Německo investuje do elektromobility 2 miliardy euro

se chce stát tahounem v i ve světě. Kancléřka několikrát zopakovala, že chce, aby v Německu jezdil do roku 2020 milion elektromobilů. Teď celé akci dala i finanční rozměr: lídr eurozóny má do elektromobility investovat 2 mld. euro.   
foto: Volkswagen

V současné době elektromobilita v Evropě i v zaostává za vývojem v a , dost možná i v . Důvod? Roztříštěná Evropa se nedokáže shodnout na standardech. To zabraňuje podnikům investovat dlouhodoběji vyšší částky.

Německá vláda chce proto během následujících dvou let zdvojnásobit investice do rozvoje . A to až na hodnotu 2 mld. euro. Angela Merkelová hlásí, že do roku 2030 chce mít na silnicích šest milionů . Mezi předními výrobci mají být samozřejmě německé automobilky – , , a .

Německý důraz na fair-play se ovšem projevuje i zde. Zdvojnásobené investice nepůjdou přímo automobilkám, dokonce ani na spotřebitelům. Místo toho půjde o vybudování incentiv, které by měly ponouknout spotřebitele k nákupu šetrných elektrických aut. Mezi ně patří vyhrazené parkování, přístup do autobusových pruhů, dobíjení zdarma.

Merkolová navíc nabídla odpuštění silniční daně pro všechna elektrická auta koupená před rokem 2015, která vypouštějí méně než 50 g CO2/km.

Vláda dokonce sestavila speciální komisi, Národní platformu elektromobility, která jí má v otázkách rozvoje elektromobility radit. Komise však upozorňuje, že pokud se chce Německo dostat na špici vývoje, musí investice nikoliv zdvojnásobit, ale dokonce zečtyřnásobit.

Navíc, lídři velkých německých automobilových koncernů nepokrytě přiznávají, že pokud chce vláda podpořit rozvoj elektromobility, bude muset spotřebitelům hradit část ceny při nákupu elektromobilu nebo elektrického auta. Ta jsou totiž obvykle dražší než klasická benzinová/naftová .

Něměcko je jednou z mála evropských zemí, která dosud dotace na nákup neposkytuje. Narozdíl od nejzadluženějších a nejproblémovějších zemí jako je , nebo . Dotace lze pak získat i v neméně problémových Spojených státech nebo .

Navíc, německé automobilky právě díky neschopnosti Evropy dohodnout se na společném standardu zaostávají také ve vývoji a výrobě elektrických aut. Ta už mají na trhu japonské automobilky (, ), americké (, ) a samozřejmě čínské.

5 Comments on “Německo investuje do elektromobility 2 miliardy euro”

Napsat komentář