Rychlovlaky budou v Česku až za 10 let

Železnice v České republice zaostává o 50 let. Dosud není dokončena ani modernizace původních koridorů. Zbytek Evropy i světa přitom mohutně investuje do a . Ty se mají v Česku podle magazínu objevit nejdříve za 10 let.   
foto: Hybrid.cz

má jako dědictví Rakouska-Uherska jednu z nejhustších na světě. Někde v tehdejším císařství se ale v Česku zapomněla. Svět od té doby pokročil mílovými kroky kupředu.

Země jako (, ), , (), nově také Španělsko (AVE), a dokonce , investovaly do výstavby vysokorycholostních tratí. Např. ve Francii je dnes v provozu 1896 km , staví se 210 km a naplánováno je dalších 2616 km. V sousedním je to 1285 km, staví se 378 km a naplánováno je dalších 670 km.

Cílem je zejména spojit Německo s a dalšími východními městy. dokonce před nedávnem ukázala projekt, ve kterém navrhuje propojit rychlotratí Asii s Evropou. Něco takového je možná ještě desítky let daleko, možná z říše sci-fi. Asi tak stejně jako rychlovlaky v Česku.

V českém senátu včera podle deníku E15 proběhla odborná konference na téma vysokorychlostních tratí. Vystoupil tam mimo jiné současný šéf Petr Žaluda, který údajně řekl:

„Co nejdříve musí dojít k politickému rozhodnutí o vybudování přípojky na Německo. Chci věřit, že se rozhodne ještě letos nebo příští rok. Bez toho nemá význam se bavit o rozvoji železniční dopravy, je to i otázka budoucnosti Českých drah.“

Věděli jste, že francouzský rychlovlak budoucnosti jezdil v Česku?

Deník E15.cz tvrdí, že první se začne stavět rychlotrať ve směru Praha – Mnichov, a to údajně už v roce 2018. První úseky mají být v provozu v roce 2020. Nad takovými odhady se ale dá v roce 2011 jenom usmívat.

V plánuje je přitom vybudovat v vysokorychlostní železniční síť o délce 800 km, která by se měla především napojit na další evropské rychlotrasy. Náklady se mají vyšplhat během 30-40 let na 450 mld. korun. Intenzivně se má začít stavět v letech 2030 až 2050.

Napsat komentář