Test Toyota Prius plug-in hybrid – umí 3 l/100 km

– bájné auto. Prodávat se začne až za rok, ale už dnes se spekuluje jak se mu bude dařit v konkurenci a zda opět změní pravidla hry. Stejně jako se to podařilo prvnímu Priusu. Po týdnu stráveném s do zásuvky říkáme: ano, přichází automobilová revoluce.   

Toyota Prius Plug-in hybrid se nám do rukou dostala na týden hned začátkem roku 2011. Mohli jsme si tak na vlastní kůži vyzkoušet jeden ze zhruba šesti stovek testovacích , které po světě jezdí.

Prius proti Priusu

Toyota Prius plug-in hybrid je v podstatě klasický třetí generace, alespoň na první pohled. Jediný výrazný rozdíl v exteriéru je poklop nad levým předním blatníkem, který ukrývá zásuvku pro dobíjení. Mnohem zásadnější rozdíly najdeme uvnitř auta.

Předně je to baterie. Technologii NiMH nahradila pokročilá 15Ah lithium-iontová baterie (5,4 kWh) s napětím 345,6 V. Zásadní rozdíl proti klasickému Prius je ten, že tuhle baterii je možné dobíjet. A to je zároveň největší zbraň nového Priusu.

Prius neboli „Prius do zásuvky“ ujede čistě na elektřinu z při plném nabití něco mezi 15 až 25 km. Záleží samozřejmě na rychlosti, stoupání, povrhu, počasí, obsazenosti automobilu. Jako u každého .

Minimální rozdíly

Narozdíl od klasického Priusu nenajdeme v plug-in hybridu tlačítko pro zapnutí čistého elektrického módu – auto totiž využívá pohon na vždycky, když je v baterii dostatek energie.

To znamená, že jakmile ji dobijete na 100%, pojede až do jejího vybití v EV módu. Ten lze snadno dostat i nad avizovanou maximální rychlost 100 km/h, což jsme sami vyzkoušeli.

Kde se výhody hybridu naopak poněkud ztrácejí je čistě dálniční provoz na dlouhé vzdálenosti.

Je ale nutné zacházet s plynem velmi plynule. Pokud budete chtít okamžitou akceleraci, přejde auto z čistě elektrického do hybridního módu, stejně jako u klasického Priusu.

V hybridním módu auto intenzivně využívá rekuperaci energie. Při brždění nebo sundání nohy z plynu tedy vyrábí energii s jejíž pomocí dobíjí baterii. Zároveň vyrábí energii i v okamžiku, kdy příliš důrazně dupete na plyn a do spalovacího motoru posíláte příliš mnoho paliva. Otáčky motoru jsou pak převáděny opět na elektrickou energii.

Hybrid jako víno

Výše popsané samozřejmě 100% platí i pro klasickou Toyotu Prius 3. generace a není na tom nic světoborného. Takhle má fungovat jakýkoliv plný hybrid. To co dává plug-in Priusu jeho výjimečnost je právě větší baterie. Díky ní zvládne cestu na nákup nebo krátký výlet do města a zpátky s nulovou benzinu.

Právě pro krátké cesty je Prius Plug-in hybrid jako stvořený. Je dostatečně velký aby uvezl celou rodinu i s objemnějšími zavazadly. My jsme s ním příliš rodinných výletů neužili, zato jsme ale nasbírali spoustu zajímavých dat při provozu převážně s jednou osobou na palubě.

Pojďme si podrobněji rozebrat některé jednotlivé cesty. Např. cesta z do Staré Boleslavi, celkem 46,8 km. Baterie je na začátku cesty plně nabitá. Zhruba 50% cesty se odehraje na rychlostní silnici R10, zbytek po Praze. Výsledkem je spotřeba 3,5 l/100 km při průměrné rychlosti 53 km/h.

Na palubním počítači zjišťujeme, že celkem 35% cesty proběhlo v čistě elektrickém módu a 65% v hybridním módu. To vše při venkovní teplotě -6 až -8 °C. Byl mráz až praštilo.

Dálnice? Jde to, ale dře to

Kde se výhody hybridu naopak poněkud ztrácejí je čistě dálniční provoz na dlouhé vzdálenosti. Při cestě ze Staré Boleslavi do (opět přes R10, jižní spojku a následně na ) jsme najeli 236 km. Výsledná průměrná spotřeba činila 6,0 l/100 km, ovšem při vynikající průměrné rychlosti 95 km/h. Elektřina v baterii vystačila přesně do 20. kilometru.

Zajímavá byla cesta z Brna zpět. V Brně jsme neměli možnost Prius do zásuvky nabít (ačkoliv Brno má v Galerii Vaňkovka jednu z prvních veřejných dobíjecích stanic v ). Zpátky tedy vyrážíme s vybitou baterií. Najedeme celkem 241,9 km, ale výsledná spotřeba je 5,6 km/100 km při průměrné rychlosti 94 km.

Při zpáteční cestě je navíc auto obsazeno dvěma osobami, zatímco při cestě tam bylo obsazeno pouze řidičem.

Dobíjet, dobíjet, dobíjet

Necháváme auto opět plně dobít. Vyráží na 91,7 km dlouhou cestu ze Staré Boleslavi do Prahy a zpět. Vrací se s průměrnou spotřebou 4,8 l/100 km při průměrné rychlosti 58 km/h.

Právě krátké cesty je pro Prius Plug-in hybrid jako stvořený. Je dostatečně velký aby uvezl celou rodinu i s objemnějšími zavazadly.

Je vidět, že krátké výlety Priusu do zásuvky svědčí. Opět nabíjíme naplno. Krátká cesta po městě, celkem 22,5 km, auto si vezme 3,1 l/100 km při průměrné rychlosti 41 km/h.

Po celkem 758,3 najetých kilometrech si zaznamenáváme nejdůležitější údaje: průměrná spotřeba 5,3 l/100 km, průměrná rychlost 68 km/h, teploty se v té době pohybovaly od -4 °C do -9 °C. V EV módu auto ujelo 9% vzdálenosti, zbytek v hybridním módu.

