Google testuje bezdrátové dobíjení elektromobilů

baterií není nic nového. Používá se například u elektrických kartáčků na zuby. testuje ve svém sídle v Mountain View v bezdrátové pro .   


ve svém hlavním sídle v Mountain View využívá pro pohyb lidí po celém komplexu („Googleplex“) řadu . Právě pro ně jsou nové bezdrátové dobíjecí stanice Plugless Power určeny.

Využívají jednoduchého principu elektrické indukce. Elektrická vozítka stačí prostě zaparkovat na vyhrazené místo. Dobíjejí se automaticky právě pomocí indukce. Není třeba zapojovat žádný dobíjecí kabel jako v případě klasických nebo .

Nevýhodou této technologie je velmi pomalé dobíjení baterie a také nutnost přizpůsobit auto tomuto typu dobíjení. Také elektrická vozítka musela být k využití tohoto dobíjení speciálně upravena. Tyto úpravy jsou však podle společnosti Evatran, která bezdrátové dobíjecí stanice Plugless Power vyvíjí, poměrně jednoduché a levné.

Pro Evatran je první veřejná instalace jejich bezdrátové dobíjecí stanice v významným krokem. Postupně chce toto řešení začít prodávat také dalším společnostem a samosprávám. Spolupracuje také s automobilkami – chce si zajistit jejich podporu u co nejvíce modelů , která se v následujících letech chystají na trh.

tisková zpráva

7 Comments on “Google testuje bezdrátové dobíjení elektromobilů”

    1. Ano, máte pravdu, takže
      Ano, máte pravdu, takže veškeré energetické úspory el. vozítka jsou pryč. Je to dobrý závazek vyzkoušet si to, ale pro praktické využití bych to zavrhnul právě z důvodu nízké účinnosti. Dráty s účinností 99,9% asi nic nenahradí. Tohle bych vystavil jako odstrašující příklad. Mimochodem, nechtěli by jste zavést jakýsi bodový systém k jednotlivým článkům, jaký mají uvedené technické vynálezy přínos pro ekologii? Mohlo by se hodnotit od „zatěžuje více než konvenční technologie“ po skvělý „výrazné úspory přinášející nápad“, třeba jako ve škole.

      1. Taky si myslím, že by bylo
        Taky si myslím, že by bylo hodnocení dobré (a nejen zde). Krom hodnocení „autora“ článku by pak bylo hodnocení z hlasování čtenářů (a porovnal by se rozdíl).
        Mohlo by se ještě rozdělit do více kategorií (úspora energie, surovin, dopad na živou přírodu,… , ale i času („lenost“) či peněz)

            1. ja to chapem skor ako
              ja to chapem skor ako hodnotenie technologie, kedze clanky su vacsinou popisne s minimom autorovej interpretacie, cize hodnotenie beriem ako hodnotenie technologie v clanku popisovanej, ak by slo o cisto autorov komentar bral by som to ako hodnotenie jeho nazoru v zmysle suhlasim-nesuhlasim

Napsat komentář