Volkswagen si zajistil dostatek baterií pro prvních pár let elektrické ofenzívy

Navzdory nejrůznějším spekulacím ohlásil aktuálně Volkswagen, že má zajistěný dostatečný přísun baterií pro první vlnu svých nových elektromobilů. Ty začne dodávat od příštího roku.

Volkswagen v současné době investuje miliardy eur do vlastní výroby baterií v Evropě.
foto: Volkswagen

Od roku 2021 chce Volkswagen začít ve své továrně ve Cvikově vyrábět až 330 000 elektromobilů značek Volkswagen, Seat a Audi ročně. Prvním bude malý hatchback Volkswagen ID.3, který se ve výrobní verzi představí letos na autosalonu ve Frankfurtu a první dodávky začnou v polovině roku 2020.

V současné době má koncern VW podle Thomase Ulbricha, člena správní rady zodpovědného za elektromobilitu, nasmlouvány dostatečné dodávky baterií do roku 2023. Už v roce 2025 bude koncern potřebovat asi 150 GWh ročně jen v Evropě, dalších 150 GWh v Číně.

V Evropě bude Volkswagenu baterie dodávat trojice jihokorejských společností LG Chem, Samsung a SK Innovation. Kromě toho ale Volkswagen také masivně investuje do vlastních továren na baterie a jejich výroby v Evropě.

Šéf Volkswagenu Herbert Diess už před časem zdůraznil, že se dlouhodobě nechce stát závislým na dovozu baterií z Asie. Vlastní výroba baterií vycházející ze spolupráce se společností Northvolt nezačne dříve než v roce 2021, resp. 2023-24 pro vlastní továrnu.

Automotive News

49 Comments on “Volkswagen si zajistil dostatek baterií pro prvních pár let elektrické ofenzívy”

  1. „Od roku 2021 chce Volkswagen začít ve své továrně ve
    „Od roku 2021 chce Volkswagen začít ve své továrně ve Cvikově vyrábět až 330 000 elektromobilů značek Volkswagen, Seat a Audi ročně!!!!!!

    VW Group vyrobí cca. 10 mil. aut, tzn. Elektromobilů vyrobí 3,3%.

    Ofenzíva? Volkswagen vyrobí pouze tolik elektromobilů aby nemusel platit pokutu za emise.

  2. Posledně taky tvrdili jak maj nasmlouvaný kde co včetně
    Posledně taky tvrdili jak maj nasmlouvaný kde co včetně surovin když v tom náhle jim Samsung oznámil že místo 20 GWh baterek dostanou jen 5 GWh a to předtím kvůli nedostatku baterií museli 2 oddalovat nástup Audi etrona a pak když ho konečně varáběli zase museli snižovat jeho výrobu! Jak vidno jedna věc jsou sliby a sebevědomá prohlášení a drůhá věc je realita a ta realita jim dala pškně přes hubu.
    Shrnuto potrženo zase nás zásobují slibama, ale počítá se jen to co dodaj zákazníkům :)))

    28.5. 2019
    Volkswagen má problém: Samsung slíbil 20 GWh baterií, ale dodat může necelých 5 GWh
    http://www.hybrid.cz/volkswagen-ma-problem-samsung-slibil-20-gwh-baterii-ale-dodat-muze-jet-5-gwh

    „VW: Chceme 20 GWh baterií.“
    „SG: Jistě, žádný problém.“

    „VW: Takže těch 20 GWh bychom mohli mít kdy?“
    „SG: Myslíte 5 GWh…“

    LG jim těsně před uvedením etrona klidně zdražilo baterky!
    https://electrek.co/2018/10/22/audi-e-tron-delay-software-lg-price-batteries/

    Audi údajně plánuje snížit výrobu Audi e-tron, na vině je nedostatek baterií?
    http://gogowww.hybrid.cz/audi-udajne-planuje-snizit-vyrobu-audi-e-tron-na-vine-je-nedostatek-baterii

    1. To ani tak ne. Nejde o to že by zapomněli, ale že nebudou
      To ani tak ne. Nejde o to že by zapomněli, ale že nebudou stíhat vyrábět. Velké investice a i ten Northvolt začne vyrábět až od roku 2023. Do té doby budou dovážet z Asie a to bude problém, protože už teď je těch baterek nedostatek a Samsung má problémy s nájezdem výroby.