Celková průměrná spotřeba 5,2 l/100 km

Následuje několik dalších cest. Při nulovém nabití baterie vyrážíme na cestu dlouhou 68,1 km. Auto jede s průměrnou spotřebou 5,2 l/100 km při průměrné rychlosti 41 km/h. Nabíjíme znovu baterii na plnou kapacitu. Poslední cestu, celkem 45,6 km, ujede auto za 4,3 l/100 km při prům. rychlosti 41 km/h.

auto test Toyota Prius Plug-in Hybrid Prime

Finální skóre: najeli jsme 932,5 km na kterých auto spotřebovalo v průměru 5,2 l/100 km a jezdilo průměrnou rychlostí 60 km/h. Z toho 10% vzdálenosti ujelo v čistě elektrickém módu, zbytek v hybridním.

Intenzivní test nám jasně ukázal, že Toyota Prius Plug-in hybrid je auto stavěné k tomu, aby bylo co nejčastěji dobíjeno. Je to auto pro budoucnost, ve které jsou dobíječky umístěny na každém parkovišti před hypermarketem, v každé podzemní garáži, u každé .

Chybí infrastruktura

Právě četnost dobíjení je určující v tom, za kolik bude auto jezdit. Ve městě si při častém dobíjení na krátkých vzdálenostech může vzít třeba i pod tři litry benzinu na 100 km, někdy ani to ne.

Na už je patrný jistý handicap. Při cestách na dlouhé vzdálenosti bez dobíjení zaostává Prius do zásuvky především za moderními šetrnými dieselovými motory, které dokážou jít v praxi až pod 4 l/100 km.

Toyota Prius plug-in hybrid se proti tomu pohybuje někde mezi 5,5 – 6,0 l/100 km. To je na auto takové velikosti a hmotnosti (1500 kg) pořád ještě dobré – ale od hybridu bychom přeci jen čekali víc. Znovu ale připomínáme, že testování probíhalo v mrazivých dnech ledna 2011, takže v teplejších měsících je možné očekávat spotřebu lepší.

Ekonomika provozu Priusu plug-in

Z dostupných měření můžeme navíc vypočítat také ekonomiku provozu nového hybridu do zásuvky. Tankovali jsme celkem za 1658 Kč. Plus dobíjeli šestkrát na kapacitu 5,4 kWh, z toho třikrát na zlevněný tarif a třikrát na denní. Při cenách 4,50 Kč/kWh ve vysokém tarifu a 2,50 Kč v nízkém tarifu to znamená celkové náklady na dobíjení 60,75 Kč (jednou ve vysokém tarifu jsme dobíjeli jen půl kapacity baterie) plus 40,5 Kč = 101,15 Kč.

Celkové náklady na ujetí 932,5 km tedy činily zaokrouhleně 1759 Kč. Výsledná cena 1,9 Kč na kilometr je příjemná, ale například se zatím nevyrovná.

Tyto údaje ovšem extrémně záleží na tom jak budete Plug-in Prius využívat – čím častěji budete jezdit kratší trasy a dobíjet, tím nižší budou vaše náklady (a opět zdůrazňuji, že šlo o provoz v tuhé zimě).

To si ale samozřejmě žádá dostupnou . Na ni i nadšenci pro elektrická auta prozatím stále čekají, alespoň v podmínkách ČR. A čekáme i my – až budou dobíječky na parkovištích, benzinkách, v obchodech. První krok už udělalo Tesco, které chce dobíjecí stanici nainstalovat u svého ekologického hypermarketu v Jaroměři.

Dobíjení zatím jen doma

Prozatím je možné Toyota Prius plug-in hybrid dobíjet s pomocí dobíječky, která je k plug-in Priusu přiložena, najdete ji v kufru. Následně stačí zapojit do klasické 220V zásuvky a nechat zhruba dvě hodiny zapnutou pro plné dobití baterie z nuly. Že se auto dobíjí indikuje oranžová dioda na palubní desce viditelná přes levý roh předního skla. Po nastoupení do auta navíc vidíte na hlavním displeji kolik času zbývá do plného dobití baterie.

Zavazadlový prostor není ani díky baterii příliš omezený a nalijete do něj 400 litrů harampádí. Celkově je pohodlí auta srovnatelné s běžným Priusem třetí generace. Jen displej a palubní deska je možná ještě o něco složitější, plná hejblátek, šipek a ukazatelů díky kterým můžete zjišťovat o aute doslova vše.

Sesbíraná data z testovacích vozů navíc lokální zastoupení Toyota posílají k vyhodnocení do japonské centrály. Takže i my jsme tak de-facto svou malou troškou přispěli k vývoji tohoto revolučního automobilu. Podle nasbíraných dat z reálného provozu bude Toyota auto dále cizelovat.

62 Comments on “Test Toyota Prius plug-in hybrid – umí 3 l/100 km”

  1. Zdravím. Takže když to
    Zdravím. Takže když to zrekapituluji. Toyota se aktuálně prodává za cca 630 000 Kč ve verzi + dokonce za 700 000 Kć. No a já protože jsem ekologicky smýšlející člověk tak jsem šel a koupil si na každodenní dojíždění do práce ojetý Seat Toledo s 1.9 Tdi 81Kw za celkovou cenu 86 000 Kč (počítám i nezbytné výdaje na nové rozvody výměny filtrů olejů atd ). Takže teď na jednu nádrž ujedu cca 850 km a vždy tankuji cca 46-48L za cca 1800 Kč. Navíc protože jsem opravu ekologicky smýšlející člověk, tak do práce jezdím s kamarády ve 4 lidech abych auto opravdu využil. Já tedy jezdím zadarmo pokud jde o naftu, protože tu mě zaplatí spolujezdci a jen platím údržbu vozu.
    Když to tedy srovnám, tím že jsem nekoupil novou Toyotu tak jsem ušetřil ani nevím kolik škodlivin nutných na výrobu nového vozu. Navíc mám úplně stejné provozní náklady a to vše za cenu 86 000 nikoliv 630 000 resp 700 000.
    Myslím že hybridní vozy mají smysl tak možná v USA kde naučí američany jezdit s autem s motorem o objemu méně jak 2L a tomu odpovídající spotřebě a to je asi celý smysl a ta úspora.
    Budoucnost je elektřina nebo bohužel spíše vodík. (bohužel proto že se dá vodík snadno zdanit a vzhledem k nákladům na vybudování potřebné infrastruktury se trh dostane opět pod kontrolu několika největších společností co na to budou mít)

