Nová verze elektromobilu Nissan Leaf – vyhřívané baterie, rychlejší dobíjení

už ve prodal přes 4000 . Rozbíhá se i prodej v Evropě a dalších částech světa. si razí cestu. Automobilka už chystá nové verze pro roky a , které přinesou řadu vylepšení a snad i sníženou cenu.   

foto: Nissan

Současná verze je pro rok 2011. V přípravě už je verze 2012, která začne do obchodů proudit koncem listopadu tohoto roku. Potvrdil to Brendan Jones, šéf marketingu a prodejní strategie .

Všechny modely Leaf 2012 prodávané v severní Americe budou mít jako standard tzv. balíček pro studené počasí. Ten zahrnuje vyhřívání baterie, vyhřívání předních sedadel, vyhřívaný volant, vyhřívaná zpětná zrcátka a ohřev zadních sedadel.

Pro rok 2013 pak získá silnější 6,6 kW integrovanou dobíječku. Současná a 2012 verze mají 240V, ale pouze 3,3kW dobíječku. To by mělo výrazně zkrátit dobu nabíjení lithium-iontové baterie. Tyto „posílené“ verze elektromobilu už budou sjíždět mimo jiné z výrobní linky nově budované továrny v americkém městě .

Ačkoliv oficiální zástupci automobilky odmítli říct k novým připravovaným modelům cokoliv dalšího, dají se očevávat i další změny. Především bychom se mohli dočkat zvýšeného dojezdu a snížené ceny elektromobilu, stejně jako v případě nové verze elektrického auta Mitsubishi iMiEV.

Navíc, v roce 2012 přijde na americký trh další důležitý konkurent pro Leaf, totiž domácí .

10 Comments on “Nová verze elektromobilu Nissan Leaf – vyhřívané baterie, rychlejší dobíjení”

  1. Vozidlo veľkosti ako je
    Vozidlo veľkosti ako je Nissan Leaf by si zaslúžilo väčší dojazd. Nechápem, prečo sa stále konštruktéri mrvia okolo 200km. Chce to 300km pri priemernej rýchlosti 90km/h i v zime a bude to konkurencie schopné.
    Zimné letné a ešte neviem aké balíčky… Keď si pomyslím, že Žiguli mal zaručený rozsah od -20 do +40 stupňov v technickej dokumentácii, tak neviem, kde sme sa dostali – pritom základ konštrukcie pochádza z roku 1958!!!
    Nemyslím, že elektromobily sú nekvalitné, ale ten marketing okolo nich zbytočne brzdí konštruktérov.
    Že drahé batérie? To tiež nie je celkom pravda…
    Chce to šťuku v rybníku podobne ako je Tesla medzi luxusnými športiakmi.

      1. Nepísal som o
        Nepísal som o „konštruktéroch“ ale o marketingu, ktorý sa nám snaží nahovoriť, aký drahý je ten elektromobil, pritom používajú 90% komponentov z predoslých modelov vozidiel.
        Ani som netvrtil, že Žiguli bol elektromobil, ale to, že bezproblémovo fungoval a výrobca sa za tú funkciu aj zaručil.
        Zákazník chce vozidlo na každodennú prevázdku.
        Elektromobil to dokáže, len je to treba dať do výroby.
        Samozrejme automobilkám mimochodom tým istým sa do toho príliš nechce, keď majú ešte stále sklady plné ležiakov.

        1. Jasně, takže podle vás
          Jasně, takže podle vás Nissan na jednu stranu utrácí stovky milionů USD na vývoj a propagaci Leafu a elektromobilty obecně, ale zároveň s tím uměle przní jejich parametry, aby si to nikdo nekoupil a co nejvíc na tom tedy prodělal. TO je opravdu třeskutá logika.

          Příměr se žigulíkem nechápu vůbec. Ty věty vůbec nedávají smysl samy o sobě, natož v kontextu s EV.

          1. Vy to nechápete všeobecne,
            Vy to nechápete všeobecne, o kutúre debaty ani nehovorím.
            Na tomto webe je proste neprípustné napísať vôbec niečo kritické k elektromobilom. A to nekritizujem preto, lebo som proti nim, ale chcem aby sa uvažovanie pohlo inam.
            Nekúpim si auto za 30 000EUR len preto, lebo si niekto zrátal, že priemerný američan sa nepohne denne viac ako 30km a to ešte k tomu potrebuje auto.
            Nekúpim si to ani ako druhé vozidlo. Sme v Európe a ako zákazník tvrdím, že nechcem dve, ale jedno auto s parametrami, ktoré ma uspokojujú.
            To je to porovnanie s klasickým autom. To znamená, že by malo mať podobné parametre v zime i v lete a nie dojazd 160km za ideálnych podmienok, a keď sa ochladí tak polovica.
            Navyše pri údajoch o dojazde sa vôbec nepíše o tom, či to vozidlo bolo plne obsadené.
            Ale akosi automaticky asi nie som kompletný, keď tvrdím, že to nestačí.
            Mimochodom jedine jedna firma a jeden majiteľ elektromobilu v ČR bol ochotný sa vyjadriť ako je to z dojazdom – ostatní, len zahmlievali.

            1. V pořádku. Když vám
              V pořádku. Když vám dojezd nestačí, tak to nekupujte. Mě by dojezd Leafu stačil, ale zase nehodlám zaplatit tu astronomickou cenu a proto si ho rovněž nekoupím.

              Vy tady ale obviňujete konstruktéry a marketing, že nereflektují potřeby potenciálních zákazníků a záměrně to dělají s malým dojezdem, aby prodali spalovače a ještě to prokládáte zcela nesouvisejícmi vsuvkami o žigulíku.

              A já vám na to odpovídám, že je to stejný nesmysl, jako obviňovat výrobce notebooků, že nedělají notebooky s výdrží týden, mobil co vydrží měsíc nebo tiskárny, kde toner vydrží věčně i když by si takovou věc bezesporu všichni chtěli koupit.

  2. Normálnka, mám i ve svém
    Normálnka, mám i ve svém starším elektromobilu, používá se v zimě při nabíjení a v zimě se ohřívají, aby měli pokojovou teplotu. Kapacita neklesá a pro baterie je předehřev lepší. Rozhodně nejde o novinku, v 90 letech se normálně vyhřívání baterií dělalo.

    1. mate pravdu napul, pri
      mate pravdu napul, pri nabijeni mobilu, nebo pri extremni zatezi se musi baterie chladit, ale v automobilu kde sou velke batterypacky se musi pri nizkych venkovnich teplotach baterie zahrivat aby byly pouzitelne… kdyz mate venku kolem nuly nebo teplotu pod bodem mrazu, tak maj baterie pod 80% kapacity na maximalni nabiti, pri zapornych teplotach jeste min… a kdyz je venku velka kosa a vy mate auto prez noc venku, tak se proste musi vytapet, coz ale neni problem, protoze je vlastne celou dobu kdyz nejezdi v nabijecce, takze se muze interier i baterky v zimne vyhrivat, a v lete chladit…

Napsat komentář