Ministerstvo průmyslu chce evidovat nabíjecí stanice

Už dnes má česká vláda projednat na svém zasedání novelu zákona o pohonných hmotách, pod které Ministerstvo průmyslu a obchodu vede evidenci čerpacích stanic, ale nově také nabíjecích stanic pro elektromobily.

Společnost E.ON aktuálně otevřela největší nabíjecí stanici v České republice Humpolec-Vystrkov. Kromě elektřiny lze na stejném místě načerpat také CNG a další klasická fosilní paliva.
foto: E.ON

Ministerstvo průmyslu a obchodu chce nově vést evidenci veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily. Hlavní důvodem je ten, že to vyžaduje evropská směrnice na poskytování informací spotřebitelům o pozici čerpacích, plnících nebo nabíjecích stanic.

„V této souvislosti je zapotřebí uvést, že čerpací stanice, na kterých se prodává stlačený zemní plyn (), zkapalněný zemní plyn () a zkapalněný ropný plyn (), jsou již nyní ministerstvem průmyslu a obchodu zveřejňovány,“ uvádí v důvodové zprávě MPO.

Za běžnou dobíjecí stanici pro elektromobily má být podle novely považována stanice, která umožňuje přenos elektřiny do elektrického vozidla s výkonem 22 kilowattů (kW) nebo nižším.

Dobíjecí stanice s výkonem vyšším než 22 kW budou označeny jako vysoce výkonné. Klasické 230V domácí zásuvky se mezi nabíjecí stanice nepočítají. V současné době v ČR funguje několik databází/map nabíjecích stanic a určitě není špatný nápad zastřešit všechny jedním oficiálním. Co myslíte vy?

ČTK

27 Comments on “Ministerstvo průmyslu chce evidovat nabíjecí stanice”

  1. Ministerstvo průmyslu chce
    Ministerstvo průmyslu chce evidovat nabíjecí stanice a evidence je důležitá.
    Jen aby to někdo stíhal… rostou jako houby po dešti.. 🙂

    Kam je mám hlásit??
    Bude na to nějaký formulář??
    Zavedene nějakého nového úředníka, který to bude kontrolovat??
    Za neevidovanou bude nějaká sankce?
    Zavedeme na ně měřící a kontrolní úřad?

    A k čemu to vlastně bude tomu ministerstvu dobré??

    Byrokracie znamená původně vládu úředníků (byrokratů), racionální uspořádání výkonu správy a vlády prostřednictvím hierarchie nadřízenosti a podřízenosti placených zaměstnanců.

  2. No muj nazor dobry napad
    No muj nazor dobry napad udelat info o vsech nabijeckach protoze nej appka je dobra ale jeste jsem nevidel nejakou kde by byly vsechny dobijeci stabice.Na druhou stranu tohle uz je prvni stupen kdy si stat zacina hlidat zdroje danni jako z paliva a az bude vice procent EV tak se zacne dannit a levny provoz na SC bude ten tam.Rikam to tady uz nej patek.

  3. Nechápu proč by nějaký
    Nechápu proč by nějaký státní orgán měl utrácet peníze za údržbu seznamu zásuvek. Notabene pokud nebyl schopen hned na začátku nabídnout každému přístup do jednotného systému placení a bezpečných úhrad poskytovateli nabíjení bez rozlišení velikosti. Dle mne je to další nesmysl. Pro mne jako mobilistu stačí pokud se firmy jako například ta co se nyní konečně snaží zastřešit malé a ještěmenší nabíječky vyprofiluje k tomu co jsem popsal. Různé státní seznamy mohou být jednoduše v budoucnu zneužity.

          1. IQlandia uvadi na svem webu
            IQlandia uvadi na svem webu existenci nabijeci stanice. Ale koho by napadlo hledat nabijecku timto zpusobem. Kazdy koukne na ruzne mapy a kde nic tu nic.
            Polyfazer provozuje ca. 8-10 stanic, ale seznam nebo mapku nema na webovych strankach, pouze v aplikaci pro Android a IOS.
            Tak treba uzivatele Microsoftovych mobilu a obycejnych mobilu se o nabijeckach vubec nic nedozvi.
            Mozna jsou ty nabijecky tak tajne, ze ani nechteji aby tam nekdo nabijel. Mozna je vlastni CIA nebo FSB 🙂

    1. Za běžnou dobíjecí
      Za běžnou dobíjecí stanici pro elektromobily má být podle novely považována stanice, která umožňuje přenos elektřiny do elektrického vozidla s výkonem 22 kilowattů (kW) nebo nižším. Výjimku mají tvořit zařízení o výkonu 3,7 kW nebo nižším, která jsou umístěna v domácnostech, nebo jejichž hlavním účelem není dobíjet elektrická vozidla a která nejsou veřejně přístupná. Dobíjecí stanice s výkonem vyšším než 22 kW budou označeny jako vysoce výkonné.
      Více na: http://oenergetice.cz/elektrina/elektromobilita/mpo-ma-nove-vest-evidenci-dobijecich-stanic-pro-elektromobily/

      1. Takže klasická zásuvka
        Takže klasická zásuvka 400V a 16A (19,2kW) či 32A (38,4kW) jejichž hlavním účelem není dobíjení EV se evidovat nemusí. To, že nebude veřejně přístupná lze zajistit třeba přístupem na kartu – klubovou, družstevní… Takže se to nechá zase obejít pro případ, že to budou chtít extra danit.

        1. sqr(3)* 400V * 16A = 11,08kW
          sqr(3)* 400V * 16A = 11,08kW nikoliv 19,2kW
          sqr(3)* 400V * 32A = 22,17kW nikoliv 38,4kW

          400V je tzv. sdružené napětí (napětí mezi jednotlivými fazemi) nikoliv fazové (to je 230V, a je mezi fází na N), násobit se tedy musí druhou odmocninou počtu fází ;), to jen pro pořádek.

                1. Ale lze to spočítat i bez
                  Ale lze to spočítat i bez odmocnin: 3x230Vx32A=22kW.

                2. Abych si taky přisadil,
                  Abych si taky přisadil, když už se tento výpočet a s ním psojená diskuze opakuje po „1000 a prvé“ 🙂 Tak snad dosud všechny „třífázové“ nabíječky v sériových vozech jsou navrženy na 230V a tím pádem vždy poskládány ze tří nezávislých modulů, jejichž DC výstupy jsou pak zapojeny dohromady.

                3. Sice tímto odbočujeme od
                  Sice tímto odbočujeme od tématu vlákna, jde o výkon dobíjecího místa ohledně evidence…
                  Ale když už, tak souhlas, vidím to logicky a jinde zde se probíralo připojení tesly na jen 3f+PE bez N. Za předpokladu, že všechny moduly (3 anebo 6 ks á 3,6kW) v autě jsou OK, tak by to asi mohlo fungovat, možná to auto pozná a odpojí se. Pokud by uvnitř jeden modul ze tří nějak vypnul, tak dle mne by to ty zbylé mohlo poškodit. Jak to vidíte?

                4. Kvalitní spínáné
                  Kvalitní spínáné měniče jsou navrhované tak, aby veškeré reaktance byly vykompenzované. To nejsou elektromotory ani transformátory.

Napsat komentář