    Mimochodem ten SEAT je krásně zachovalý a řekl bych, že ještě ujede asi tolik co by najela nová Toyota než by se rozpadla. A zánovní motor se dá sehnat za 10 000 🙂

    Takže tak.
    Radek

    1. Je fakt, že elektroauta
      Je fakt, že elektroauta jsou pořád hodně drahá a jejich státní podpora u nás je nedostatečná. Mluvit ale v souvislosti se starým naftovým automobilem jako o nejlepším ekologickém řešení je podle mě dost za čárou. Skutečná ekologie není jen o vypouštění CO2 do atmosféry, ale především o čisté vodě,kterou pijeme a čistém vzduchu, který dýcháme a samozřejmě také o pěkné krajině a přírodě bez odpadků, bez točících se ocelových monstrvrtulí a fotovoltaických plantáží na naší nejúrodnější půdě.
      Dětem čekajícím ráno na zastávce tramvaje do školy je úplně jedno, kolik CO2 se vypustilo na nabití nebo výrobu nového elektroauta, které právě projelo okolo, ale jistě ocení, že nesmrdí. Nám všem by však nemělo být lhostejné, kolik jedovatého kouře ze starých nafťáků s „úžasně nízkou spotřebou“ musejí naše děti každodenně dýchat.
      Stát by měl použít alespoň část prostředků z obrovských příjmů spotřební daně z pohonných hmot na ekologické šrotovné a nákup takových automobilů, které nezhoršují kvalitu vzduchu, který dýcháme.

  2. Cituji:“Toyota Prius plug-in
    Cituji:“Toyota Prius plug-in hybrid se proti tomu pohybuje někde mezi 5,5 – 6,0 l/100 km. To je na auto takové velikosti a hmotnosti (1500 kg) pořád ještě dobré – ale od hybridu bychom přeci jen čekali víc.“

    Pořídil jsem Prius 2. generace (2007) před dvěma měsíci, zaregistroval se mimo jiné na spotreby.cz. 2. generace má ještě NiMH, na druhou stranu Toyota s Lexusem vydali nedávno prohlášení, že se tohoto chemismu do příchodu opravdu nové generace lithia budou nadále držet. Spotřebu za 2,5 tis. km máme 4,99 l, minimum jsem měl 4,3 l, ale to byla městská a příměstská slimáčina. Na ten pětilitrový průměr to vždy stáhla >100 km jízda po dálnici rychlostmi >130 km/h a zapnutou klimou. Předchozí Toyota Auris s 1,4 VVTi toto stejné dálniční tempo dávala za 6,5 l. To znamená, že můžu rozdíl v pořizovací ceně Priusu ve výši 35 tisíc zkracovat o 50 Kč/100 km. Myslel jsem si, že celkový průměr bude okolo 4,5 l bez snažení, ale budiž. Auto jezdí velmi tiše, režimy v EV módu si užívám (právě ony náročné rozjezdy, zácpy, popojíždění, průjezdy obcemi). Přestavba na větší dojezd v EV režimu by stála >150 000 Kč, za zlomek této ceny mám elektrický skútr, který v Praze nezná zácp, viz. např. vymotávání se po koncertu depešáků před 2 týdny…

    1. S tou cenou jsi to trochu
      S tou cenou jsi to trochu překombinoval. Porovnávat cenu za kterou se ti podařilo koupit ojetý Prius a předpokládanou cenu, za kterou chceš prodat ojetý Auris (nebo už jsi ho prodal?) je dost zavádějící. U cen nových vozů to vychází trochu jinak. Neříkám, že špatně pro Prius, ale prostě jinak.

      1. Priusů 2. generace je na
        Priusů 2. generace je na českých autobazarech čím dál více, prodávají se v rozmezí 180-250 tisíc ve stáří 9-5 let. Samozřejmě lze koupit dražší a mladší nebo i kousky se >250 000 km za cca 135 000 Kč. (Baterie má přitom záruku 8 let/100 000 km, v Kalifornii je na identickou baterii dokonce 10 let/100 000 mil. Studie aut, které tyto kilometry překonaly, přitom píše o nezměněném výkonu i za touto hranicí. Případně nový pack u Toyoty ČR vyjde okolo 45 tis. Kč). Myslím si tak, že můj příklad prodeje/koupě není nijak nereálný. Samozřejmě, lze si dosadit, kolik stojí nějaký Passat 1.9 TDI ze stejného roku a měřit, jestli to byl dobrý kup či ne. Stejně tak koupě nového je ekonomikou taky úplně jinde. Americké elektromobilní servery jsou v současnosti plné článků/rozvah radících, co a jak při koupi ojetého ev/hybridu a vybízejí, že trh s nimi je stále větší. Myslím, že se jich k nám ze záp. Evropy začne brzy vozit ještě více.

  3. Prečítal som si všetky
    Prečítal som si všetky komentáre a zisťujem, že prispievatelia sa nevedia odosobnit pri posuzovaní vozidla Toyota plug in Prius. Časť hodnotiteľov sa snaži obhajovať vznetové automobily, niektorý len tie svoje, ľubovolnej značky. Je fakt že ideálne vozidlo by bolo auto z nulovou spotrebou. Také však nikto nevyvinul ani nevyvinie. Ja sa na to pozriem z inej stránky. Vozidlá Toyiota sú synonymom spoľahlivosti a najnižšej poruchovosti. Takmer všetky typy sa nachádzajú v prvej desiatke a to vo všetkých vekových kategóriách. Vlastním Toyotu Corolla ktorá má už 11 rokov a za celú dobu nemalo žiadnu poruchu ani výmenu dielu. Čo sa týka spotreby priemer 7 litrov čo bolo velmi dobré pred desiatimi rokmi mi už nevyhovuje preto, že jazdím prevažne v meste. A keď sa rozbieham do kopca a vidím na displyi na dvojke spotrebu 23 litrov zatúžim po Priuse.
    A teraz k veci: V zahraniči prevažne jazdím na vozidle Prius ktoré mi je pridelené. Preto sa s Vami podelím o poznatkoch. Poznáte to : už mám naštartované a Vaš partner (ka) sa vracia pre niečo čo si si zabudol (la); Máte vypnúť motor alebo nie; idete do alebo z parkoviska posúvate sa k automatickej bráne ; na mestskej dalnici je zápcha autá sa pomaly posúvajú trvá to už 3/4 hodiny; končí pracovná doba mesto je úplne upchaté už sa vlečieme nekonečne dlho; Váš autopočítac spotrebu stojaceho vozidla neeviduje; Váš výjazd z garáže je do kopca dá sa ísť len na jednotke (pozrite si spotrebu Vášho auta);. Keď k tomu zakalkulujete spoľahlivost , pohodlie, ticho v interiéri ukážte mi auto ktoré to spĺňa. Pamatáte na Škodovky v ktorých vrela voda pri pomalej jazde? Takto trpia aj Vaše vozidlá len trochu v menšej miere lebo sú chladené výkonnými elektrickými vatilátormi. Kde sa berie energia na ích pohon?
    Okrem nízkej spotreby toto sú hlavné prednosti vozidla Prius.
    Želám všetkým bezpečnú jazdu.

