Autosalon Ženeva: naftový plug-in hybrid Land Rover Range_e

Automobilka představila v prototyp svého dieselového hybridu Range_e, který je založen na předchozím modelu . Případní zájemci tohoto Goliáše mezi plug-iny si však budou muset počkat přinejmenším do roku 2013.   

Range_e disponuje třílitrovým turbodieselovým motorem TDV6 o výkonu 180 kW s osmistupňovou převodovkou ZF. Navíc je do vozu integrován 69kW elektromotor využívající ke svému chodu energii 14,2kWh , kterou lze za asi čtyři hodiny dobít přímo skrze 230V elektrickou síť.

Čistě na elektřinu je schopen Range_e ujet skromných 32 km, avšak s plnou nádrží se jeho dojezd zvyšuje na úctyhodných 1 110 km. Atraktivně se jeví i výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba, která se má pohybovat okolo 3,3 l/100 km.

Pohon všech kol, rekuperace brzdné energie, nejvyšší možná rychlost 193 km/h a celkové emise pouze 89 g/km jsou už jen pomyslnou třešničkou na dortu originálně nazvaném Range_e.

Range_e je jedním z řady projektů společnosti Land Rover podporovaných vládou a je také v současné době zapojen do projektu CABLED, zaměřujícího se na výzkum v oblasti nízkouhlíkové dopravy.

Hlavní inženýr technologií v Land Roveru Pete Richings upozornil, že testování Range_e započalo v prosinci roku 2010 a od té doby bylo pěti zkušebními vozy najeto přes 19 000 km.

Land Rover společně s dceřinou automobilkou , tedy podniky spadající pod koncern , plánují vynaložit 800 miliónů eur na vývoj ekologických technologií. Cílem tohoto snažení má být snížení emisí CO2 u vlastních automobilů o 25% do roku 2012.

Napsat komentář