Toyota bude mít Facebook pro své zákazníky a jejich elektrická auta

Společnosti Salesforce.com a oznámily, že uzavřely strategickou spolupráci za účelem vytvoření privátní sociální sítě Toyota Friend pro zákazníky Toyoty a jejich vozy. Její provoz bude zajišťovat systém Salesforce Chatter, což je soukromá sociální síť využívaná firmami. Nejprve bude k dispozici v , zpočátku pro a s technologií (PHV) značky Toyota a to v průběhu .   
foto: Toyota

Soukromá sociální síť Toyota Friend bude spojovat zákazníky Toyoty s jejich , prodejními partnery a s firmou Toyota. Síť bude poskytovat širokou škálu informací o výrobcích a službách i důležité tipy ohledně údržby a bude tedy velkým přínosem pro majitele vozidel této značky.

Například, pokud bude mít baterie vozidla EV nebo plug-in hybrid nízký stav, Toyota Friend formou „tweetu“ upozorní řidiče na její dobití. Přestože Toyota Friend bude privátní sociální sítí, budou mít zákazníci navíc možnost komunikovat i s rodinou, přáteli a dalšími lidmi pomocí veřejných sociálních sítí jako Twitter a . K této službě bude možné se dostat i přes , a další pokročilá .

Generální ředitel společnosti salesforce.com Marc Benioff o uzavřené spolupráci řekl: „Toyota a salesforce.com mají stejný náhled na to, jakým směrem by se měl automobilový průmysl v budoucnu ubírat. Sociální sítě a mobilní technologie promění zkušenosti vlastníků automobilů, a tak máme radost, že budeme s Toyotou na této proměně spolupracovat.“

President TMC prohlásil: „Služby sociálních sítí mění lidskou interakci a způsoby komunikace. Automobily musí s tímto vývojem držet krok. Vždy apeluji na to, aby Toyota vyráběla stále lepší vozy. Uzavření spolupráce, o němž veřejnost informujeme, je důležitým krokem k dosažení tohoto cíle.”

Salesforce.com je rychle rostoucí společností, která poskytuje služby „cloud computing“ firemním zákazníkům a funguje již více než 12 let. Má téměř 100 000 klientů po celém světě, k nimž patří velké podniky, malé a střední firmy a státní úřady. Její sociální, otevřené a mobilní technologie představují další generaci „cloud computingu“ pro firmy.

TMC zatím vyvinula vlastní telematické služby za účelem propojení lidí, automobilů a jejich okolí. Pomocí sítě Toyota Friend chce TMC tyto služby nabídnout celosvětově. TMC plánuje přikročit k realizaci mobility v budoucnosti tak, že bude aktivně spolupracovat s nadnárodními IT společnostmi.

Věděli jste, že Prius je na webu stále nejpopulárnější zelené auto?

Přestože TMC a salesforce.com zahájí spolupráci až při budování sítě Toyota Friend, plánují tyto společnosti vývoj služeb „“ pro otevřenou platformu TMC a vytvoření nových obchodních příležitostí, které u obou z nich posílí jejich přednosti.

Salesforce.com a TMC budou investovat do společnosti Toyota Media Service Co. (TMS), která má na starost vývoj globální „cloudové“ platformy TMC. Salesforce.com poskytne investici ve výši 223 milionů jenů a investice TMC bude činit 442 milionů jenů. Investici ve výši 335 milionů jenů poskytne také společnost , která 6. dubna oznámila strategickou spolupráci s TMC týkající se vybudování celosvětové platformy pro telematické služby nové generace.

Obdobná služba pro elektromobily a plug-in hybridní auta už ale existuje. Jmenuje se PlugShare, nedávno byla spuštěna v USA.

Pár otázek vplén nakonec: proč se Toyota nerozhodla prostě využít Facebook/Twitter (nebo jiné, regionální) a nadstavbové pro tyto světově nejrozšířenější sítě? Proč vytvářet znovu vlastní síť? A co říkáte na logo nové sociální služby Toyota Friend? Japonsky nevkusné, nebo naopak přítulně civilní?

tisková zpráva

One Comment on “Toyota bude mít Facebook pro své zákazníky a jejich elektrická auta”

Napsat komentář