    1. Rozlišoval bych mezi Prius
      Rozlišoval bych mezi Prius a plug-in Prius. Klasický Prius je myslím vnímán velice kladně. U plug-inu je ale situace diametrálně jiná. Dojezd pouze na nabití je legračně malý a navýšení ceny obrovské. Člověk by za to měl jeden normální Prius a ještě druhé malé auto do města.

  4. PRIUS Plug In Hybrid sa už
    PRIUS Plug In Hybrid sa už dá objednať no zatiaľ len v USA! Zákazník si môže ON-LINE kontrolovať či jeho auto vyrábajú a kedy mu ho dovezú k predajcovi, super nápad. Prius plug in hybrid sa začne vyrábať až koncom roka no nedočkavý američania si už od 22.apríla môžu svoj dobíjateľný prius objednávať cez WEB 🙂 Bolo by zaujímavé keby takúto možnosť dali aj EUrópanom, ja by som si ho objednal medzi prvými 😉

  5. Mám Prius 2010 už rok,
    Mám Prius 2010 už rok, najazdené 34900km. Po skúsenostiach s ním by som už určite nešiel do konvenčného auta natož do nejakého učmundreného diesla. Čo sa týka zimy, tá Priusu rozhodne vadí menej ako akémukoľvek inému autu, určite sa vám u neho nestane že by ste nenaštartovali ako u dieslu. Zima má vplyv iba na spotrebu pri krátkych jazdách pretože potrebujete kúriť a motor sa teda musí zohriať. Preto beží dlhšie aj keby vzhľadom k nabitiu batérie nemusel. Na dlhšej trase toto odpadá.
    Je pravdou že pokiaľ vám pôjde o spotrebu, ideálny profil je jazdiť po okreskách a v meste. Vtedy sa výhody hybridu prejavia na plno. Ja bežne dosahujem spotrebu 4,3-4,5 l/100km bez snaženia. Nieje veľký problém zajazdiť pod 4l ale to už vyžaduje väčšiu snahu a to ma väčšinou nebaví. Samozrejme , s Priusom sa tiež treba naučiť jazdiť (tak ako s každám autom), preto sa väčšinou údaje pri krátkodobých testoch líšia. Ja jazdím skôr dynamicky, žiadne cúranie po cestách. Rád by som videl ktorý z porovnateľných dieslov spraví bežne takú spotrebu . Na cestovanie po dialnici je Prius veľmi príjemné auto a s obsadením 2 osôb bežne robím 5,1-5,3 l/100km. Tu samozrejme úspora paliva až taká super nieje , ale oproti bežnému benzínu je to myslím zaujímavé.

    Určite netvrdím že je Prius auto pre každého. Vzhľadom k cene je určite nutné mať aj určitú dávku odvahy. Pokiaľ vám ide iba o to že chcete za každú cenu šetriť, pre vás Prius nieje. Na to je príliš drahý aby sa to oplatilo. Pokiaľ ste fanúšik hi-tech , záleží vám na čom jazdíte a chcete si jazdenie aj na dlhšie trasy naozaj vychutnávať, tak o ňom určite pouvažujte a choďte sa na ňom povoziť.
    Ak vás téma zaujíma, na tomto odkaze nájdete moju uživateľskú recenziu http://www.zavolantom.eu/2011/02/08/skusenosti-toyota-prius-2009/#comments

  6. CITUJI -> Finální skóre:
    CITUJI -> Finální skóre: najeli jsme 932,5 km na kterých auto spotřebovalo v průměru 5,2 l/100 km, Tankovali jsme celkem za 1658 Kč, dobijeli za 101,15 Kc[napul nocnim,napul dennim proudem], Celkové náklady na ujetí 932,5 km tedy činily zaokrouhleně 1759 Kč vcetne dobijeni. Výsledná cena 1,9 Kč na kilometr je příjemná. pro ty co vynechavaji spotrebu elektriny pri chlubeni se nizkou spotrebou benzinu u plugin priusu bych rad zminil ze z techto cisel defacto lze odvodit kolik vlastne prius spotrebuje v Litrech na 100km vcetne elektriny a to pro porovnani treba s naftaky. pokud pocitam dobre tak 9,325 x 5,2 L na 100km = 48,49 L na 932,5 km jizdy tudiz muzeme odvodit cenu benzinu. 1658 Kc za benzin deleno 48,49 L = 34,19 za 1L benzinu. 101,15 Kc za dobijeni deleno 34,19 za 1L benzinu = 2,96 L benzinu [skryta el. spotreba] . 2,96 L deleno 9,325 = 0,32 L benzinu kazdych 100 km navic. jakoby plugin prius celkove zral 5,52 L na 100km v tomto velmi podrobnem testu. pokud budeme pocitat pouze denni proud ktera ma vetsina domacnosti, ptz platit si nocni tarif se jim nevyplati je pak dobijeni elektrinou [v tomto clanku 5,5krat dobijeno{cena el. 4,50 za denni kWh}]za 133,65 deleno 34,19 za 1L benzinu = 3,91 L benzinu [skryta el. spotreba]. 3,91 L deleno 9,325 = 0,42 L benzinu na 100km navic. secteno podtrzeno uplna spotreba je 5,62 L na 100km vcetne el. energie v tomto testu.

    pro porovnani nova Oktavka Greenline zere 4,7 mesto/ 3,4 dalnice/ 3,8 kombinovane a stoji asi 499 000Kc .diky temto cislum proto usuzuji ze prius je daleko drazsi jak na provoz tak na porizeni a proto si ho porizuji ekologove nebo tech. nadsenci, ptz jezdit za 1,9 Kc na kilolemtr se mi zda zatracene hodne kdyz se tady bavime o nej zelenem aute : ] .

