Autosalon Šanghaj: elektroskútr z dílny Volkswagenu

Společnost Volkswagen překvapila na svým konceptem, kterým překvapivě není automobil, ale elektrický skútr E-Scooter. automobilový gigant se tak připojil k rostoucímu počtu automobilek, které si pohrávají s myšlenkou zabrousit i do tohoto odvětví ekologické dopravy.   

VW E-Scooteru bez bateriových článků je pouhých 20 kg a pohání ho 350wattový . Ten čerpá energii z nikl-metal-hydridových baterií (Ni-Mh), které jsou dostatečně malé a lehké, aby je bylo možno snadno vyjímat a nabíjet mimo skútr. Udávaný dojezd na jedno nabití je 40 km a maximální rychlost 48 km/h.

Jak však poznamenal ředitel designu Volkswagenu pro Simon Loasby, pokud by to některé trhy vyžadovaly, bude možné tyto baterie snadno zaměnit za .

Stejně tak lze vyměnit elektromotor za silnější s výkonem 700 W nebo skútr dovybavit systémem rekuperačního brzdění, který také není součástí .

„Naše myšlenka vyrobit E-Scooter přišla s nutkáním nalézt řešení přístupné mobility ve velkoměstech jakým je ,“ řekl Loasby.

vyhodnocuje několik obchodních modelů jak s elektrickým skútrem naložit. Jednou z možností se jeví systém pronájmu. E-Scootery by se mohly nacházet na městských spojovacích uzlech např. u nádraží nebo u nákupních center.

Elektronický klíč ve formě karty účastníka systému by navíc mohl automaticky omezovat maximální rychlost pro mladší řidiče.

Ani přímý prodej E-Scooteru není zcela vyloučen. „V současné době se jen v Číně prodá okolo 20 miliónů , jejichž cena se pohybuje okolo 500 dolarů. Neexistuje žádný důvod, proč bychom nemohli náš skútr vybavit nadstandardními prvky, např. LED osvětlením, lesklými plasty, palubním počítačem a prodávat ho za cenu nižší než 1 000 dolarů,“ komentoval rozhodování Volkswagenu Simon Loasby.

V plánech Volkswagenu také figuruje možnost vytvořit během roku v nejmenovaném čínském městě experimentální flotilu E-Scooterů. Pokud by byl systém úspěšný, mohl by se rozšířit i do dalších koutů země.

Napsat komentář