Kia Picanto je dnes jedno z nejlevnějších aut, které na českém trhu můžete sehnat. V dubnu uvedená nová generace Kia Picanto srazila cenu výrazně pod 200 000 Kč. My jsme otestovali verzi na LPG, která je jednou ze tří u nás dostupných motorizací. foto: Hybrid.cz
Malé levné auto v podobě nové Kia Picanto je k dispozici ve verzích 1.0 CVVT 51 kW, 1.0 CVVT LPG 60 kW a 1.25 CVVT 63 kW. My jsme měli možnost týden testovat pětidveřovou plynovou verzi, kterou doplňuje pětistupňová manuální převodovka využívající systém ISG. Ten je obdobou dnes už běžné technologie Stop & Start. Hyundai tento systém poprvé představil v modelu Hyundai i30.
Ale zpět k nové Kia Picanto. Auto je pro pohon na plyn, v tomto případě tekutý propan butan – LPG, přizpůsobeno už z továrny. Tomu odpovídá i provedení. Plynovou nádrž na 35 litrů doplňuje záložní a startovací 10l benzinová nádrž. Protože se ale LPG nádrže plní max. na 80 %, „plná“ v tomto případě znamená max. kolem 26 litrů LPG.
Plusy a mínusy | |
prostorný interiér | při dynamičtější jízdě vyšší spotřeba |
tichý chod v nízkých a středních otáčkách | zadní sedačky nelze vyndat |
vynikající provozní náklady | vyšší spotřeba benzinu |
jízdní vlastnosti | citlivější brzdy |
Hodnocení: |
S autem jsme během týdne najeli lehce přes 1100 km. Valnou část z toho samozřejmě na plyn, ačkoliv několik krátkých úseků jsme absolvovali také na benzin. Nová Kia Picanto si na nic nehraje – je to malé levné auto, které tak vypadá uvnitř i zvenčí.
Přesto, nové designové prvky exteriéru dávají autu svěží a mladý, místy snad až dravý vzhled. Na novou Kia Picanto rozhodně není špatné pokoukání. Včetně kávového barevného provedení, kterým jsme jezdili.
Interiér jednoduchý, líbivý
V interiéru na vás čeká spartánské vybavení, ale proti minulé generaci přeci jen zhruba o třetinu větší kufr. Na místě původních čtyř míst je jich teď pět. Palubní deska je jednoduchá a přehledná – žádné zbytečnosti a složitosti.
Pohodlná sedadla snadno pojmou každého řidiče a problém nebudou mít v tomto malém autě ani ti vyššího vzrůstu. Auto nabízí prostor jak do délky, tak do šířky.
Volant příjemně padne do ruky a až na mírně nesedící středový plast u testovaného kusu vlastně nelze nové Kia Picanto vytknout žádné neduhy v provedení interiéru. Tady jednoznačně platí čím méně, tím lépe.
Jízdní vlastnosti
Nová Kia Picanto je možná malá a levná, ale její jízdní vlastnosti tím rozhodně netrpí. Jízda může být svižná – ne tak jako třeba v případě Nissanu Micra, ale to asi od LPG auta asi ani nikdo nečeká.
Malé auto překvapí velmi malým poloměrem otáčení – nové Picanto se zvládne otočit na 4,9 m, což jsme s chutí a často využívali. Zejména ve městě se auto chová jako hbitá malá včelka. Ani v meziměstském provozu se neztratí.
Na dálnici s ní nebudete moct závodit, ale rozhodně vám ani neudělá ostudu. Auto je to velmi lehké, a tak jsou cítit silnější poryvy větru.
Spotřeba
Na jednu plynovou nádrž zvládne nová Kia Picanto v LPG verzi ujet asi 380 km. To znamená průměrnou spotřebu plynu 6,74 l/100 km, ačkoliv oficiálně automobilka udává 5,9 l/100 km kombinovaných.
Jakmile plyn dojde, automaticky se přepne na benzinovou nádrž – aniž by řidič něco poznal. Při jízdě na benzin se průměrná spotřeba pohybuje kolem 6 l/100 km a na dálnici jde samozřejmě i výrazně výš. Je proto lepší najít nejbližší LPG plničku a doplnit plyn.
