Snížení spotřeby – nová mantra automobilového průmyslu

přinesl jasné poselství. je teď to o co v nových autech doopravdy „jde“. Potvrzuje to hned několik praktických příkladů. Nová auta velkých amerických automobilek jsou malá a mají nižší spotřebu.   

přinesly zprávu, že nový šéf Dan Akerson nakázal svým produktovým manažerům, aby plánovali nové produkty s tím, že bude stát 120 dolarů a galon přes 4 dolary.

začínají stavět nové modely automobilů tak, aby je mohly nabízet v několika různých verzích. To znamená benzinové, naftové, , případně čistě elektrické. Všechny verze by měly sjíždět z jedné výrobní linky, aby byla zachována maximální ekonomičnost výroby.

Dobrým příkladem výše uvedeného je např. nový . Ten má na trh přijít v benzinové verzi, ale také jako hybrid, a čistý (), to vše během roku .

Podobně nový Mercedes ML 450 bude k dispozici v benzinové verzi, jako nebo hybrid. Flexibilita podvozku a jednotlivých modelů je další předzvěstí přicházející budoucnosti.

O tom, že čas alespoň na některých trzích končí svědčí i to, že „detroitská trojka“ uzavřela od roku 2004 celkem 17 továren, které předtím SUV vyráběly.

Namísto toho je s pomocí stamilionových investic přeměnili na vyrábějící menší auta, případně auta s alternativním pohonem jako jsou elektrická nebo hybridní.

Menší auta se zároveň poprvé v historii začínají stávat ziskovým segmentem. I z toho důvodu, že je nařízeno legislativně novými zákony přijatými vládou Spojených států, Evropské unie a dalšími regiony.

Nejde tedy jen o laskavou snahu automobilek potěšit srdce zákazníků tím, že jim nabídnou krásná , která nic nežerou. Americká vláda kupříklad nařídila automobilkám, aby do roku 2016 snížily průměrnou spotřebu svých aut o 30%. A do roku 2025 ještě výrazněji.

17 Comments on “Snížení spotřeby – nová mantra automobilového průmyslu”

  1. zmena moze byt aj ked
    zmena moze byt aj ked dospejete a zacnete chapat hodnoty.. neberiem vam pekne predstavy o ekologii a elektroautach, al ze nahradia spalovaky ci co sa to tu omiela dookola, to je take uz mi to neda, asi akoze vsetci budu raz dobri a na svete bude len mier a laska:) ja by som tez bral elektro, lebo zevraj prevadzkove naklady by mali byt super a jazdil by som do kosic za 5 evra.. bolo by to naozaj zaujimave ak by som v tom mal zdarma parkovanie v meste aj nabijanie.. al zivot neni len o snivani, a ked dnes kupim dizlaka na 5litrov v slusnom stave zadny elektron zmysel pre mna nedava a nebude davat ani o dva roky ked budu lacnejse o 6% a 2% statnej dotacie.. al jazdenka na baterky to je tez hlupost do by to cel.. a o tych teslach ani nehovorim, hracka pre zbohatlicke deticky, aby mohli sa chvalit pred kamosmi.. al zeby sme mohli byvat v jej kufri vtedy by stala za ty love.. normalnemu cloveku vysvetli dvere otvarajuce sa do plafonu, al ak to dava naky zmysel nekomu mam skvely ponikatelsky plan na dvere do domu myslim ze to este nikto nevyraba.. aa ze co vlastne chces robit s autom na kabel za 50,000 evra mi povedz negdo.. a dalej o te ekologii bude to akoze podla vas lepse ked kazdy bude mat doma 30Kwh baterku v aute a 30Kwh pod stolom na Tv a pracku ..snad s 10 rocnou zivotnostou.. lepse bude iba tomu do ti ju preda.. zacinam sa bat o nase deti a o ty papousky

    1. Proč pořád lidi
      Proč pořád lidi papouškujete tyhle nesmyslný argumenty.
      Co je na tom divnýho, že je cena zatím mimo? Je to stále ještě malá série. Jako cokoli co je nové, je drahé to je snad jasné ne!
      První LCD televize také stala půl milionu a kleslo to az s masovou výrobou.
      Já bych taky chtěl aby už cena byla za polovic ale to bude tak nejdřív za 2 roky pak to bude zajímavé.

    1. Kdybyste trochu hledal, tak
      Kdybyste trochu hledal, tak zjistíte, že si tím lámalo hlavu plno lidí a všichni došli k jednoznačnému závěru, že i při masovém nástupu elektromobilů bude nárůst spotřeby elektřiny minimální (v řádu jednotek %). Naopak, elektromobily nabíjející se převážně přes noc, kdy je elektřiny nadbytek, výrazně přispějí ke stabilizaci sítě.

      1. Vlivem rozšíření
        Vlivem rozšíření obnovitelných zdrojů elektřiny v posledních letech, je zatím přebytek při větrném počasí (severní pobřeží Evropy) a také při slunečném počasí (např. i území ČR). V noci je zas přebytek z klasických tepelných elektráren.
        V tomto ohledu by elektromobily opravdu mohly být přínosem (stabilizace elektrické sítě, nižší náklady na dovoz ropy).
        A obavy, že by elektromobilů bylo více nežli spalováků … to v dohledné době nehrozí.

        1. Vlivem obnovitelných
          Vlivem obnovitelných zdrojů je nestabilní síť jako celek a elektromobil co se nabíjí v noci nic nezmění už z principu.

          Dám proti otázku, když večer přidedu domů a dám nabíjet, jak stabilizující prvek bude mít na výkyv díky fotovoltaice?

          Nebo jak stabilizující bude, když sice připojím, ale vítr nebude večer foukat?