      1. Takže podvádění při emisních testech na příkaz vedení
        Takže podvádění při emisních testech na příkaz vedení VW nebylo hloupé? Nebo z jiného soudku – ve vedení Kodaku či Nokie seděla banda hlupců?
        VW nástup elektromobility podcenil, to je snad evidentní. Nemyslím si, že by přímo zkrachoval, ale za 10 let to již nebude přední světová automobilka s prodeji >10 milionů ročně, ale již jen významný lokální evropský, leč nevýznamný globální hráč s prodeji okolo 6-7 milionů vozidel ročně, k tomu stačí nenápadný trvalý roční pokles o 5 % (letos za leden-duben jsou oproti loňsku -7 %).

      2. Kdepak, to jsou myslivny na entou, hlavně pro svoji kapsu. V
        Kdepak, to jsou myslivny na entou, hlavně pro svoji kapsu. V tom, jak co kde očůrat, jsou nejlepší.
        Elektriky zdržují jak jen to jde, vyrábět je sice do budoucna budou, ale jen z donucení a kvůli dodržení flotilových limitů emisí, ovšem dál budou chrlit spalováky a držet se jich zuby nehty. I přes sem tam nějakou pokutičku, viz dýzlgejt. Nejenže na tom vydělali balík, ale těch aut je v provozu desítky milionů po celém světě a neustále budou potřebovat servis, každé minimálně dalších 10 let.
        Prostě fikaní kluci a holky s kapsami plnými peněz, odhodlanými vydělávat za každou cenu. Vražedná kombinace.

  3. Hmm, tak pokud to do puntíku dodrží – což se VW za
    Hmm, tak pokud to do puntíku dodrží – což se VW za poslední dekádu moc nedařilo – tak budou jen o 10 let pozadu.

    Osobně věřím, že mají baterie pro tu testovací sérii na příští rok, kde ohlásili počet 30 tis kusů. Zbytek je (podle mne) jen tiskové prohlášení. Zbylé množství baterií, jen jen plán na papíře, protože papír snese hodně.

            1. Uprimne moje sdeleni byla jedna veta bez jakychkoli
              Uprimne moje sdeleni byla jedna veta bez jakychkoli slozitosti. Tak nejak predpokladam, ze nekdo kdo se ucasti diskuze na internetu je schopen sdeleni o jedne vete pobrat a neni potreba ji rozkouskovat na vety o trech slovech jako pro dite v materske skole…

        1. Tak vzhledem k tomu, že Tatra patří v daném segmentu
          Tak vzhledem k tomu, že Tatra patří v daném segmentu nákladních aut ke špičce – tak proč ne. Bohužel Tatra nedělá mainstream náklaďáky, tak je veřejnost často nevidí a o specifiku trhu terénních nákladních aut veřejnost nic moc netuší. Samozřejmě takto specifický trh se rovná jen nějaký objem výroby.

          1. Ani v nejmenším jsem nenapadal KVALITU Tatry, ale právě
            Ani v nejmenším jsem nenapadal KVALITU Tatry, ale právě to, že v daném segmentu a zcela minoritním na trhu. Což je podle mne opačné postavení než jaké má (a podle mne chce mít) VW.
            Není to žádná špičková kvalita v daném segmentu, ale zato masovka.

            1. Ano Tatra i ve svem segmentu nanejvys paberkuje, a pritom mela
              Ano Tatra i ve svem segmentu nanejvys paberkuje, a pritom mela oproti vetsine ostatnich konkurentu naskos desetileti …. to je prave ta pointa – to ze tesla zacala drive neni nejaka silena vyhoda, ktera by zdiskreditovala ostatni automobilky….

              1. Pokud Tesla neusne na vavřínech, tak to šílená výhoda
                Pokud Tesla neusne na vavřínech, tak to šílená výhoda je. Tesla se neorientuje jenom na nějaký zanedbatelný specializovaný trh. Elektromobily jsou stále větší a větší masovka a je to v oboru, kde je špičková technologie obrovskou výhodou. Tesla má nejlepší baterie, nejlepší elektromotory, OTA aktualizace, vlastní továrnu na baterie, a je mimořádně vertikálně integrovaná, takže má nejvyšší možné provize, protože je neředí mezi tolik dodavatelů.