Sportovní výkony tady nikdo nehledá, přesto 60kW tříválec nabízí dostatek síly a překvapivě tichý chod v nízkých otáčkách. Nová Kia Picanto váží 885 kg a z 0 na 100 km/h zrychlí během 14,3 vteřiny. Žádný rychlík to není, ale předjíždět jsme se s ním rozhodně nebáli.
V případě provozu na dálnici, kde Picanto slušně zvládá i rychlosti kolem 130 km/h, atakuje spotřeba plynu hranici 10 l/100 km. Naopak při klidné jízdě může spadnout až pod 5,5 l/100 km. Max. rychlost auta je 156 km/h.
Výbavy a ceny
Kia Picanto se nabízí v pěti verzích výbavy – Active, Comfort, Edition 1, Exclusive a Sport. My jsme testovali Exclusive, která se v LPG prodává za 279 980 Kč. Nejlevnější LPG verze Edition 1 ale stojí 229 980 Kč. Právě cena o 30 000 Kč vyšší než u benzinové verze ve stejné výbavě (199 980 Kč) dělá z té plynové poněkud nákladnější záležitost.
Přesto si myslíme, že stále výhodnou. Pokud totiž s novou Kia Picanto budete jezdit klidně, spíš po okresních silnicích a nebudete zapomínat doplňovat plyn, odvděčí se vám tohle malé auto provozními náklady až pod hranicí 1 Kč/km. Automobilka nabízí také řadu zajímavého příplatkového vybavení včetně např. vyhřívání předních sedadel a volantu či LED světlometů.
Nová Kia Picanto LPG ve verzi Exklusive za cenu 279 980 Kč už sice ztěžka zapadá mezi ta úplně nejlevnější auta, ale jízdními vlastnostmi, výbavou a provedením zvládá v segmentu malých levných aut snadno soupeřit s tou nejlepší konkurencí.
Peugeot, Citroen i Renault se budou muset mít před novým jihokorejským bijcem na pozoru. Kia tentokrát na sto procent dostála svému mottu „Síla překvapit“.
Jsme rovněž zvědaví, jak na výzvu v podobě nové Kia Picanto odpoví Volkswagen/Škoda Auto se svou novou řadou New Small Family. Škodovka aktuálně začala zvyšovat ceny, jako jedna z prvních automobilek na našem trhu. Přidají se i ostatní?
Cena testované verze Kia Picanto Exclusive: 279 980 Kč
Cena základní vozu Kia Picanto: 184 980 Kč
Základní technické specifikace | |
Název: | Kia Picanto |
Typ: | auto na plyn/LPG |
Výrobce: | Kia |
Rozměry (délka, šířka, výška v mm): | 3595, 1595, 1480 |
Rozvor (mm): | 2185 |
Max. rychlost: | 156 km/h |
Hmotnost (kg, provozní): | 885 |
Objem palivové nádrže (l, LPG + benzin): | 35 + 10 |
Výkon (kombinovaný): | 60 kW při 6000 ot./min. |
Motor: | řadový tříválec 998 ccm, Euro 5 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h: | 14,3 s |
Spotřeba (l/100 km): | 6,7 podle testu |
Převodovka: | pětistupňová manuální |
Aerodynamický odpor (Cx): | ? |
Emise (g/km): | 90-95 |
Karoserie: | hatchback, pětidveřový |
Zavazadlový prostor (l): | 200 l/870 l |
Země původu: | Jižní Korea |
počti si…
počti si…
Tak jsem byl na KIA
Tak jsem byl na KIA prodejně, že bych koupil…, ale bohužel výroba zdrušena. Takže test potěšující, možnost koupě nulová.
Pikanto je velmi zive auto.
Pikanto je velmi zive auto. Pri tej hmotnosti sa da vykonovo porovnavat aj 80-90kW motorom auta strednej triedy. Nemat uz ine auto, tak do toho LPG by som hned siel.