Test: Honda Jazz Hybrid – malé velké, levné úsporné auto

je dnes hlavním konkurentem značky v oblasti . Její ale na dotahuje jen zdálky, a tak to Honda zkouší jinak. spadající do kategorie mini-MPV nabízí prostor, úsporný provoz a jízdní vlastnosti za které se tohle nemusí ani v nejmenším stydět.   

foto: Hybrid.cz

Honda Jazz Hybrid je nejlevnější hybrid na českém trhu. Cena malého začíná na 429 000 Kč. Pro srovnání, cena obdobně vybavené 1,4l benzinové verze s automatickou převodovkou činí 409 000 Kč, přesně o 20 000 Kč níž.

Plusy a mínusy
nízká spotřeba podivně zapuštěné budíky
spousta prostoru vyšší spotřeba na dálnici
akcelerace
levný a kvalitní automat
Hodnocení: Hodnocení 5/5
test Honda Jazz Hybrid test Honda Jazz Hybrid test Honda Jazz Hybrid

Auto je vybaveno stejným pohonným systémem IMA jako další hybridní auta stejné značky, tedy např. Honda Insight nebo sportovní . Jestliže jsme si ale v testu Hondy CR-Z stěžovali na nedostatek výkonu, v případě to ani zdaleka neplatí. IMA je tu naladěn přesně tak, jak se od takového auta očekává.

IMA se skládá z 1339 ccm benzinového i-VTEC motoru o výkonu 65 kW (88 koní). Doplňuje ho malý 10kW elektromotor a 0,6kWh NiMH baterie.

Honda Jazz Hybrid se může pochlubit všemi přednostmi, kterými klasický (v a prodávaný jako ) už několik let okouzluje zákazníky. Jednou z nich je prostornost.

test Honda Jazz Hybrid

Kufr Jazz Hybrid poskytuje standardně přepravní objem 300 litrů. Sedadla „Magic Seats“ lze navíc sklopit zcela naplocho a rozšířit tak prostor až na 831 litrů. Tři dospělá horská nastojato a bez skládání tam sice nenacpete, ale minimálně tři golfové bagy se vejdou zcela bez problémů, i s vozíky.

Při pohledu z vnějšku vypadá auto malé. Jakmile se ocitnete uvnitř, působí naopak dojmem mnohem většího auta. Řidič i spolujezdci mají dostatek místa na nohy i na hlavu. Auto nabízí pohodlí, které je obvyklé pro mnohem větší vozy segmentu MPV.

svůj hybridní pohonným systém neustále vylepšuje s každým novým vozem. A na Jazz Hybrid je to hodně poznat. Jízda je díky elektromotoru za všech okolností svižná, což oceníte především při rozjezdech na křižovatkách, kde sekundy přidává i absence řazení.

Pohonný systém IMA se taktéž chová mnohem plynuleji než v . O bezproblémový chod se stará bezestupňová převodovka CVT, jejíž výsadou je kontinuální zátah a maximální pohodlí.

Že se Honda o svůj IMA neustále stará dokazuje i naměřená . Honda Jazz Hybrid je jako stvořená do města a okolí. Výlet dvou lidí bez nákladu po Mělnicku si na celkem 115 km řekl o 4,0 l/100 km. I další cesty nad 50 km nám potvrdily, že meziměsto zvládá Jazz Hybrid s přehledem za 4,0 – 4,5 l/100 km.

test Honda Jazz Hybrid

Kratší trasy ve městě už jsou na spotřebu mírně náročnější a pohybují se v rozmezí 4,5 – 5,5 l/100 km. Na druhou stranu, právě tady, zhruba do rychlosti 50 km/h, dokáže Honda Jazz Hybrid fungovat jako a jet čistě na . Vaše noha na plynu musí být ale opravdu lehká. Jakmile si vyžádáte i jen mírně zrychlení, nebo se objeví převýšení, zapojí se s tichým vrněním benzinový motor.

Kde Honda Jazz Hybrid ve spotřebě poněkud zaostává, podobně jako další včetně např. , to je . Tam se při konstantní rychlosti 130 km/h pohybuje spotřeba kolem 6,0 l/100 km. Pokud zapojíte do hry tempomat, můžete ji o pár desetin srazit až k 5,5 l/100 km. Pokud se spokojíte s max. rychlostí 110-120 km/h, lze se držet i pod 5,0 l/100 km.

Honda Jazz Hybrid Honda Jazz Hybrid Honda Jazz Hybrid

Interiér je typicky „Honda“. Palubní deska je prapodivně zapuštěna do válcových profilů. Systém Eco Assist stejně jako v ostatních hybridech značky Honda indikuje styl vaší jízdy a sběr kytiček vás má, inspirován hrami typu Super Mario Bros., přinutit k tomu, abyste jezdili pokud možno co nejšetrněji. Nijak ale neobtěžuje. K dispozici je také typické zelené tlačítko pro ještě línější, ale úspornější jízdu. Anebo naopak mód Sport pro jízdu svižnější.

test Honda Jazz Hybrid

Nový hybrid Honda Jazz si nás získal především tím, že jde o skutečně použitelné a smysluplné auto, kde není jen na okrasu. S ohledem na jízdní vlastnosti nabízí to, co lze od auta za takovou cenu čekat, možná o trochu víc.

Prostorné mini-MPV poslouží jako ideální jako , nákupní taška, ale je možné s ním vyrazit klidně i na delší dovolenou za hranice. Svému majiteli se odvděčí překvapivě svižnou akcelerací, výjimečně nízkou spotřebou a pohodlným ovládáním.

test Honda Jazz Hybrid

Základní cena Honda Jazz Hybrid: 429 000 Kč
Cena testované verze: 474 000 Kč

Základní technické specifikace
Název: Honda Jazz Hybrid
Typ: asistovaný hybrid
Výrobce:
Baterie:
Rozměry (délka, šířka, výška v mm): 3900, 1695, 1525
Rozvor (mm): 2495
Max. rychlost: 175 km/h
Hmotnost (kg, provozní): 1234
Objem palivové nádrže (l): 40
Výkon (kombinovaný): 88 kW
Motor: 1,3 l i-VTEC, Euro 5
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,2 s
Spotřeba (l/100 km): naměřeno 4,5 město, 4,0 meziměsto, 5,5 dálnice (oficiální údaje: 4,6 město, 4,4 mimo město)
Převodovka: elektrická CVT
Aerodynamický odpor (Cx): 0,33
Emise (g/km): 104
Karoserie: hatchback, pětidveřový
Zavazadlový prostor (l): 300 (831 se sklopenými sedadly)
Země původu: Japonsko

One Comment on “Test: Honda Jazz Hybrid – malé velké, levné úsporné auto”

Napsat komentář