                Šla dokonce tak daleko, že plánuje investovat do těžby surovin, aby nebyla tolik závislá na subdodavatelích.

                A hlavně na nikoho nečeká až ji dožene.

                1. Stejne tak se necha rict, ze neredi naklady na vyvoj mezi vice
                  Stejne tak se necha rict, ze neredi naklady na vyvoj mezi vice odberatelu.
                  Jestli je to dobre nebo ne ukaze cas. Protoze budiz u klicovych komponent (stejne jako klasicke koncerny u motoru a prevodovek), ale jestli ma smysl vyvijet treba vlastni sedacky (a pak prodelat prdel, protoze se neco nepovedlo)…

                2. Musk to prostě udělal jako vždycky. Spočítal si kolik
                  Musk to prostě udělal jako vždycky. Spočítal si kolik stojí vstupní materiál a použité technologie a pak to porovnal s tím kolik si účtují dodavatelé. A pak najal chlapa co se léta zabýval vývojem sedaček a otevřel vlastní fabriku, včetně vývoje materiálů a testování. Zrovna sedačky jsou dobrý příklad toho jak se to dělat má.

                  Asi Tesla nepůjde tak daleko aby si vyráběla vlastní šroubky, ale zrovna tohle komentoval Munro v dubnu. Že dělat si vlastní sedačky je zlatý důl, protože v tom jsou obrovské provize.

                  Mimochodem Tesla ten vývoj bere opravdu vážně. Musk se netají tím, že Tesla designuje auta na životnost na kterou se designují náklaďáky a užitková vozidla – na 1.000.000 mil. Už jenom kvůli Robotaxi. A Tesla měla problém s tím, že materiály, které jsou přijmené na omak (založené na bavlně), moc dlouho nevydrží. A na druhou stranu odolné materiály s dlouhou životností pro průmyslové využití (lněné textilie) nemají požadovaný luxusní povrch a vzhled.

                  Tak si nedávno vyvinuli a patentovali vlastní textilii, která by měla mít luxusní feeling a zároveň by měla být odolná.

                3. No sedacky jsou zrovna prikladem, jak se to delat nema…Kdyz
                  No sedacky jsou zrovna prikladem, jak se to delat nema…Kdyz se podivam a sednu si do Tesly S nebo X a potm do Mercedesu S v podobne cenove kategorii. Tak v obou Teslach to je,jako ze sedim v trabantu oproti Medvedu….

                4. Zaprvé to s tím trabantem hodně přeháníš.
                  Zadruhé

                  Zaprvé to s tím trabantem hodně přeháníš.

                  Zadruhé právě že to je důkaz že se to dělat má. Sedačky od Tesly jsou kvalitní, ale ne tak luxusní jako u Mercedesu, právě proto že jsou designované na odolnost. Na netu jde najít videa co ty sedačky vydrží. Není to tím, že by Tesla neuměla použít luxusnější materiál. A to ji často vyčítají. Proto Tesla vyvinula novou textilii (patentovaná byla před pár týdny).

                5. Neprehanim,sedni si do Tesly S a potom do Medveda a jed se
                  Neprehanim,sedni si do Tesly S a potom do Medveda a jed se projed s kazdym autem 1000km az vylezes i rekni co je lepsi.
                  Sedacky od Tesly jsou o 2 tridy nize nez u uvedeneho eska od medaku. Tesla je problem pro plno lidi co jsou zvykli na kvalitu zpracovani, lacinost materialu, interieru prekazka cislo 1.

                6. No přeháníš, když tvrdíš, že rozdíl mezi Mercedesem a
                  No přeháníš, když tvrdíš, že rozdíl mezi Mercedesem a MS je jako mezi Mercedesem a Trabantem. Protože tím říkáš, že kvalita v MS je jako v Trabantu a to bych si nedovolil tvrdit 🙂

                  Ale máš pravdu, že kvalita interiéru je u Skového Mercedesu výrazně lepší. Ono je to i o dost dražší auto. Já bych místo srovnání s Skem spíše srovnával někde na půl cesty k E class. Tesla místo super luxusního interiéru zase nabízí super luxusní dynamiku jízdy.

