Elektromobil? Jedině od Toyoty

Pokud se většiny lidí zeptáte na výrobce nebo , většina z dotazovaných vám odpoví, že je to . Zjištění vyplynulo ze provedené společností Harris Interactiv a to i navzdory tomu, že japonská automobilka žádný čistě neprodává.   

, zaměřeného na otázku zda je zákazník připraven a ochoten koupit si elektrický automobil, se zúčastnilo na 5 000 respondentů napříč celou .

Z tohoto počtu dotazovaných 30 % potvrdilo zájem si elektrický nebo zakoupit. V dotazu na konkrétní značku vozu 15 % dotazovaných uvedlo jméno japonského výrobce .

Je zřejmé, že se Toyota zapsala do vědomí spotřebitelů svým hybridním vozem , který poprvé vyjel z výrobních linek už v roce 1997 a stal se tak jakousi ikonou šetrného automobilismu. automobilka od té doby prodala po celém světě více než 3 milióny exemplářů svého .

V návaznosti na tento úspěch má Toyota ambiciózní plány na využití hybridních technologií v budoucnosti a plánuje představit deset nových hybridních modelů do konce roku .

Tyto plány potvrzují, že se Toyota do výroby jedoucích čistě na elektřinu nijak nehrne. Podle slov výrobce Priusů se elektrická vozidla potýkají hned s několika neduhy, jakými jsou jejich vysoká cena, krátký jízdní dojezd a nedostatečně rozvinutá .

Toyota tak nejspíš bude nějaký čas vyčkávat, jak se s těmito těžkostmi poperou ostatní výrobci, kteří se zaměřují na . Díky výsadnímu postavení, jenž mu zajistil na nějaký čas kult s názvem , si to zatím může dovolit.

Napsat komentář