Pokud se většiny lidí zeptáte na výrobce hybridního nebo elektrického auta, většina z dotazovaných vám odpoví, že je to Toyota. Zjištění vyplynulo ze studie provedené společností Harris Interactiv a to i navzdory tomu, že japonská automobilka žádný čistě elektrický automobil neprodává.
Výzkumu, zaměřeného na otázku zda je zákazník připraven a ochoten koupit si elektrický automobil, se zúčastnilo na 5 000 respondentů napříč celou Evropou.
Z tohoto počtu dotazovaných 30 % potvrdilo zájem si elektrický nebo hybridní automobil zakoupit. V dotazu na konkrétní značku vozu 15 % dotazovaných uvedlo jméno japonského výrobce Toyota.
Prius je na webu stále nejpopulárnější zelené auto
Prodej hybridů v USA během dubna klesl téměř o třetinu
Prius bude standardně vybaven možností dobíjení od roku 2014
Je zřejmé, že se Toyota zapsala do vědomí spotřebitelů svým hybridním vozem Prius, který poprvé vyjel z výrobních linek už v roce 1997 a stal se tak jakousi ikonou šetrného automobilismu. Japonská automobilka od té doby prodala po celém světě více než 3 milióny exemplářů svého hybridu.
V návaznosti na tento úspěch má Toyota ambiciózní plány na využití hybridních technologií v budoucnosti a plánuje představit deset nových hybridních modelů do konce roku 2012.
Tyto plány potvrzují, že se Toyota do výroby automobilů jedoucích čistě na elektřinu nijak nehrne. Podle slov výrobce Priusů se elektrická vozidla potýkají hned s několika neduhy, jakými jsou jejich vysoká cena, krátký jízdní dojezd a nedostatečně rozvinutá nabíjecí infrastruktura.
Toyota tak nejspíš bude nějaký čas vyčkávat, jak se s těmito těžkostmi poperou ostatní výrobci, kteří se zaměřují na elektromobily. Díky výsadnímu postavení, jenž mu zajistil na nějaký čas kult s názvem Prius, si to zatím může dovolit.