                  Ale budiž. Naštěstí Tesla připravuje refresh MS a MX a podle toho co se proslýchá, tak Tesla v interiéru bude používat kvalitnější materiály. Ale to je jenom spekulace a kdo ví co bude.

                7. samozrejme trochu nadsazky v tom je…. eskovy mercedes a
                  samozrejme trochu nadsazky v tom je…. eskovy mercedes a Tesla x jsou v podobne cenove kategorii.Ale zpracovani Tesly je hnuj oproti eskovemu mercedesu. To ze ma zrychleni vyssi Tesla sice ano, ale jestli mas zrychleni za 3 sekundy nebo 5 sekund je nepodstatne pro klienty.Techc o to resi je naproste minimum. Mam take auto co dela z nuly na 100 za 5 sekund a vyuzil jsem to parkrat za tech x let.
                  S kazdym s kym se bavim o tesla s movitymi lidma, je problem cislo 1 zpracovani a materialy,ktere proste neodpovidaji cenovce
                  2)Maly dojezd auta
                  3) chybejici servisni zazemi, byt jedno uz je.
                  Ale tezko nekdo z Brna bude jezdit do Vidne co Prahy-)

                8. To není nadsázka. To je teda pěkný kec. Srování s
                  To není nadsázka. To je teda pěkný kec. Srování s trabantem a teďka hnůj? Nemáš pocit, že to dost přeháníš?

                  A ani to nejsou auta stejné kategorie. Zatímco Model S se prodává za cenu od cca 1.9 mega v DE, tak S class stojí 2.4 mega. To je půl miliónu rozdíl To není vůbec ani poblíž.

                  Model S určitě nemá malý dojezd. Je to elektromobil s největším dojezdem na světě a těžko můžeš Tesle vyčítat, že má u nás malé servisní zázemí. Proboha, vždyť ta tu ještě auta ani neprodává. Až se budou auta prodávat, tak bude i servis v Brně. Takové Lamborghini má taky servis jenom v Praze.

                9. Neprehanim proc bych mel sedni si do premie a potom do tesly
                  Neprehanim proc bych mel sedni si do premie a potom do tesly S. Jinak pises, ze Tesla ma zrychleni nejlepsi na svete,ale nyni pises ze stoji o pul mega mene nez medved S.
                  Zrychleni, ale nema tato Tesla S za 1.9mega, ze ano?
                  Tesla ma interier na urovni trochu lepsiho mainstreamu,ted to myslim bez jakekoiv nadsazky.
                  O jizdnich vlastnostech ani radeji nemluvim. Sedni si do Mercedesu S a potom do Tesly, projed se par stovek km s akzdou karou a jestli nepoznas rozdil,neni ti pomoci….
                  Jinak Mercedes S v Nemecku stoji 2.25 v zakladu.
                  Tesla ma samozrejme maly dojezd. To ze ho ma nejvyssi z Ev aut na tom nic nemeni. Kdyz pojedu s jakoukoliv Teslou, tak jako ze spalovakem z Prahy, tak budu 70km za carou v Rozvadove na suchu. Pokud mi neveris, tak to muzeme zkusit. V Nemecku se projedeme 160-180km coz je ma bezna cestovni rychlost v Nemecku.
                  Srovnavat Lamborgini a Teslu je uplne mimo….
                  Ale chapu, jak nekdo sahne na modlu Tesla je tady nepritel, to uz jsem si vsimnul.
                  Ja si Ev karu sam jednou koupim,ale Tesla to rozhodne nebude.

                10. Zaprvé já neřekl o zrychlení ani slovo. Já mluvil o
                  Zaprvé já neřekl o zrychlení ani slovo. Já mluvil o dynamice jízdy jako celku.

                  Zadruhé MS i v základu má lepší zrychlení než S class v základu. A to o hodně. 4.2s vs 6s

                  On i ten Medvěd se dá nakonfigurovat, že? Takže v plné palbě stojí daleko více než MS v plné palbě.

