Šest korun na 100 kilometrů. To jsou náklady na provoz dvoumístného elektrického skútru, který si za přítomnosti starosty Jiřího Fišera, přebrali zástupci táborské městské policie. Strážníci budou používat elektroskůtr Akumoto 300/L65 ve speciálním policejním designu a úpravě. Elektro skútr pro ně na zakázku připravila mělnická centrála značky Akumoto.
Koupi elektrického skútru Akumoto zdůvodnil vrchní strážník Petr Svoboda následujícími slovy, „Šest haléřů na kilometr je naprostá bomba, když auto vyjde 250 až 300 korun na sto kilometrů. Ideální je i dojezdová vzdálenost 65 kilometrů,“ Pro rozšíření vozového parku, který tvoří jedna dodávka Ford Transit, jedna Octavia jedna Škoda Roomster a tři kola, se rozhodl poté, co se majitelem skútru stal kolega a vychvaloval jeho nadmíru ekonomický provoz.
Používání elektrického skútru bude spravedlivé a to formou kolečka, takže se vystřídají všichni strážníci. Skútr je ideální do příměstských částí, kde je komplikovanější obslužnost. Je to lepší, než aby si strážník bral auto,“ uvedl na závěr Svoboda.
Pořizovací cena necelých 40 tisíc včetně daně je srovnatelná s částkou za pořízení benzinového skútru, velké finanční úspory pro městskou pokladnu však přinesou velmi nízké provozní a servisní náklady.
Konec konců vášnivý cyklista a starosta Jiří Fišer komentoval pořizovací cenu slovy, že tolik stojí kvalitnější kolo. Výhodu elektrického skútru v porovnání s kolem vidí pan starosta ve skutečnosti, že ve skútru Akumoto 300 je dostatečně velká schránka na helmy, kam se vejdou i další věci potřebné k výkonu služby, kdežto na kole musí strážník vozit veškeré potřebné vybavení strážník vozit na sobě.
Dobrý záměr ušetřit peníze z rozpočtu, zdůraznil pan Průša ze servisní firmy Prucar slovy, že pořizovací cena je poslední náklad. Elektrický skútr nemá spalovací motor, nemá převodovku, nemá rozvodový řemen, takže údržba není veškerá žádná.
Ještě bych doplnil o
Ještě bych doplnil o krátké video a další info:
http://www.ct24.cz/regionalni/jizni-cechy/114804-milackem-taborskych-strazniku-je-skutr/video/1/
Řeknu Vám že mi moc velký teplo nebylo a pěkně jsem nastydnul… 🙂
Máme celkem 2 baterie a s LED osvětlením se počítá – údajně má nyní procházet potřebnou homologací.
Víc jsem (jsme) na něm nejezdil – je docela zima 🙁 Kdyby něco někoho zajímalo tak není problém.
<")))><
svetla su tam take podla mna
svetla su tam take podla mna preto ze v cenovej hladine halogeniek nenxistuje ziadne led svetlo so svietivostou halogenovej ziarovky, aj ked je pravda ze dojazdu skutra by to prospelo, tam uz elektrina nie je pridruzena vyroba k odpadovemu teplu spalovacieho motora…………ku bicyklu (kolu) straznici hovoria ze musia nosit vybavenie na sebe, odporucam im kosik a klasicke brasne na zadny nosic, je to super vec sam to mam a da sa do toho naskladat aj priemerne velky nakup z TESCA a nemusi to clovek vlacit na chrbte, hlavne v lete
Elektřina u auta se
Elektřina u auta se spalovacím motorem opravdu není odpad. To by bylo perpetuum mobile. Veškeré spotřebované kW na elektrice (krát účinnost alternátoru) jdou samozřejmě na úkor výkonu a spotřeby spalovacího motoru.
odpověď je podle mě
odpověď je podle mě prostá.. cena homologované LED diody je příliš vysoká
Ano souhlasím,nejde pouze
Ano souhlasím,nejde pouze hledět na ekologično,ale i na ekonomično.Pokud se elektroskůtr osvědčí,a Táborští svůj vozový park rozšíří o další elektro vozidla tak se přechod k led diodám vyplatí.Vždy je třeba hledět i k efektivitě a úsporám.
Skutr Akumoto 300/L65 se
Skutr Akumoto 300/L65 se neosvedcil diky svym bateriim,na ktere ujede jen par km. Proto tento skutr už není delsi dobu pouzivan a MP Tabor jezdi na novém skutru E-max od firmy E.ON
Nechápu, proč má skůtr
Nechápu, proč má skůtr klasické žárovky místo LED svítidel. Vždyť poměr spotřeba/výkon je u žárovek oproti LED nesrovnatelná.
Jsou to detaily, ale jak se říká, tisíckrát nic umoří i vola.
Spotřeba žárovek je proti
Spotřeba žárovek je proti spotřebě samotného pohonu naprosto zanedbatelná, takže kromě vyšší ceny a cool efektu by to naprosto nic nepřineslo.