Test: nová Kia Picanto LPG – levné auto na plyn, které si oblíbíte

je dnes jedno z nejlevnějších aut, které na českém trhu můžete sehnat. V dubnu uvedená nová generace Kia Picanto srazila cenu výrazně pod 200 000 Kč. My jsme otestovali verzi na , která je jednou ze tří u nás dostupných motorizací. foto: Hybrid.cz

Malé v podobě nové Kia Picanto je k dispozici ve verzích 1.0 CVVT 51 kW, 1.0 CVVT LPG 60 kW a 1.25 CVVT 63 kW. My jsme měli možnost týden testovat pětidveřovou plynovou verzi, kterou doplňuje pětistupňová manuální převodovka využívající systém ISG. Ten je obdobou dnes už běžné technologie . tento systém poprvé představil v modelu .

Ale zpět k nové Kia Picanto. je pro pohon na plyn, v tomto případě tekutý propan butan – LPG, přizpůsobeno už z továrny. Tomu odpovídá i provedení. Plynovou nádrž na 35 litrů doplňuje záložní a startovací 10l benzinová nádrž. Protože se ale LPG nádrže plní max. na 80 %, „plná“ v tomto případě znamená max. kolem 26 litrů LPG.

Plusy a mínusy
prostorný interiér při dynamičtější jízdě vyšší spotřeba
tichý chod v nízkých a středních otáčkách zadní sedačky nelze vyndat
vynikající provozní náklady vyšší spotřeba benzinu
jízdní vlastnosti citlivější brzdy
Hodnocení: Hodnocení 4/5
test Kia Picanto test Kia Picanto test Kia Picanto

S autem jsme během týdne najeli lehce přes 1100 km. Valnou část z toho samozřejmě na plyn, ačkoliv několik krátkých úseků jsme absolvovali také na benzin. Nová Kia Picanto si na nic nehraje – je to malé levné auto, které tak vypadá uvnitř i zvenčí.

Přesto, nové designové prvky exteriéru dávají autu svěží a mladý, místy snad až dravý vzhled. Na novou Kia Picanto rozhodně není špatné pokoukání. Včetně kávového barevného provedení, kterým jsme jezdili.

Interiér jednoduchý, líbivý

V interiéru na vás čeká spartánské vybavení, ale proti minulé generaci přeci jen zhruba o třetinu větší kufr. Na místě původních čtyř míst je jich teď pět. Palubní deska je jednoduchá a přehledná – žádné zbytečnosti a složitosti.

test Kia Picanto interiér

Pohodlná sedadla snadno pojmou každého řidiče a problém nebudou mít v tomto malém autě ani ti vyššího vzrůstu. Auto nabízí prostor jak do délky, tak do šířky.

Volant příjemně padne do ruky a až na mírně nesedící středový plast u testovaného kusu vlastně nelze nové Kia Picanto vytknout žádné neduhy v provedení interiéru. Tady jednoznačně platí čím méně, tím lépe.

Jízdní vlastnosti

Nová Kia Picanto je možná malá a levná, ale její jízdní vlastnosti tím rozhodně netrpí. Jízda může být svižná – ne tak jako třeba v případě , ale to asi od LPG auta asi ani nikdo nečeká.

test Kia Picanto interiér

překvapí velmi malým poloměrem otáčení – nové Picanto se zvládne otočit na 4,9 m, což jsme s chutí a často využívali. Zejména ve městě se chová jako hbitá malá včelka. Ani v meziměstském provozu se neztratí.

Na s ní nebudete moct závodit, ale rozhodně vám ani neudělá ostudu. Auto je to velmi lehké, a tak jsou cítit silnější poryvy větru.

Spotřeba

Na jednu plynovou nádrž zvládne nová Kia Picanto v LPG verzi ujet asi 380 km. To znamená průměrnou spotřebu plynu 6,74 l/100 km, ačkoliv oficiálně automobilka udává 5,9 l/100 km kombinovaných.

Jakmile plyn dojde, automaticky se přepne na benzinovou nádrž – aniž by řidič něco poznal. Při jízdě na benzin se průměrná spotřeba pohybuje kolem 6 l/100 km a na dálnici jde samozřejmě i výrazně výš. Je proto lepší najít nejbližší LPG plničku a doplnit plyn.

Sportovní výkony tady nikdo nehledá, přesto 60kW tříválec nabízí dostatek síly a překvapivě tichý chod v nízkých otáčkách. Nová Kia Picanto váží 885 kg a z 0 na 100 km/h zrychlí během 14,3 vteřiny. Žádný rychlík to není, ale předjíždět jsme se s ním rozhodně nebáli.

V případě provozu na dálnici, kde Picanto slušně zvládá i rychlosti kolem 130 km/h, atakuje spotřeba plynu hranici 10 l/100 km. Naopak při klidné jízdě může spadnout až pod 5,5 l/100 km. Max. rychlost auta je 156 km/h.

Výbavy a ceny

Kia Picanto se nabízí v pěti verzích výbavy – Active, Comfort, Edition 1, Exclusive a Sport. My jsme testovali Exclusive, která se v LPG prodává za 279 980 Kč. Nejlevnější LPG verze Edition 1 ale stojí 229 980 Kč. Právě cena o 30 000 Kč vyšší než u benzinové verze ve stejné výbavě (199 980 Kč) dělá z té plynové poněkud nákladnější záležitost.

Přesto si myslíme, že stále výhodnou. Pokud totiž s novou Kia Picanto budete jezdit klidně, spíš po okresních silnicích a nebudete zapomínat doplňovat plyn, odvděčí se vám tohle malé auto provozními náklady až pod hranicí 1 Kč/km. Automobilka nabízí také řadu zajímavého příplatkového vybavení včetně např. vyhřívání předních sedadel a volantu či .

Nová Kia Picanto LPG ve verzi Exklusive za cenu 279 980 Kč už sice ztěžka zapadá mezi ta úplně nejlevnější auta, ale jízdními vlastnostmi, výbavou a provedením zvládá v segmentu malých levných aut snadno soupeřit s tou nejlepší konkurencí.

, i se budou muset mít před novým jihokorejským bijcem na pozoru. Kia tentokrát na sto procent dostála svému mottu „Síla překvapit“.

Jsme rovněž zvědaví, jak na výzvu v podobě nové Kia Picanto odpoví / se svou novou řadou . Škodovka aktuálně začala zvyšovat ceny, jako jedna z prvních automobilek na našem trhu. Přidají se i ostatní?

Cena testované verze Kia Picanto Exclusive: 279 980 Kč
Cena základní vozu Kia Picanto: 184 980 Kč

Základní technické specifikace
Název: Kia Picanto
Typ: /LPG
Výrobce:
Rozměry (délka, šířka, výška v mm): 3595, 1595, 1480
Rozvor (mm): 2185
Max. rychlost: 156 km/h
Hmotnost (kg, provozní): 885
Objem palivové nádrže (l, LPG + benzin): 35 + 10
Výkon (kombinovaný): 60 kW při 6000 ot./min.
Motor: řadový tříválec 998 ccm, Euro 5
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 14,3 s
Spotřeba (l/100 km): 6,7 podle testu
Převodovka: pětistupňová manuální
Aerodynamický odpor (Cx): ?
Emise (g/km): 90-95
Karoserie: hatchback, pětidveřový
Zavazadlový prostor (l): 200 l/870 l
Země původu:

3 Comments on “Test: nová Kia Picanto LPG – levné auto na plyn, které si oblíbíte”

Napsat komentář