                  To že začneš plácat o malém dojezdu je totální kravina, protože kdo chce elektromobil, tak nic lepšího nesežene a tím ses diskvalifikoval z jakékoliv další diskuze.

                11. v DE se poslední dobou nedá jezdit 150+ už ani v noci,
                  v DE se poslední dobou nedá jezdit 150+ už ani v noci, těch aut a hlavně kamionu je tolik že je člověk rád když jede aspoň chvíli 130 kmh

                12. Bohužel je to tak. Kamiony hlavně z východu a Balkánu, ale
                  Bohužel je to tak. Kamiony hlavně z východu a Balkánu, ale i jinak hustý provoz a když ne, tak zase omezení. A celkově neomezená rychlost je asi jenom na polovině z celkové délky dálnic.

              2. Jenže to není jenom o Tesle která je leadrem. Podívejte
                Jenže to není jenom o Tesle která je leadrem. Podívejte se, kde je koncern PSA. Kde je BMW, kde je Nissan, kde je TOYOTA a nemluvě o číně, ta je o krok ještě před všemi uvedenými.
                A to je aktuální stav. Jenže VW chce začít prodávat začátkem příštího roku, a to ti ostatní budou zase o kousek dál, plus přibudou další konkurenti.
                VW je prostě někde v druhý desítce.

                1. Kde je PSA? Co do elektra rekl bych ze je na tom hur jak VW
                  Kde je PSA? Co do elektra rekl bych ze je na tom hur jak VW ne?
                  BMW? Krom jednoho modelu, u ktere nepocitaji s nastupcem taky nic.
                  Nissan? Ten ma jeden docela prodavany model, velmi pochybnych kvalit, v leccems ho trumfne zkusebni predelavka golfa….
                  Toyota? Ta se snad porad nerozhodla jestli teda elektro nebo vodik nebo kosmicka energie….
                  Pak tu mame jeste hyundai, ktery si honi triko na par modelech, do kterych nacpal velkou baterku, ale chce za to penize jak za auta o dve tridy vetsi…. nejakou zmenu ani neplanuje…

                2. No tak já to pro změnu vidím tak, že PSA už mělo před
                  No tak já to pro změnu vidím tak, že PSA už mělo před osmi lety tročata – dokonce na samostatné platformě EV. VW doposud prodává jen předělané spalováky (jako mnoho dalších).
                  Renault – kdy už měl první ZOE, už má třetí generaci 8 model.
                  BMW – když pominu I8 pro šílence, tak i3 již má druhou generaci, a velmi dobré recenze i prodeje.
                  Nissan – nevím co je za pochybnou kvalitu na Leafu, a už má druhou generaci ve třech variantách.
                  Kde mohu souhlasit je nerozhodnost Toyoty, ale to nijak nezmenšuje její inovátorskou snahu, a množství prodaných PHEV.
                  Hyunday a Kiu jsem úplně opomněl, děkuji. Nevím zda jste si třeba skoušel Kiu Soul (ta je dost chválená), ale měl jsem tu čest si zkusit už i Kiu NIRO a mohu Vás ujistit, že VW ani zdaleka nenabízí nic obdobného, a ještě nějaký rok nenabídne.
                  No a pak tu máme Čínu kde vévodí Geely a BYD. Krom Tesly bezkonkureční auta.
                  Podívejte se třeba na NIO ES8 atd…

                3. No to, ze PSA nejakou dobu prodava za nesmslne penize
                  No to, ze PSA nejakou dobu prodava za nesmslne penize preznacene Mitsubishi a o v mnozstvich naprosto zanedbatelnych je pro nejaky budou vyvoj naprosto bezvyznamne…. stejne tak zoe….

