Seriál závodů American Le Mans se chce stát nejšetrnějším souborem automobilových závodů na planetě. Umožňuje závodním týmům využívat alternativní paliva jako E85 či hybridní pohon. Letos se zde objeví také závodní elektromobil.
foto: Lola Group
Závodní tým Drayson Racing se spojil s britskou návrhářskou společností Lola, aby společně vyvinuli závodní vůz B12/69EV. Jde o velmi lehký, ale zároveň extrémně výkonný závodní vůz.
Jde jak o technologickou demonstraci, tak i o sázku na technologii elektrického pohonu jakožto výkonově nadřazenému způsobu pohánění závodních aut. Cílem je drtit rekody na závodních okruzích celého světa.
Toyota vytvořila na okruhu Nürburging elektrický rekord
S výkonem přes 850 koní a rychlostí výrazně přes 320 km/h to nejspíš nebude problém. Energii autu dodají pokročilé lithium-nanofosfátové baterie společnosti A123 Systems. O jejich obal se postará Mavizen, o pohon auta pak čtyři elektromotory Oxford YASA.
Zajímavé je, že elektromotory budou pohánět pouze zadní nápravu. Řidič nebude muset řadit, výkon je přenášen z elektromotoru přes jediný převod na hnací hřídel. Dobíjení bude probíhat bezdrátově.
Hmotnost auta bude 1000 kg, což je asi o 100 kg více než běžná benzinová verze stejného modelu. Společně s BAE Systems navíc Lola připravuje významné úpravy aerodynamiky.
Společně s Warwick University navíc konstruktéři do celého návrhu zapracují nové typy šetrných materiálů.
Výborně jen tak dál,
Výborně jen tak dál, technologie se ze závodních okruhů přenese na běžné silnice a sníží se závislost na ropě a o to jde.
Už bylo na čase…
Už bylo na čase… těším se na něj… =))