Elektrický Ford Transit Connect koupíte už i v ČR

Dnešním dnem počínaje se český trh rozrostl o další , který lze bez problémů koupit. Je jím . Dvoumístný užitkový vůz překvapí svižným odpichem, účinným topením, ale také svojí cenou.

foto: Ford Charouz

Elektrická dodávka je výsledkem spolupráce automobilky Ford a společnosti Azure Dynamics. Tzv. „drak“ – základní podvozek bez motoru a převodovky určený k přestavbě – se nejdříve vyrobí v turecké továrně, odkud obyčejně vyjíždí konvenční modely Transit Connect. Poté polotovar putuje do Velké Británie, kde se ve výrobním závodě Azure Dynamics stane z „draka“ plnohodnotný elektromobil. Výrobcem tedy není Ford Motor Company, jak by se dalo předpokládat, ale právě Azure Dynamics. Model určený pro český trh zakončí svoji cestu v prodejní síti společnosti Ford Charouz, která se stala výhradním dovozcem elektrické verze.

Ford Transit Connect Electric

foto: Ford Charouz

Elektromobil s celkovou hmotností 2340 kg vypadá na první pohled jako klasická dieselová verze. Nebýt polepu, nikdo by přítomnost elektromobilu neodhalil. Podstatná odlišnost se nachází až v motorovém prostoru. Ubylo oleje, přibylo oranžových kabelů.

Za volantem
Srdcem vozu je stejnosměrný elektromotor o špičkovém výkonu 105 kW/292 Nm jehož zátah je i v prudkém kopci nadstandardní. O tom jsme se přesvědčili na několikakilometrové testovací trase. Naopak brzdy mají nástup o dost pomalejší, což je daň za rekuperaci, která má hned tři stupně. V klasickém jízdním režimu auto po sundání nohy z plynu mírně přibržďuje. V kopcovitém terénu nebo ve městě lze ovšem zvolit na řadicí páce jeden ze dvou nadstandardních stupňů, které zajistí větší brzdný účinek motoru, ale hlavně více cenné energie zpět do baterie.

Ford Transit Connect Electric

foto: Ford Charouz

Maximální rychlost 120 km/h jsme na území hlavního města pochopitelně vyzkoušet nemohli stejně jako dojezd vozu s 28kWh li-ion bateriemi značky Johnsons Control System. Příjemně náš však překvapil teplý vzduch linoucí se z výdechů klimatizace, ačkoli vůz nedisponoval příplatkovým naftovým topením. V porovnání s nedávno testovanou Miou zázrak!

Ford Transit Connect Electric

foto: Ford Charouz

Vůz se řídí, jak už je to u elektromobilů zvykem, velice komfortně. Po zvolení požadovaného jízdního režimu se vozidlo plynule rozjede a ani v průběhu jízdy konstantní rychlostí nic necuká. Ačkoli jde ve své podstatě o přestavbu, její zpracování je, zdá se, na výborné úrovni.

U elektromobilů jsou však důležité zejména dva parametry. Možnosti dobíjení a hlavně dojezd. V prvním případě je to jednoduché. Vůz lze dobít ze kterékoli 230V zásuvky a nijak jinak. Výrobcem uváděných 6 až 8 hodin však platí pro proud 30 A, což si může žádat nějaké úpravy elektroinstalace ve vaší garáži. S dojezdem je to naopak jako vždy komplikované. Oficiální hodnota 80 – 130 km je pochopitelně závislá především na profilu trati, způsobu jízdy, natavení klimatizace a podobně. Lépe řečeno, zatím nikdo neví, s jakou reálnou vzdáleností se dá počítat. To se ovšem pokusíme ozřejmit v testu, který by měl proběhnout během března.

Ford Transit Connect Electric

foto: Ford Charouz

Nakonec zbývá prozradit to nejdůležitější. Cena byla stanovena na 46 744 euro bez DPH. Není to málo, pravda. Do plnohodnotného užitkového elektromobilu se zárukou 5 let/100 000 km na baterie, elektromotor, měnič a převodovku se však někomu určitě vyplatí investovat.

5 Comments on “Elektrický Ford Transit Connect koupíte už i v ČR”

  1. Nie som si uplne isty, ci je
    Nie som si uplne isty, ci je toto auto dobrym marketingovym tahom Fordu. Transit je svojim sposobom „dodavka“. A dodavat znamena preniest tovar na urcitu vzdialenost. A ak ma take auto plnit dobre svoju funkciu, tak by malo uniest co najviac tovaru , na co najvacsiu vzdialenost s co moyno najmensimi prestojmi.. Mozno by bolo vhodne, keby sa zatial elektromobily
    drzali len v triede malych mestskych aut, od ktorych sa nic z uvedeneho nevyzaduje. A to do doby, kym sa nezlepsia parametre baterii a neklesne ich cena.

    1. Tak s tím vůbec
      Tak s tím vůbec nesouhlasím.Elektromobil v dnešní době má bohužel místo jen pro pár specifických odvětví, které se provozují v místě. Napadá mě taxi, rozvážková služba, skvělé řešení pro pošty. Při vysoké pořizovací ceně se nevyplatí ani člověku,který dojíždí 50km do práce každý den,i když provoz je o hodně levnější.Auto se může zaplatit pouze v komerční oblasti,kde vydělává a ne jen šetří a většinou jen pro velké firmy, jako je čez atd. Elektrotaxi ve městě?Není to super podnikatelský záměr?Daleko nižší náklady,něco nového a ještě přínos pro město a ovzduší.Pokud by toto auto mělo 5míst a jednoduše vyndavací zadní sedačky,je to pro mě nejpraktičtější auto ze všech.

      1. Čím je menší denní
        Čím je menší denní nájezd elektrovozidla, tím je dražší jeho provoz, protože není využito maximálního možného nájezdu na zakoupenou baterii, jejíž cena je prozatím obrovská. Nesmyslné proklamace o láci provozu elektrovozidel by měli dovozci a prodejci doplnit tím, že prozatím sice uživatel neplatí vysokou spotřební daň z pohonných hmot (jako u fosilních paliv), ale zaplatí tuto „daň“ okamžitě v ceně baterie, ale přímo jim – a to je přesně to, co chtějí. Proto se není co divit, že tak prosazují prodej a údajný levný provoz těchto vozidel.

      2. Píšete: „Pokud by toto
        Píšete: „Pokud by toto auto mělo 5míst a jednoduše vyndavací zadní sedačky,je to pro mě nejpraktičtější auto ze všech.“ A máte plnou pravdu. Proto jezdí těchto původně mini dodávek v osobním provedení po našich silnicích taková hromada. dokonce i sám velký koncern VW ji už má jako Caddy a Caddy Maxi. A poslední – světe div se – je z drahých značek Mercedes Citan. I když jde v podstatě o Renault Kangoo, jen s jiným čumákem. Průkopníky zde byli Francouzi, PSA, a modely Citroen Berlingo a Peugeot Partner. Dodnes nejprodávanější v tto kategorii. Byť užitná hodnota a variabilita rodinného super kombi je dnes vychýlena ve prospěch Kangoo.

Napsat komentář