                  Jinak vetsina zminovanych modelu (hlavne ty celkem zajimave kie/hyundai) maji jeden zasadni problem – astronomicka cena, ktera naprosto diskvalifikuje z masovejsiho rozsireni, mimo trhy, kde budou tlecene vyraznymi dotacemi. Jako je fajn, ze kona je celkem dobre auto a ma slusny dojezd, ale chtit za MALE SUV 1,2 milionu je bizarnost

                4. Ano prodané počty nejsou nijak závratné, ale prodeje VW
                  Ano prodané počty nejsou nijak závratné, ale prodeje VW převyšují (alepoň třeba u ZOE určitě) o řád.
                  K té ceně.
                  1) První „opravdové“ EV od VW bude ID 3. bude v úplně očesané verzi za 30k EUR – takže 780k korun, no to si s těmi uvedeným v ceně opravdu nezavdá, a za rok, než se reálně začne prodávat, už možná budou jiná obdobná auta levnější.
                  2) Většina uvedených se dá kopit NOVÉ pod milion. Třeba zmiňovanou KONU seženete s datací za 680k korun.
                  Přes milion jsou jen nejvybavenější modely, a to ten nejvybavenější ID. 3. bude přes míč taky.
                  No bizarnost – mě ty pořizovací ceny EV přijdou přirozené. Vzhledem k nenáročnosti auta, provozním nákladům, a jak se zdá tak i životnosti na tom nic bizarního nevidím.
                  Co by jste potom musel říkat na ČTYŘMÍSTNOU AUDI E-Tron s její žravostí startující na 2,2 milionu.

                5. Jinymi slovy pokud VW dokaze v roce 2020 dostat na trh ID.3 a
                  Jinymi slovy pokud VW dokaze v roce 2020 dostat na trh ID.3 a v dalsi letech dalsi modely, tak stat se jednickou ve svem segmentu nebude mit zadny problem (konkrence temer neexistuje). V segment stredni tridy a vyse pak samozrejme bude hodne konkureovat tesla, ktera tady ma dost konkurecni ceny, navic jeste nejakou dobu budou jistou vyhodou superchargery….

                6. Ale vždyť ID. 3 je ve své třídě, vůči své plánované
                  Ale vždyť ID. 3 je ve své třídě, vůči své plánované konkurenci opět nejhorší.
                  Vemte si parametry ID. 3, Oplu Corsa e, a Renaultu ZE50 R110 nebo R135. Pro fajnšmekry přidejte ještě Hondu e. I ta se zdá, že bude lepší, a to to měla být jen designovka pro fanoušky.

                  Jako ID3 snad už bude dobrý auto, ale že by to byl nějakej bombastickej výkřik na trhu – ani náhodou, s tím trh nedobydou, žádná pozice jedničky se nekoná.
                  A to to navíc mají nahnutý s těma baterkama. Teď začali honit baterie, pro svou produkci na příštích pár let. Snad už to mají jakž takž smluvně podchycené, ale pořád se jedná o baterie s energetickou hustotou někde okolo 250Wh/kg, kdežto konkurence chystá pro následující roky baterie se suchou elektrodou (energetická hodnota někde okolo 350Wh/kg), a ti co budou na špici už možná budou mít solid state atakující 500Wh/kg – a VW bude zase pozadu.
                  Další oblast je samořiditelnost – autopilot. Tam jsou ještě v dřevních dobách.

                  To co píšete, by neplatilo ani kdyby konkurence zcela usnula. Ale oni jsou pozadu i kdyby zítra vyjeli z linky, bůh ví kde budou za rok.

                7. A kdy bude mít VW baterky bez kobaltu, nebo aspoň se
                  A kdy bude mít VW baterky bez kobaltu, nebo aspoň se sníženým obsahem kobaltu?

      1. Vůbec v ničem, jen spousta firem co byla 10 let pozadu už
        Vůbec v ničem, jen spousta firem co byla 10 let pozadu už neexistujou, nebo je schramstnul někdo jinej. Například Nokia, Kodak, Blockbuster…, nebo třeba 100 % automobilek ve Velké Británii, tedy kromě Morgana. Ve Švédsku třeba Saab. Ale na to máš evidentně příliš krátkou pamět a představivost. Žij si dál ve svý bublině. :)))

        V USA Ford ale i GM končej s výrobou sedanů a malejch aut, protože jsou pozadu za Japoncema i Korejcema a celej trh jim přenechaj. Starej Ford rotuje v hrobě protože on tu automobilku vybudoval na těch „passenger cars“ jak oni říkaj.

Napsat komentář