Německo se chce stát tahounem elektromobility v Evropě i ve světě. Kancléřka Angela Merkelová už několikrát zopakovala, že chce, aby v Německu jezdil do roku 2020 milion elektromobilů. Teď celé akci dala i finanční rozměr: lídr eurozóny má do elektromobility investovat 2 mld. euro.
foto: Volkswagen
V současné době elektromobilita v Evropě i v Německu zaostává za vývojem v USA a Japonsku, dost možná i v Číně. Důvod? Roztříštěná Evropa se nedokáže shodnout na standardech. To zabraňuje podnikům investovat dlouhodoběji vyšší částky.
Německá vláda chce proto během následujících dvou let zdvojnásobit investice do rozvoje elektromobilů. A to až na hodnotu 2 mld. euro. Angela Merkelová hlásí, že do roku 2030 chce mít na silnicích šest milionů elektrických aut. Mezi předními výrobci mají být samozřejmě německé automobilky – Volkswagen, Mercedes-Benz, Audi a BMW.
Německý důraz na fair-play se ovšem projevuje i zde. Zdvojnásobené investice nepůjdou přímo automobilkám, dokonce ani na dotace spotřebitelům. Místo toho půjde o vybudování incentiv, které by měly ponouknout spotřebitele k nákupu šetrných elektrických aut. Mezi ně patří vyhrazené parkování, přístup do autobusových pruhů, dobíjení zdarma.
Merkolová navíc nabídla odpuštění silniční daně pro všechna elektrická auta koupená před rokem 2015, která vypouštějí méně než 50 g CO2/km.
Vláda dokonce sestavila speciální komisi, Národní platformu elektromobility, která jí má v otázkách rozvoje elektromobility radit. Komise však upozorňuje, že pokud se chce Německo dostat na špici vývoje, musí investice nikoliv zdvojnásobit, ale dokonce zečtyřnásobit.
Navíc, lídři velkých německých automobilových koncernů nepokrytě přiznávají, že pokud chce vláda podpořit rozvoj elektromobility, bude muset spotřebitelům hradit část ceny při nákupu elektromobilu nebo elektrického auta. Ta jsou totiž obvykle dražší než klasická benzinová/naftová auta.
Něměcko je jednou z mála evropských zemí, která dosud dotace na nákup elektromobilu neposkytuje. Narozdíl od nejzadluženějších a nejproblémovějších zemí jako je Irsko, Španělsko nebo Portugalsko. Dotace lze pak získat i v neméně problémových Spojených státech nebo Japonsku.
Navíc, německé automobilky právě díky neschopnosti Evropy dohodnout se na společném standardu zaostávají také ve vývoji a výrobě elektrických aut. Ta už mají na trhu japonské automobilky (Nissan Leaf, Mitsubishi iMiEV), americké (Chevrolet Volt, Tesla Roadster) a samozřejmě čínské.
Merkolová navíc nabídla
Merkolová navíc nabídla odpuštění silniční daně pro všechna elektrická auta koupená před rokem 2015, která vypouštějí méně než 50 g CO2/km. ? neznam zadny elektricky auto co vypusti emise
Chevrolet Volt, Opel Ampera,
Chevrolet Volt, Opel Ampera, obecně plug-in hybridy lze za taková auta považovat.
ne nedaji, navic chevy Volt
ne nedaji, navic chevy Volt v emisich propadl, neco kolem 150g/km? o hodne horsi nes obyc usporne auto, a prius ma taky dost pres 100g/km. a v textu neni o hybridech nic psano. sou jen 4 druhy, ciste spalovaci, hybrid, plug-in hybrid a cite elektricky auta
Najnovší Prius má ak sa
Najnovší Prius má ak sa nemýlim 89g/km a u plug-inu je to ešte menej.
Elektřinu jim budeme (až
Elektřinu jim budeme (až zruší své JE) ovšem dodávat my. Jelikož oni na rozdíl od nás na to mají, tak to v konečném důsledku odnese náš spotřebitel zvýšenou cenou „domácí“ energie.