Porsche minulý rok zabodovalo se svým hybridním sportovním modelem Porsche 918 Spyder. Slíbilo nicméně i čistě elektrické modely. A tady jsou. Na světě je trojice prototypů elektromobilu Porsche Boxster E.
První tři prototypy čistě elektrického Porsche Boxster E vyjíždějí ze Stuttgartu na dlouhou testovací jízdu. Ta bude probíhat především v modelovém „regionu elektromobility“ kolem Stuttgartu.
Slavnostní uvedení tří prototypů do života se konalo před muzeem Porsche za účasti politických potentátů i samotného Ferdinanda Porsche a šéfa automobilky Matthiase Müllera.
„Elektromobilita je centrální výzvou nadcházejících let a inženýři v Porsche by chtěli přispět svým skvělým umem k jejímu dalšímu rozvoji. Boxster E nám pomohou jakožto mobilní laboratoře při řešení praktických problémů elektrických aut,“ komentoval novinku Müller.
Vývoj tímto směrem intenzivně podporuje také oblast Stuttgart. Region je jedním z osmi v Německu, které byly zvoleny jako modelové oblasti elektromobility. Do poloviny roku 2011 se zde rozběhne řada pilotních projektů týkajících se infrastruktury i elektromobilů samotných.
Pro všech osm oblastí elektromobility je celkem k dispozici 130 mil. euro. Federání ministr dopravy a místního rozvoje Peter Ramsauer k tomu řekl: „Potřebujeme hotové produkty, které inspirují a přesvědčí uživatele v praxi. Podporujeme proti vývoj a provozování vozidel v každodenním životě. …Díky tomu se budeme moct stát lídry na trhu elektromobility.“
Sportovní elektromobily Porsche Boxster E jsou poháněny dvěma elektromotory s celkovým výkonem 180kW, energii dodávají baterie o energii 29 kWh.
Elektrické auta ešte dlho
Elektrické auta ešte dlho nebudú komerčné a dôvodov je viac
hádam ich ani netreba rozpisovať
Dovolím si tento názor
Dovolím si tento názor rozporovat několika konkrétními příklady: Nissan Leaf (prodáno 50 000 ks), Tesla Model S, Mitsubishi iMiEV (+ Peugeot iOn, Citroen C-Zero). Všechny tyto vozy jsou „komerční“ – tedy prodávají se koncovým spotřebitelům.
Ano máte pravdu že
Ano máte pravdu že koncový spotrebiteľ je aj ten čo si kúpi
auto za 100 000 eur píšete že Nissan Leaf predané 50 000 ks
môžete mi prezradiť za aké obdobie a koľko z toho počtu bolo
predaných v Česku alebo na Slovensku v týchto dvoch štátoch
to moc komerčné nebude ja chápem Váš zastavajúci názor pre
hybridné vozidlá možno som mimo Vášho vnímania veci lebo ja
zastávam názor širokem motoristickej verejnosti
50 000 ks za období od
50 000 ks za období od uvedení vozu na trh (prosinec 2010) do ledna 2013. V ČR ani SR se tento vůz zatím oficiálně neprodává, začne se prodávat na jaře (v ČR). Přesto si jej někteří čeští zákazníci dovezli – např. z Portugalska.
Tak to som zvedavý na ten
Tak to som zvedavý na ten predajný bum v ČR už sa teším.
Zmierte sa s faktom že hybrid má ešte pred sebou dlhú cestu
ku komerčnému predaju ale ja Vás chápem ste žurnalista.
Nissan Leaf je elektromobil.
Nissan Leaf je elektromobil. Hybridy se v ČR a SR prodávají zhruba po stovkách kusů ročně.
typický placený komentář
typický placený komentář od ropných společností, které způsobují rakoviny náš a našich dětí
elektromobil Tesla S: 2. nejprodávanější luxusní vůz v USA, 1. nejprodávanější v Norsku
současně i nejrychlejší osobní vůz na světě
29 kWh? cize dojazd bude ako
29 kWh? cize dojazd bude ako na 2.5 litra benzinu, kolko bude cely ten spas stat ?
Dobrý muži, už u druhého
Dobrý muži, už u druhého článku opakujete ten nesmysl s přepočtem na benzín, tak už vás musím zarazit. Váš přepočet je možná platný podle energetické hustoty benzínu, ale naprosto nebere v úvahu výrazně lepší účinnost elektromotoru oproti spalováku. Čili ano, dojezd bude jako na 2,5 litru benzínu, ale při spotřebě 1l / 100 km. Elektrická auta na 100 km spotřebují cca 12 kWh, energetická hustota benzínu je 13,2 kWh/kg. Takže i když tento sporťák bude mít při dynamické jízdě určitě vyšší spotřebu než běžné elektrické auto, o dojezd se opravdu nemusíte bát – 29kWh je na dnešní poměry obří baterie a 200 km to bude s rezervou.
Což je asi tak v kostce
Což je asi tak v kostce shrnutí toho, proč jsou elektrická auta lepší než benzínová.
moj nazor je skor ten ze
moj nazor je skor ten ze hybrid je spojenie vyhod oboch technologii za cenu najmensich kompromisov
A taky nevýhod.
