Řidiči elektromobilu Mini E se mu dokážou přizpůsobit

má k dispozici několik stovek testovacích . Aktuálně ve spolupráci s Kalifornskou univerzitou v Davisu zveřejnil studii chování uživatelů . Ta se zaměřila na 120 rodin z , a New Jersey, které měly k dispozici od června 2009 do června 2010.   
foto: BMW

Studie, kterou si automobilka objedná od univerzity na svá vlastní auta samozřejmě nemůže vyznít příliš kriticky. A není to ani případ BMW a jejích Mini E. Např. zjištění, že „100 % respondentů považuje řízení za zábavné a praktické pro každodenní využití“ je nutné brát skutečně s rezervou.

Jsou tu ale i další, zajímavější poznatky:

  • 90 % respondentům dostačoval elektromobil pro jejich každodenní dojíždění a další potřeby
  • 71 % z nich najelo denně méně než 64 km, 95 % dokonce méně než 130 km
  • 99 % tvrdilo, že dobíjení doma je jednoduché
  • 71 % respondentů je nyní více nakloněno nákupu elektromobilu než před rokem
  • 9 % je však méně nakloněno nákupu elektromobilu než před rokem

Studie je jen součástí celé sady výzkumů, ve kterých se BMW Group zaměřuje na a elektromobily. Dále probíhá v Číně, a .

Řidiči na elektromobilu Mini E oceňují nejen zábavné řízení, ale také tichý chod a skvělé zrychlení. Zajímavé je, že podle studie z Davisu si řidiči elektromobilu vytvářejí své vlastní „jízdní teritorium“.

„Řidiči začali mluvit o Mini E jako o jakémsi speciálním způsobu prozkoumávání jejich regionu. Ve svém benzinovém autě samozřejmě mohou jet kamkoliv, ale rádi mluví o tom kam mohou jet ve vém Mini E,“ komentuje výsledky Tom Turrentine, ředitel centra pro výzkum Plug-in hybridních a elektrických aut na UC Davis.

Jinými slovy tím chce říct, že řidiči elektromobilu s dojezdem kolem 140 km (v kalifornském teplém podnebí, v mrazech výrazně klesá) se musí před cestou dál než 30-50 km dobře rozmýšlet jak, kudy a kam pojedou. A to jim dává příležitost přemýšlet o tom co jejich region vlastně nabízí.

galerie: Mini E elektromobil (105 obrázků)
Mini E elektromobil Mini E elektromobil Mini E elektromobil

Strach z nedostatečného dojezdu není podle výsledků studie mezi ZKUŠENÝMI řidiči Mini E problém. „Zjistili jsme, že domácnosti přizpůsobily své požadavky na mobilitu schopnostem vozidla a dokonce začali prozkoumávat možnost maximalizace využití Mini E,“ řekl Turrentine.

Opět se pokusíme přeložit: lidé začali hledat způsoby jak s elektromobilem dojet co nejdál, tj. k čemu je rekuperace a kde najdou dobíjecí nebo ještě lépe .

BMW v současné době připravuje druhou fázi své elektromobilní strategie s vozy . Výsledky studie jsou podle zástupců BMW velmi cenné a přímo ovlivní vývoj dalších elektrických aut od BMW. Během letošního roku půjde do testovacího provozu flotila vozů ActiveE, v roce 2013 se pak začne sériově vyrábět elektromobil .

Od konce roku 2011 pak bude Mini E k dispozici na vybraných trzích USA k pronájmu za 499 dolarů měsíčně.

tisková zpráva

5 Comments on “Řidiči elektromobilu Mini E se mu dokážou přizpůsobit”

  1. to yuri:
    No to je prave

    to yuri:

    No to je prave ten rozdil, ja si dovedu predstavit,ze budu mit jeden elektromobil co da 120-130km za den, akdyz pojedu na dovolenou a budu nucen jet autem, pujdu do pujcovny…. A ver, ze ve finale na tom budu lepe i financne, za predpokladu ze by ten elmobil byl za cenu cca stejnou nebo lehce vyssi nez benzinak

  2. To je pravě rozdil asi mezi
    To je pravě rozdil asi mezi vyspělou Amerikou a průměrnou Evropou.Z USA přišla praxe mit dvě a vice aut v rodině.Byl a je to nejen prakticky důsledek uspěšneho zaměstnani a podnikani členu rodiny,ale i prestiže rodiny.U nas jsou těmito protagonisty Trpišovsky a Mareš.I když přece asi rozdily v nich jsou.Hrat si na amerikana byt jim prakticky je rozdil,nejen v majetku ale i v uvažovaní.

Napsat komentář