    1. jeste dodatek, rodice
      jeste dodatek, rodice vlastni MITSUBISHI Expo/spacewagon 2,4 L ctyrvalec benzin z roku 93,5 dveri, pro 7 cestujich. je to takove kombi/mpv. a uspornou jizdou se da dostat na 6,4 L kombinovane na 100km tak se nedivte ze opravdu nepadnu na zadek kdyz prius za rok bude zrat 5,5 L na 100km vcetne el. ktera se taky neustale zdrazuje… prius je bullshit.

      1. TO SI TROCHU MIMO, PRIUS V
        TO SI TROCHU MIMO, PRIUS V teda mpv sa nedobíja !!!! Elektrinu si vyrába sám !!!!! Takže čo tu počítaš s nákladmy za elektrickú energiu??? Nechápem??? Čo sa táky Priusu Plug in hybrid v prorvnaní s eko octavkou tiež je to dosť mimo, pozri si test prisu plug in hybrid ktorý prebehol v autosalone prima v septembri 2010!!!! Neexistuje aby diesel ktorý bude akože šetrný mal nižšie náklady ako plug in hybrid a to už je jedno či je to prius alebo iný model. Po prvé octávka nebude mať reálne takú spotrebu a určite nebude dobre znášať krátke trate a studené štarty – je to diesel! Prius plug in pokiaľ dochádzaš na krátke vzdialensti a jazdíš najmä po meste je v nákladoch bezkonkurenčný čo potvrdilo už niekoľko testou – naposledy test na auto.sme.sk s Rasťom Chválom a ten vie auto zkritizovať!!!!! Takže určite keď si kúpim plug in a ty svoju oktávku tak o pár rokov ja budem stále jazdiť na el. a občas benzín a ty sa nebudeš trápiť tým že kupuješ drahú naftu ale tým že sa ti v oktávke zase dačo pokazilo!!!! Prius je Prius a ten Plug in je the best!!! P.S. Turbodiesle len veľmi ťažko konkurujú plug in-u dokonca aj na dialnici!!!!

        1. ja do noveho vozu nikdy
          ja do noveho vozu nikdy investovat nebudu, je to proti memu presvedceni a zvlast kdyz auto k zivotu vylozene nepotrebuju, jen by ztracelo na hodnote v garazi.on i benzin a elektrina bude drazsi a drazsi.ti co na to maji at jezdi,pokud jezdi kolem baraku, do prace, z prace sedi kazdy den 2x v zacpe tak se jim asi plugin vyplati.moje dovolene v jedne stope nebo autem, by priusem nijak vyhodnejsi nebyly zvlast na dalnici kde benzin zere vic jak naftak i kdyz se jede usporne. v anglii dokonce nejaci posedli nadsenci jezdi v priusu predelanem na LPG asi aby to meli jeste za min. prepocet elektriny na benzin ukazuje kolik te stoji ujetych 100km a clovek to lip srovna s konkurenci ktera neni hybrid.kdyz nekdo rika ze mu plugin zere jen 3,5 benzinu a nerika kolik bere elektriny tak to nejsou uplna fakta spotreby[at clovek jezdi na uhli nebo naftu nebo oboji dohromady zda se mi logicke uvadet spotrebu obojiho]. i ta blba elektrina vyjde tak na 5kc za kWh. jestli ma plugin kapacitu 5,4kWh na 20 elektrickych km tak te bude stat 100km jen na elektrinu taky 125kc,[pokud nemas solarni elektrarnu] coz se prelozi klidne na 4L nafty na 100km ale v tom se neorientuju, nejsem elektrikar : ] auto ktere by jezdilo za zlomek co plugin se jeste v samosce nenabizi a VW XL1 bude stat urcite aspon 1 mega.

      2. Chlape keď si zahladený do
        Chlape keď si zahladený do toho tvojeho smradlavého dieslu tak si ho kúp a nerieš tu ČOMU VôBEC NEROZUMIEŠ, PRIUS V sa NENABÍJA a PRIUS PLUG IN je štúdia ktorá vychytáva posledné muchy a je to jednoznačne najúspornejšie a najspolahlivejšie auto za ešte dostupné peniaze s enormne nízskymi nákladmi na prevádzku!!!!! Ty sám si…. si proste nafťák a sedlák tak tu neplač a sadni na traktor a dovi dopo

        1. Ty si to asi poriadne
          Ty si to asi poriadne nečítal. On hovoril o benzínovom aute, nie o nafte. Ja mám tiež 12 r. starú Primeru (naj. 210 000 km) a keď som bol na nej pred 3 rokmi v Taliansku, najazdil som do 2000 km a urobil som priemer 6,1 l/100 km (nie podľa palubného počítača ale prepočítané km a tankovanie). V aute nás išlo 5 (2 dospelí, 3 deti) a mal som aj strešný kufor. Auto som posunul deťom, my sme si s manželkou kúpili Fiat Punto na CNG.

    2. Děkujeme za trefný
      Děkujeme za trefný výpočet. Jen pro úplnost dodávám, že Prius Plug-in hybrid je prozatím testovací prototyp. Finální verze auta se začne prodávat až příští rok s tím, že bude dále upravena podle dat sesbíraných po celém světě. Je tedy možné, že spotřeba bude nakonec ještě o něco málo nižší. Ale samozřejmě také být nemusí.

    3. POZOR: test probihal
      POZOR: test probihal prevazne na dalnici a co hybrid na dalnici strati, to ve meste dozene. tech vasich 5.62 je dalnicni spotreba priusu a to jenom s obcasnym dobijenim. auto je urceno ale presne do opacnych podminek – prevazne mesto, obcas nejaky ten vylet po dalnici. a tam lze predpokladat i moznost castejsiho dobijeni i nizsi prumernou rychlost. co spotrebu hybridu vyrazne snizuje. na rozdil treba od oktavie greenline, ktera ve meste zere vic, nez na dalnici.

