Tchajwanská automobilka Luxgen už na autosalonu v Dubaji v roce 2009 představila své plně elektrické auto v podobě modelu Luxgen EV+. Jde o sedmimístné MPV postavené na modelu Luxgen7 MPV odvozeném od Renault Espace, který je běžně vybaven 2,2l motorem. V roce 2010 byl elektromobil spolu s dalšími modely Luxgen zvolen jako oficiální vůz veletrhu Taipei International Flora Expo.
foto: Luxgen
Poslední dva roky o elektromobilu Luxgen EV+ příliš slyšet není, přesto nebude na škodu si jej podrobněji připomenout. Je totiž zajímavé, že o elektrický pohon se postarala společnost AC Propulsion, která je zodpovědná mimo jiné také za pohon vozů jako Tesla Roadster, Peraves ZeroTracer, Mini E a dalších.
Renault ve Španělsku rozdává k novým autům elektrovozítka Twizy
BMW začne s prodejem aut po internetu, vč. elektromobilů a hybridů
Sedmimístný elektromobil se ve své době chlubil výkonem 180 kW (240 koní), zrychlením z 0 na 100 km/h během 8,6 vteřiny, max. rychlostí 145 km/h a dojezdem až 350 km při stálé rychlosti 40 km/h. Původně firma plánovala, že jej v roce 2012 komerčně nabídne.
To se dosud, pokud je nám známo, nestalo, a podle Wikipedie se auto vyrábělo v letech 2009-2011 (konvenčně poháněná verze se vyrábí dodnes). Mezitím však americká společnost Tesla Motors stihla uvést na trh svůj sedmimístný sedan Tesla Model S a připravuje plně elektrické SUV Model X.