Autosalon Šanghaj: Peugeot představuje hybrid SXC

se přetavil z malé lokální události v autosalon celosvětového významu. V se brzy má prodávat ročně přes 20 milionů aut. Automobilky nenechávají nic náhodě. představil redefinici segmentu crossover v podobě konceptu Peugeot SXC.   

S konceptem SXC potvrzuje značka Peugeot své mezinárodní ambice, schopnost přizpůsobit se specifickým požadavkům jednotlivých trhů, vyjadřuje svou jasnou vizi budoucnosti a talent spojit náročnost s intenzivním prožitkem.

Prostřednictvím různých koncepčních vozů představil Peugeot v roce 2010 směr vývoje své stylové identity: SR1 (roadster grand tourisme), (čtyřmístný městský vůz s délkou 2,5 m), EX1 (dvoumístný, plně elektrický roadster, který překonal rekordy ve zrychlení zaregistrované ve a ) a HR1 (exkluzivní městský vůz, inovační s maximálním komunikačním rozhraním).

U příležitosti autosalonu v Šanghaji se návrháři Značky zaměřují na úplně jinou kategorii – vozy typu , které jsou na čínském trhu stále oblíbenější. Koncept SXC (v Šanghaji nazývaný cross Concept) předkládá novou podobu tohoto typu automobilu.

Koncepční vůz přebírá některé prvky charakteristické pro třídu (robustnost, zvýšená pozice při řízení) a přidává moderní a ušlechtilé rysy vycházející ze stylu reprezentativních limuzín.

Design vozu je dílem mezinárodních návrhářských týmů Peugeot, které se soustředily ve středisku China Tech Center v Šanghaji. Peugeot tak předkládá velmi silnou designovou vizi, výraznou a osobitou, která je schopná přizpůsobit se různým siluetám i specifickým požadavkům jednotlivých trhů.

Výrazný styl, sochařská ušlechtilost

SXC je vůz s velmi osobitým charakterem a designem, který vyzařuje sílu a výkonnost a jehož jednoduché a čisté křivky dávají bez okázalosti vyniknout jeho vypracovaným atletickým rysům. Každý detail karoserie působivých rozměrů (délka 4,870 m, výška 1,610 m a šířka 2,035 m) byl pečlivě vymodelován.

Přední část konceptu SXC nese novou stylovou identitu Peugeot. Typická přední maska, která budí dojem, že je oddělena od zbytku karoserie, je harmonicky začleněna do tvarů vozu. Protáhlé, precizně vypracované přední světlomety dodávají vozu pronikavý pohled hodný znaku lva, hrdě posazeného na zaoblení přední kapoty.

Nezaměnitelnou světelnou identitu vozu zvýrazňuje ve dne i v noci . Podobně stylově vytříbená jsou i zadní světla ve tvaru bumerangu, která doplňují propracovanost zadní části.

Zvláštní pozornost byla věnovaná i dalším detailům jako jsou například podlouhlá vnější zpětná zrcátka se zabudovanými zpětnými kamerami.

Střešní lišty s originálním designem, lišta kolem prosklených ploch, celá řada prvků je provedena z leštěného hliníku, lehkého a ušlechtilého materiálu, který vyzdvihuje exkluzivní charakter vozu.

Na celkové vyváženosti vozidla se podílejí také hliníková kola velkých rozměrů (22″) s jejich zajímavým designem i robustním charakterem.

Ochranitelský charakter vozu, jeho velkorysé rozměry, dvoudílná panoramatická střecha a pohodlný přístup dvěma dveřmi s protichůdným otevíráním slibují prostorný interiér, kde se každému ze čtyř cestujících dostane maximální pozornosti.

Jízdní zážitky

Prioritou značky Peugeot je obhájit i v budoucích letech prvenství v oblasti zavádění efektivních environmentálních řešení. Proto je i koncepční vůz SXC poháněn technologií se spalovacím motorem vpředu (pohon předních kol) a elektrickým motorem vzadu (pohon zadních kol).

Pokud pracují oba motory současně, jsou poháněna všechna 4 kola a zvyšuje se tak bezpečnost jízdy a adheze v extrémních podmínkách. Při nízkých rychlostech je vůz poháněn pouze elektrickým motorem a pracuje v režimu nulových emisí.

Pod kapotou najdeme spalovací motor 1.6 THP, který v tomto případě dosahuje výkonu 160 kW (218  k). V  souladu se strategií downsizing využívá skupina PSA Peugeot Citroën těch nejvyspělejších technologií a vyrábí motory s malým zdvihovým objemem, které podávají vysoký výkon a vykazují dobrou ekologickou účinnost.

Spalovací motor je spojen s elektromotorem o výkonu 70 kW (95 k) a celek má tak výkonový potenciál 230 kW (313 k) při kombinované spotřebě pouhých 5,8 l/100 km a s emisemi CO2 143 g/km.

Efektivita tohoto pohonu spolu s know-how Značky v oblasti jízdních vlastností umožňuje konceptu SXC spojit maximální potěšení při řízení s vysokou úrovní environmentální efektivity a řidič se tak může těšit na skutečně jedinečné jízdní zážitky.

Napsat komentář