A taky nevýhod.
clovece drahy, tomu se rika
clovece drahy, tomu se rika vyplachly mozek.
Ten boxster ma 180 kW motor (proc?) a 29 kWh baterii.
Podelte si to mezi sebou !
Uloha pro treti rocnik ZS, jak dlouho dokaze 29kWh baterie dodavat elektrinu 180 kW motoru ? 0.16 hodiny !!!
Ted prijde ukol pro 5 rocnik ZS fyziky, prevest 0.16 hodiny na minuty, ano, je to devet minut a 40 sekund.
Takze ta vase dostatecna kapacita vyborna lehka 330kg baterka umozni jet na plny plyn NEUVERITELNYCH devet minut, pokud to zrovna odpojite z nabijecky a musi to byt nove auto a musi byt nabito na 100% !!!!!!
Vyplachly mozek…
1. Z batérie sa odoberá
1. Z batérie sa odoberá viac ako 180 kW, pretože 180 kW je výkon, nie príkon motora.
2. Videli ste niekedy výkonovú krivku elektromotora, vy nešťastník? Pri konštantných rýchlostiach sa využíva možno 15 – 20 kW. Tých 180 kW dosahuje auto niekde pri rozjazde s „tehlou na plyne“.
3. V článku stojí, že auto poháňajú až dva takéto motory.
Jediné, v čom s vami súhlasím je, že batéria je na takéto auto poddimenzovaná. Pochybujem, že s ňou auto ujde viac ako 150 km, čo je pri elektromobile tejto kategórie celkom na škodu.
z počtů chvalitebně,
z počtů chvalitebně, teorie chvalitebně, ale praxe nedostatečná. Přijďte mezi nás a uvidíte onu praxi, jak se jezdí cPeugeotem 106 přes 500 km v praxi. A to jsem neřekl ještě poslední slovo.
Přeji pohodové
Přeji pohodové svátky,
četl jsem si Váš příspěvek v diskusi a malinko jste mne dostal!
Máte Peugeota co ujede na baterii 500 km???
Také mám 106, ale na LPG a ta na natankování za 500 Kč ujede 520 km.Příjde mi to až neuvěřitelné,ale je li to tak,mám dluh k svému předsevzetí – že jakmile bude auto na el.pohon schopné ujet to co ten můj plyňáček,tak se postarám o změnu v strojním parkovišti.Prozradíte něco víc o Vašem Peugeotu?
O rekordním Peugeot 106
O rekordním Peugeot 106 jsme psali na našem webu dost informací. Je potřeba sledovat i tam, co je u nás nového.
V příštím roce se chystáme rekord zdvojnásobit, přeci jen už to budou čtyři roky a nikdo nás nepřekonal. Do Nového roku na plný proud!
„Ukazujeme jak to jde..“ http://www.elektromobily-os.cz
Český rekord: elektromobil
Český rekord: elektromobil ujel 502 km na jedno nabití!
auto ale nebude celú dobu
auto ale nebude celú dobu odoberat 180 kw.. to je najme pri zrýchlení ked ide na plny výkon..
inak ta bateria sa mi stale zada malá
ano presne k tomu som sa
ano presne k tomu som sa chcel dostat, cize veziem 500 kg zasobnik na dojazd 200km, to je ten kamen urazu, ucinnost elektromotora moze byt aj 100% ked hovorime o dojazde pri elektromobile, ide hlavne o baterie a ich hmotnost ktore su limitom, ak aj v tomto pripade a dvojnasobne to plati pri nedostupnosti nabijacich stanic. A to je naopak hlavna nevyhoda elektromobilu ze si v hmotnosti miniauta vezie energiu rovnajucu sa zopar litrom benzinu
Když dokáže tu energii
Když dokáže tu energii ekvivalentu pár litrů benzínu tak dobře využít, že mu to stačí, tak proč by jí vozil více?
Moderní baterie s kapacitou
Moderní baterie s kapacitou 29kWh již váží pouze kolem 330kg.
A do budoucna se váha samozřejmě ještě zmenší.
Nicméně váha baterii již přestává být problémem. Na 500kg olověných baterii již zapomeňte.
Díky za článek, jen
Díky za článek, jen nevím, proč se autor článku a priori naváží do politiků coby „potentátů“? Pokud je zná osobně včetně jejich pracovních výkonů a tyto tomu odpovídají, tak prosím. Jinak je to ubohost 🙁
nemyslim si ze autor tim
nemyslim si ze autor tim myslel neco vazneho, mnoho politiku u nas taky povazuju za potentaty
Nemyslím, že by slovo
Nemyslím, že by slovo potentát mělo nutně hanlivý význam. Kdyby napsal třeba papláš, tak to by tak určitě bylo, ale potentát je prostě ten, kdo je potentní, čili v původním významu má nějakou moc.
Pane Vejbore, Vy máte
Pane Vejbore, Vy máte nejméně co psát o ubohosti. Vydávat se za někoho jiného a jeho jménem pak podepisovat smlouvya dělat dluhy, to je opravdová ubohost hodná těch, se kterými jsme se naštěstí již rozloučili.
Jaromír Vegr Elektromobily-os