BMW představuje nové vozy řady 1 pro modelový rok 2012. Oficiální debut zažijí na autosalonu ve Frankfurtu za tři měsíce. Auta jsou větší, ale kupodivu také šetrnější než jejich starší sourozenci. BMW 116d EfficientDynamics Edition dokonce nabídne emise 99 g/km.
foto: BMW
Druhá generace vozů BMW řady 1 zůstane i nadále jediným prémiovým kompaktním autem s náhonem na zadní nápravě. BMW se dušuje, že půjde o ještě komfortnější, prostornější, ale přitom šetrnější svezení.
K dispozici opět v dieselové i benzinové verzi. Poprvé budou všechny motory vybaveny TwinPower Turbo technologií. Benzinové agregáty v konfiguracích BMW 116i s 100 kW/136 hp a BMW 118i s 125 kW/170 hp. Radikálních změn doznal 2,0l diesel: BMW 116d s 85 kW/116 hp, BMW 118d s 105 kW/143 hp, BMW 120d s 135 kW/184 hp.
Jako třešničku na dortu má BMW připravenu BMW 116d EfficientDynamics Edition s 85kW/116hp 1,6l dieselem doplněným o další technologie snižující spotřebu, a tedy i emise až k 99 g/km. Technologie BMW EfficientDynamics nabídne volitelnou osmirychlostní automatickou převodovku, Stop&Start funkci a jakýsi ECO PRO mód.
Karoserie nového BMW řady 1 je o 85 mm delší, rozvor je delší o 30 mm. Auto si ponechává stejnou výšku, ale je o 17 mm širší. Kufr se zvětšuje z 330 l na 360 l. Sklopíte-li zadní sedadla, získáte až 1200 litrů prostru.
Čtěte test prémiového kompaktního hybridu Lexus CT 200h
Modelové verze zahrnují BMW 118i se čtyřválcovým benzinovým motorem, max. rychlostí 225 km/h a spotřebou 5,9 l/100 km. O něco slabší BMW 116i zvládne 210 km/h a 5,5 – 5,7 l/100 km. BMW 120d se čtyřválcovým dieselem nabídne 228 km/h při 4,5 – 4,6 l/100 km. BMW 118d pak max. 212 km/h při 4,4 – 4,5 l/100 km. A nakonec BMW 116d (verze bez Efficient Dynamics) s max. 200 km/h a spotřebou 4,3 – 4,5 l/100 km. Podrobnosti o ED modelu zatím nebyly zveřejněny.