem a dalšími detaily.

Prius-plug-in hybrid se v České republice vyskytuje prozatím pouze v 1 kusu. Po celém světě jezdí stovky prototypů.
foto: Hybrid.cz

O novinkách informuje magazín GreenCarReports. Finální verze bude mít údajně vylepšenou 5,2 kWh lithium-iontovou baterií. Ta bude menší než v prototypu, čímž se zvětší úložný prostor. Zároveň ale nabídne Prius na baterky o něco málo vyšší dojezd, očekáváme něco ke 30 km.

Už v našem testu zvládal prototyp srazit spotřebu ke 3 l/100 km, a to právě díky možnosti dobíjení. Časté dobíjení dokáže držet spotřebu blízko nule, protože naprostá většina cest Evropanů se pohodlně vejde do dojezdové vzdálenosti 50 km.

Toyota nepochybně chystá pro autosalon ve Frankfurtu, kde nový Prius plug-in hybrid představí, řadu dalších překvapení. Budou to malé, ale důležité detaily, které by měly postavit dobíjecí Prius na roveň s ostatní konkurencí, jako je dnes třeba .

Dá se tedy dobře očekávat, že využije pokročilé telematické služby, nabídne ovládání vyhřívání kabiny přes chytrý mobilní telefon jako je , a podobně. Navíc samozřejmě očekáváme přidání tlačítka pro zapnutí/vypnutí EV módu kdykoliv bude potřeba. Jeho absence byla podstatným nedostatkem prototypu.

Napsat komentář