          Chápete, že obnovitelné zdroje májí pro síť problém neříditelnosti zdroje el. energie a elektromobily jako spotřebič, který má potřebu konstatnícho odběru toto vůbec neřeší?

          Tím neříkám, že bude dražší elektřina, bude spíše zavedena daň z auta či daň za kilometr pomocí satelitního sledování.

          1. Řekl bych, že se pletete.
            Řekl bych, že se pletete. Podle mne je to přesně obráceně. Voda slunce, vítr se dají velmi jednoduše regulovat. Tj. vypnout / zapnout podle potřeby. To ty vaše super kouřící uhelné elektrárny jen tak nevypnete, nebo naopak nenastartujete když se najednou zvýší spotřeba. Jaderná elektrárna ta je na to vůbec nejhůř ta nejde regulovat prakticky vůbec!

            Proto máme v ČR energetický mix, kde každý zdroj hraje ty svoje housle. Jádro cca 30-40% jako základ, uhlí máme nyní 50%, a pak ten zbytek. OZE, máme u as je s hooooooodně málo chtělo by to ví na úkor uhlí. Samozřejmě je nesmysl 100 % ale to co máme dnes je málo.

            Odpověď na Vasi otázku je nasnadě. Žádný vliv to mít nebude protože to co popisujete je z principu nesmyslné. Cílem nočního proudu je právě snížit ztráty uhelných a JE elektráren, které musí jet i v noci a ta vyrobená elektřina se MUSÍ spotřebovat. Proto výrobci elektřiny zavedli noční proud. A je jedno jaký spotřebič v noci připojíte. Typicky jdou bojlery a topení ale výborně k to bude přispívat i Elektromobili jako další spotřebič který se dá pustit přes noc.

    2. Krásné, jak svoje vlastní
      Krásné, jak svoje vlastní obavy si projektujete do údajného nelámání si hlavou ostatních. Nebojte, tuhle záležitost řeší tisíce a tisíce lidí po celém světě. Ale tihle lidé zároveň vymýšlí i řešení a jako velký problém to nevidí.
      Jediný, kdo si tu opravdu láme hlavu, jste Vy sám.
      Takže rada pro Vás: méně se strachujte, otevřete pořádně oči a hlavně svojí ustrašenou mysl a uvidíte, že řešení se již nalézají.

    3. Kdybyste trochu použil
      Kdybyste trochu použil rozum, zjistil byste že už je tohle dávno vyzkoumane a že takový problém nenastane. Je to jednoduché za prvé nástup a výměna spalovaků je velmi ale opravdu velmi pozvolna na síť to prakticky nemá vliv. Nikdy si totiž nevymění svá draze koupena auta 1000 lidí najednou v jeden okamžik, zvlášť u nás ne. Takže černý katastrofický scénář jaký popisujete nikdy nenastane.

      Za druhé. Je statistický dokázáno že 90% elektromobilu se nabíjí v noci v průměru jednou za 2 až 3 dny. Proč myslíte že ty automobilky mají všechny auta napíchnouta a posílají jim data domů.

      To daleko víc se sítí zamávali plazmové televize které jdou velmi jednoduše koupit a pořídí si je klidně najednou několik 10-tek tisíc lidí.

      Spotřeba elektřiny stoupá sama bez elektromobilů. Ano s Elektromobili to bude o 1 procento víc.

      A za třetí ČR má obrovský přebytek elektřiny kterou vyrážíme a prodáváme sousedům, že by stačila na milion elektromobilu!

      Jen za minulý rok ČR prodala asi 16 tWh elektřiny! Tak si to spočítejte když jeden elektromobil žere cca 20 kWh/100km

  2. Je zajímavé, že po sto
    Je zajímavé, že po sto letech, tehdy Ford elektromobily prakticky zazdil, je vytahuje jako vlajkovou loď. Zní to jako dobrý vtip. Některé věci prostě musí uzrát. Ale že to bude trvat 100 let to myslím nečekal ani největší pesimista. Viz wiki Ford_model_T

  3. u americanov male auto s
    u americanov male auto s malym motorom, je europske auto strednej triedy s velkym motorom. americania sa echt haklivy na to aby nemali male auta ako maju tkzv. europania. ide hlavne o sirku, tie maju zasadne sirsie, dlhsie uz ani nie, poniektore sa dokonca uz aj zmestia do podzemnej garaze obchodneho centra 🙂

    u nich teraz hrozi cena benzinu taka aka je u nas uz davno, ba dokonca vyssia. len odkladali nevyhnutelne a zili ako prasa v zite, kym to slo, ved oni ani nezinkuju plechy, ich auta su velke ale technologicky jednoduchsie nez europske, preto ich maju lacnejsie, tiez nemaju tak prisne pravidla u malovyrobcu aby auto akekolvek aj prerobene vobec mohlo behat po cestach, maju na to jeden jednoduchy ukon, tu u nas o tom mozeme snivat.

    staci im dovazat felicie 1,2 48kW a hned usetria, ale nik by to u nich nekupoval.

  4. Myslim, ze spotreba aut so
    Myslim, ze spotreba aut so spalovacim motorom by sa dala znizit o cca 20% aj bez pouzitia baterii. Vyzadovalo by to ale prepracovanie zvduchovej rekuperacie auta. V minulosti dokonca vraj existovalo aj seriovo vyrabane auto, ktore tento system pouzivalo. V dnesnej dobe by to dokonca mohlo byt radovo lacnejsie riesenie, ako elektricky hybrid. Start&stop by v takychto autach usetril dalsich 10%, Takze 30& uspory by bola dosazitelna hodnota.

Napsat komentář