      1. ano to souhlasi, plugin je
        ano to souhlasi, plugin je do mesta dobry. modelova situace -> denne najedete 40km. 20km je na el. 20km na beznin[budeme pocitat 3L na 100km]. to je 200km tydne. 5dni x 5kWh denne x 5Kc za 1kWh = 125Kc[125 / 34 = 3,68L] za el… 3L benzinu na 100km x 34Kc za 1L = 102Kc + 125Kc = 227Kc coz je 113,50Kc nebo 3,34L na 100km ve meste. matika jako na zakladce.

        tomu se ani nova fabia greenline combi nepriblizi ktera zere 4,1 mesto / 3 dalnice / 3,4 kombinovane. ale stoji zase polovinu co novy prius a to je prave to kde clovek vidi ze ne vsechno co je nove je lepsi nez to co je zabehnute [stare].

          1. to uz zni take lepe, ale
            to uz zni take lepe, ale nocni proud se kazdemu v domacnosti nevyplati, ptz musite mit urcitou vyssi spotrebu aby vam nabidli levny nocni proud. a pokud mate solarni elektrarnu tak bude prius jezdit ve meste za 1,5L na 100km ;] .

            jsem fanda do dostupnych novinek, proto to srovnani s fabii greenline. jinak v roce 2005 stal zakladni prius 810 000Kc a ted za 6 let koupite ojetinu od 200 000Kc. co rok, to 100 000kc oknem dopryc a to me osobne prijde ze bych tyhle penize treba utratil za zazitkovou dovolenou pro celou rodinu kazdy rok nez podporoval z vlastni kapsy inzenyry u toyoty.

            1. pravda, ked to clovek
              pravda, ked to clovek porovna tak je to tak aj blba „zelezna“ Thalia II generacie vychadza lepsie ako prius lebo spotrebu ma podobnu a stoji tretinu nakladov, cize ked sa naklady na obe vozidla vyrovnaju a prius zacne setrit sa nachadzaju za zivotnostou oboch aut, a to prius celu zivotnost musi rozhybat a zabrzdit 1500 kg vlastnej hmotnosti co je dost velky handicap…btw automaticka prevodovka, ta sa do porovnania nezahrna, ide o spotrebu a to ze ju prius dosahuje s automatickou prevodovkou je jeho vyhoda, avsak doteraz je jasne ze klasicke auto s manualnou prevodovkou dosahuje nizsiu spotrebu (a to aj benzinove) a vo financnom vyjadreni je to stale v prospech benzinu a manualu (a to nehovorim o diesli – este lepsi pomer ale musi to byt lacne auto) …co sa tyka poruchovosti, staci pozriet test autobildu kde prius rozobrali po 100 000 km, mal dost olestene valce cize strata kompresie by sa urcite prihlasila, paradoxne nevyhoda motoru v priuse je vysoky pocet cyklov startovania kde sa motor rozbieha prakticky „nasucho“

              1. – thalia a prius su z
                – thalia a prius su z hladiska jazdnych vlastnosti a vykonov a tiez vybavy uplne inde.
                – co sa tyka automatickej prevodovky, ta je v porovnani prave dost zasadna. prius ma „automat“ a preto ho musite porovnavat s „automatom“. ja som este na manual zvyknuty, ale moja zena manual odmieta. a tak je na tom aj vacsina civilizovaneho sveta. okrem konzervativnych europanov.
                – co sa tyka poruchovosti, treba si uvedomit,ze prius ziadnu automaticku prevodovku v pravom zmysle nema. je tam len jeden delic vykonu(v podstate diferencial) a dva elektromotory a ziadna spojka. co si myslim, ze na spolahlivost ma pozitivny vplyv.

                1. mal som na mysli zivotnost
                  mal som na mysli zivotnost spalovacieho motora samotneho, nie pohonneho retazca za nim, v nom nevidim problem

                2. najdite si statistiky
                  najdite si statistiky spolahlivosti. take, v ktorych je aj prius je malo, ale su. napr. tato: h t t p://ezinearticles.com/?Car-Reliability-Ratings-2010—The-20-Best-6-to-10-Year-Old-Coupes,-Sedans,-and-Hatchbacks&id=4818065 prius je tam na siedmom mieste. co vobec nieje spatne. zivotnost a spolahlivost je sice rozdiel, ale uzko spolu suvisia.

            2. – ktere 800 tisicove auto
              – ktere 800 tisicove auto nekoupite po 6-ti letech od 200 tisic? to je uz obecna debata o automobilech. z tohoto pohledu jsem rad, ze ziju zivotem, ze zadne auto nepotrebuji. a co se tyka ztraty hodnoty priuse, je na tom prave jeste vceklu dobre.
              – nadale tvrdim, ze srovnavat prius a fabii green line nejde. i kdyz jste fanda do novinek. jsou to jina auta. jinych vykonu a jinych parametru. na srovnani s fabiou je spis vhodny toyota auris hybrid. zatim tedy ne plugin. ten ma ale navrch „automaticku prevodovku“.
              – pro porovnani s priusem je spis vhodna nejaka oktavia s automatickou prevodovkou. tam uz je prius zajimavou alternativou.

    4. Mám Priusy dva.
      1. Prius

      Mám Priusy dva.

      1. Prius II. 1,5 (140.000km) jezdím s ním týdně CZ-DE. Až 50% rychlé dálnice 140-170km (dle kopců) Nikdy jsem se nedostal nad 5,45L (měřeno vždy plná nádrž-hladina) Měl jsem Octavie Laurin 1,9TDi 81kw a poté obyčejné 77kw a s podobným stylem se nelze dostat pod 6,8L

      2. Prius III. 1,8 (100.000km) spotřeba při stejném dálničním stylu je menší, ale ve městě proti Priusu II. klesá při lehkém snažení o 30% zirka.

      Nákupní cena je v podstatě nepodstatná, jelikož firma nějaké nové auto koupit musí. VW, Skoda, Kia, Hnuj… na to nemáme, nejsme tak bohatý, řiká BOSS 🙂

  7. Naftové motory se zřejmě
    Naftové motory se zřejmě moc nepoužívají, jelikož jsou těžší, složitější a nemají se tak často startovat – systém stop-start. jinak spotřeba by byla větší, ale ty starty by komponenty motoru určitě odrovnaly a baterii taky – vyšťavily. Toť má domněnka, ale možná se mýlím.

