Rumunsko zavedlo dotace na elektromobily

Rumunsko, s počtem obyvatel asi 22 milionů z nich většina žije na venkově, schválilo dotaci až 3700 euro na nákup . Zároveň bude Rumunsko podporovat firmy investující do rozvoje .   
foto: Schneider Electric

„Toto rozhodnutí je velmi důležité pro zdravou budoucnost obyvatel Rumunska,“ komentoval rozhodnutí vlády ministr Laszlo Borbely.

Každý, kdo si v Rumunsku bude chtít koupit tak dosáhne na vládní až 20 % ceny auta, a to do max. výše 3700 euro. Je to sice méně než v zemích jako , nebo např. , ale alespoň něco.

Bohužel není jasné kolik přesně prostředků rumunská vláda na dotace celkem vyhradila.

Rumunsko alespoň narozdíl od naší vlády vidí dopředu. Přitom v zemi, která je třikrát větší než naše a má dvakrát tolik obyvatel jezdí přibližně stejně aut, čtyř a půl milionu.

Hlavní město Rumunska Bukurešť však nedávno ve studii sledující kvalitu ovzduší v evropských metropolích skončil posledí. A to právě díky znečistění starými .

11 Comments on “Rumunsko zavedlo dotace na elektromobily”

  1. hmm to je vysloveně
    hmm to je vysloveně ekologické vyrobit nejušlechtilejší formu energie, která se ale blbě skladuje, aby se pak mohla stejně neúčinně přeměnit zpátky na pohyb
    zamoří se tím akorát jiná část území

    no a ještě na to zavést dotace – doufám, že taková kokotina nanapadne i naše poslance

    nic proti elektromobilům, ale mělo by si to na sebe vydělat samo, jinak to s ekologií nemá společnýho nic

    1. Vážený pane komentátore
      Vážený pane komentátore !
      El mobily jsou budoucností techniky. Proč? Splodiny téměř O,hluk o 80% nižší /větší hluk dělá vlastní karoserie/odpadnou povinné testy na měření splodin,nemusíte doplňovat motorový olej ani chladící kapaliny. Navíc je možné nastavit omezení rychlosti elektronicky na dálničních úsecích/jako měření mýtného/tedy méně havárií. Jednoduché ovládání a nabíjení přímo doma za třetinové náklady včetně jízdy/km.Pracnost v porovnání s klas.výrobou poloviční. Zatím jedinou nevýhodou malý dojezd, ale po použítí nových typů baterií, již dojezd 4x vyšší.Po zavedení technologie hliníkových karoserií/tvrzených laserem/ a lehkých a odolných plastů s uhlík. vlákny, klesne váha na polovinu a to zn. dojezd 500-700km.Některé firmy slibují takový dojezd a za lidové ceny do dvou let.Takže kupovat auto na benzin dnes není rozumné a do 10 roků jezdí půl EU v elmobilech.Každá vláda, která to pochopí a bude investovat pomůže ekologii i nezaměstnanosti. Pokud máte jiný názor, sdělte ho, ale je jisté, že naftovým magnátům
      se v příštích létech bude přemýšlet s navyšováním cen hůře. Uvědomují si to již dnes i když o tom nemluví a pozorujeme to na cenách.A že je to nevratný vývoj,potvrzuje Japonsko Čína,Indie a Amerika a příští rok již v nabídce i v ČR i když je nakoupíte již dnes v Pardubicích. Ale na ty levnější si dva roky počkáme a ty budeme nabíjet již doma. Cena by neměla přesáhnout 350.000Kč.EU sice trochu zaostává, ale vše se rychle bude měnit v průběhu 2015-2016.Světový tisk již opatrně přizvukuje.Ale kdo tomu rozumí, ví že jiné cesty není.Pokud souhlasíte . sdělte dále, ale tato informace se opírá o výzkumy Tesla, Renault a Nisan, které jsou zatím na špičce a ví o čem mluví. Ozonová díra již nebude ohrožovat lidstvo, pokud nám náboženští fanatici třetí světovou nezorganizují sami v režii samého Boha té které víry.Snad rozum převládne,ale byla by to paráda to ticho a čisté ovzduší. Projel jsem se v El mobilu Nisan Leaf a člověk žasne nad touto technikou, kde vás při jízdě ruší jen okolo jedoucí auta.Sériovou výrobou nových baterií je tento vývoj bez hranic budoucnosti. Proto rychle dostavět Temelín a evropský benzin bude dodáván pro ELMOBILY z Temelína R.P.

      1. Jo, jen s tím Temelínem je
        Jo, jen s tím Temelínem je to nesmysl. Chtělo by to vyhodit a zavřít Vitáskovou a neměnit tarify elektřiny, které lidi odradí od FVE, ale naopak výrobou levné elektřiny z FVE nabíjet elektromobily. Pak budou rozhodně víc ekologické, než pokud je spojíte s těžbou uranu…

        1. Pokud sledujete cenovou
          Pokud sledujete cenovou hladinu elektřiny,tak všude ve světě i u nás je 1 MWhod z jaderných elektráren nejlevnější. FVE by byly sice výborné až na to že když nesvítí dostatečně slunce, prší, padá sníh a je ve zduchu moc prašno/znečišťuje povrch a
          tím i výkon/, tak by to k něčemu bylo. Zatím tomu tak není, takže spolehnout se na FVE je risk a můžeme být často i potmě.
          Němci zariskovali s FVE , ale již plánují JE druhé generace.
          Spotřebované jaderné palivo totiž je využito jen z 15% a dá se znovu použít. Výsledky výzkumu jsou již potvrzeny, ale reálné využití se očekává do 10 let. FVE jsou v současné verzi velmi neefektivní,ale je také připravovaná nová výroba s chem. čistčími prvky/větší vodivost/ a tím větší výkon.Bez denního světla však ani rána a akumulátory pro uskladnění takové energie, zatím na světě neexistují. Ale co není dnes ,může být již pozítří. Diskutér J.S

Napsat komentář