    1. Da se koupit VW Passat 2tdi
      Da se koupit VW Passat 2tdi BMT stop-start a tvrdi že to ve měste šetři 1l/100km .VW se do hybridu a elektromobilu moc nehrne pořad jen slibují a slibují a nic .I když nabíži Tuarega s hybridním pohonem kdo ví kdy bude Golf hybrid.Udělali pár stovek Golfu na baterky a tět jsou moc opatrní .Toyota je prvni, krerá do toho šla a ostatni automobilky tvrdily že to nebude fungovat,nemá to smysl bude to neprodejný propadák .A víme jak to dopadlo .Díky za to ,že se díky houževnaté práci lidí od toyoty se automobilový svět probudil a konečne začal hledat jiné alternatyvy.Pro motoristu v ČR jsou plug-in-hybridy lepši volbou než cistý elektromobil spalovaci motor vyrábi proud a vytápí interier vozu, taková mobilni kogenerace .

  8. kde je chudoba, tam je
    kde je chudoba, tam je spina. ne vsichni asi maji pytel plny penez a i kdyby urcite ho neutrati za auto ktere je predrazene, je to prece jen ta nejhorsi investice [do auta]z financniho hlediska. do prace nedojizdim , takze to co ja najezdim je zanedbatelne a vetsinou jsou to dalky a proto novy prius by se mi absolutne nevyplatil. ale podle toho jak se prodava ve svete, to musi byt prece to nejlepsi zelene auto : ] . vsichni to rikaji, tak to tak asi musi byt pravda, hehe.

    1. PRIUS sa vyplatí oveľa
      PRIUS sa vyplatí oveľa viac aj pri jazdách po dialnici ako úsporný turbodiesel, otázna je cena ALE!!! Hovoríš (aj ľudia hovoria 😮 ) že kúpa auta je finančne najnevýhodnejšia investícia ALE AJ TAK SI ĽUDIA KUPUJÚ AJ DRAHÉ AUTÁ a keď sa ich niekto spýta prečo do toho investovali tak odpoveď väčšinov znie „Lebo som ho chcel“ A to aj napriek tomu že neexistuje žiadny turbodiesel ktorý by spotrebou mohol konkurovať PRIUS-u Plug In Hybrid na dialnici a v meste a krátke trate UŽ Vôbec NIE!!!! Ak bude nový PRIUS plug in hybrid stáť len o čosi viac ako „klasický“ prius tak to bude auto nad ktorým nebudem len vážne rozmýšlať ale z veľkou pravdepodobnosťou ho aj kúpim – tá naša vláda nás poriadne žmýka a ja nemienim polovicu výplaty vyhadzovať na pohonné hmoty – a pri vysokej spolahlivosti HYBRIDNÉHO Priusu sa nemusím báť že mi takýto prius s novou generáciou Lion batérií nevydrží aspoň 15-20 rokov keď starý prius bez problémov najazdí 300000 až 500000km a s batériami žiadny problém. Mimochodom Prius sa vyrába v Japonsku aj batérie!!! A nie v Číne ako Continental ktorý vyrába batérie pre hybridné BMW a MERCEDES!!!!!!!!!!

  9. hmm, aj tak Prius z toho
    hmm, aj tak Prius z toho nevysiel nejako extra, benzinove auto nizsej strednej triedy s 500 l kufrom obsadene 4 osobami pri jazde po dialnici do 150 ma tiez spotrebu 5,5 a stoji tak stvrtinu ceny Priusa, Prius sa mi paci ale este to chce lepsie (a lahsie a lacnejsie) baterie, aby auto nemuselo byt 1500kg prisera aj ked ma lepsiu aerodynamiku. Pacilo sa mi ze ste spravili test aj s prazdnou bateriou lebo vacsina testou je s nabitou bateriou a potom sa vsetci tesia aka je nizka spotreba, mohli by ste este spravit test s prazdnou bateriou v meste, len tak pre zaujimavost.

  10. Dobrý den,
    posílám Vám

    Dobrý den,
    posílám Vám několik postřehů z víkendového testování Priusu Plug-In. S Priusem jsem o víkendu najezdil 420km, většinu mimo město (cesta do Podkrkonoší s rodinou – auto bylo tedy celkem zatížené – 3 osoby).

    Tak začněme třeba od toho nejzajímavějšího – spotřeby. Při cestě právě do Podkrkonoší a zpět jsem měl průměrnou spotřebu 4,8l/100km. Naprostá většina cesty byla ovšem na spalovací motor.

    V pondělí jsem pak ještě jezdil po Praze. Zde se spotřeba pohybuje průměrně v rozmezí 2,0-3,0 l/100km, já měl pondělní průměr 2,6 l/100km.

    Auto je krásně tiché, díky dokonale aerodynamickému tvaru není slyšet ani hukot vzduchu při vyšších rychlostech.

    Na dálnici jsem u auta zkusil maximálku – dosáhl jsem 195km/h (samozřejmě jen krátkodobě). I při této rychlosti je auto nadstandardně tiché.

    Prius Plug-In má baterii „Lionku“ (normální Prius má zastaralý typ Ni-Mh). Díky tomu v manuálu uvádí, že baterie nyní vydrží po celou dobu životnosti vozu. Bohužel ale není zmínka, jaká ta životnost vozu vlastně je.

    Prius Plug-In se nabíjí 1,5 hodiny, standardně spotřebuje na jedno plné dobití 3,0kWh elektřiny.

    Má i jednu velice perfektní funkci, kterou jsem ještě jinde neviděl (je ale pravda, že mám zkušenost s vozy jen „nižší střední třídy“). Touto funkcí je zapínání klimatizace na ovladači centrálního zamykání. To funguje tak, že pokud máte auto připojené k elektrické síti, klimatizace Vám vyhřeje resp. vychladí auto právě s využitím elektřiny z elektrické sítě. Spalovací motor k tomu nepotřebuje. Je to příjemné a ještě k tomu ekologické.

    Prius Plug-In vřele doporučuji jako auto do města, na dálkové štace je také plně použitelný, ale tam už jeho výhody nejsou tak vidět.

    1. V patek jsem si koupil novy
      V patek jsem si koupil novy Prius se solarni strechou, jsem s autem naprosto spokojen, jeste ukaze cas a dalsi zkusenosti jake auto bude s vyssim poctem najetych kilometru.
      Muj prumer je od patku 28.1. 4,8l/100Km coz s autem tehle velikosti je opravdu skvele!
      A to se s nim stale jen ucim jezdit 🙂
      Bohuzel Prius Plug-in bude v prodeji az za rok, takze si na nej pocka pritelkyne 🙂

  11. cim casteji budete dobijet a
    cim casteji budete dobijet a jezdit kratke vzdalenosti tim bude mensi spotreba… a kdyz nebudete jezdit vubec usetrite nejvic : ] .porad se mi zda ze je lepsi varianta proste diesel. muj stary peugeot 2.0 HDi 80kw mi bral ve meste 6,25 L a na dalnici i 4 L kdyz jsem jel pod 100km/h. nove diesely berou jeste min a stoji min a vazi min a clovek se nemusi kvuli dvaceti el. kilakum dupat s nabijenim. stejne to financne vyjde jako by prius bral o litr vic nez ukazuje na displeji , ptz elektrina taky stoji prachy. prius je podle me jen dobry marketing a kdyby se testoval proti stejne vykonnemu naftaku za stejnych podminek atd. myslim ze vyhodu ve spotrebe by nikdy nemohl ziskat prius… co se tyka emisi ty cloveka prachy nestoji, tak se k nim nevyjadruji.

    jeste pripad z vlastni zkusenosti , delal jsem taxikare v zahranici , najezdil spoustu km na vyse uvedenem peugeotu a pote co si kamarad taxikar poridil ojeteho priuse a chlubil se jak mu malo zere jsem jen videl jak mu zamrzl usmev na rtech kdyz jsem mu prokazal ze peugeot zere uplne stejne a na dalnici jeste mene.

    1. Souhlas. Tak nejak jsem
      Souhlas. Tak nejak jsem cekal od te elektriny vic. Dokud to byly prototypy tak dejme tomu, oni to snad jeste kucii inzenyrsky posteluji. Ale vypada to, ze je to uz final verze. Pokud autem za ani ne 150 tisic jezdim v zime za 5l a v lete 4,5l naftalinu, tak se do tehle elektrobudoucnosti nehrnu (ikdyz bych tak nejak vnitrne rad).

      1. Od elektřiny?
        Plugin Prius

        Od elektřiny?

        Plugin Prius není elektrické auto. Ta slabá baterie kterou tam přidali nestojí za řeč.
        Je to stále jen hybryd a to ještě paralelní. Se spotřebou stejnou jako vyštelované benzínové auto a dvojnásobně dražší.
        Nechápu jak to vůbec mohli pustit do světa.

        Plné elektrické auto je na tom cenově velice podobně a o spotřebě ani nemluvě :-). Samozřejmě dojezd je menší ale 200 km se mi zdá už docela hodně.

          1. Ano vím to, viděl jsem je.
            Ano vím to, viděl jsem je. Jen prostě nechápu co je na tom tak težkého. EVC Group vám přidá baterie do starého Priuse s mnohem větším dojezdem na čistě elektrický pohon (tj až 90km). Jejich testovací verze má dojezd pouze 15 až 25 km. Což je směšný. A cenově vás to přijde ještě levněji pokud si koupíte starší prius a doplníte bateriema za 230 000 kč.
            Moje elektrické auto je 3 krát levnější a ujede 80km.
            Prostě tohle mi zatím rozum nepobírá 🙂

            1. V Toyote vzali a vyměnili
              V Toyote vzali a vyměnili akumulator nikl-m. za li-ion takže nemuseli tolik zasahovat do konstrukce auta akumulatory maji stejné rozměry .Také samozřejmě namontovali zástrčku pro dobíjeni s potřebnou upravou el.instalace .Prvni kusy určite poputuji do USA .Jem docela zvědavy na prodeje když je tet na trhu chevy.volt.

    2. Jak ještě více ušetřit.
      Jak ještě více ušetřit. Co takhle do toho tvého vymazleného Peugeota natankovat Fryták to jsou potom náklady a hezky to voní.Ješte se dá ušetřit přestavbou benzináku na plyn.V elektro pohonu je budoucnost osobní dopravy .Ceny paliv pújdou nahoru a jiné alternatyvy budou žadanější.

    3. Čítal som článok kde
      Čítal som článok kde „klasický“ PRIUS porazil v spotrebe NAFTOVÉ KOMPAKTY v teste Autožurnálu, testovali ho spolu s úspornou Octaviou a volvom! Záleží hlavne kde a ako jazdíš, väčšina jázd je po meste a po cestách 2. a 3. triedy kde má aj starý prius jednoznačne na vrch a ani Yaris s úsporným Dieselom 1,4 D-4D nemá v meste lepšiu spotrebu!!!! Mimochodom PRIUS PLUG-IN-HYBRID REÁLNY TEST V ZIME!!!!!:

      http://auto.sme.sk/c/5736029/test-plug-in-je-zmysluplnejsi-hybrid.html

      Iný test na autosalone PRIMA TV posuň si Video na 14 minútu a 30 sekundu:

      http://prima.stream.cz/autosalon/511980-autosalon-36

      „AK NEJAZDÍTE IBA PO DIALNICI ZABUDNITE NA DIESLE – JE TU PRIUS!“

      A ešte dodatok, kto drží svetový rekord v najnižšej spotrebe v meste? POZRI:

      http://auto.ihned.cz/c1-48042980-toyota-auris-hsd-si-pripsala-rekord-ve-spotrebe-3-46-l-100-km-ve-meste

  12. Dekuji za hezky clanek.
    Dekuji za hezky clanek. Jasne mi z toho vychazi jedno: pokud denne pouzivam dalnici, tak je pro me tento hybrid k nicemu, protoze bude stat jako vrtulnik a zrat bude vic l/100 km (+ elektrina) nez me soucasne TDI kombi z roku 1999. Navic za naftu dam min nez za benzin. Stejne jako vy bych od auta, ktere se jeste neprodava, cekal vice. Smutne na techto autech je to, ze se skoro vsude omlouva to, ze „je zima“. Nekupuju prece kabriolet nebo roadster ale plnohodnotne auto, takze i v zime by melo fungovat. Pevne doufam, ze se vam naskytne moznost otestovat podobnym zpusobem Amperu, snad budou cisla lepsi, uz diky lepsimu chlazeni/topeni baterie…

Napsat komentář