Automobilka Land Rover představila v Ženevě prototyp svého dieselového hybridu Range_e, který je založen na předchozím modelu Range Rover Sport. Případní zájemci tohoto Goliáše mezi plug-iny si však budou muset počkat přinejmenším do roku 2013.
Range_e disponuje třílitrovým turbodieselovým motorem TDV6 o výkonu 180 kW s osmistupňovou převodovkou ZF. Navíc je do vozu integrován 69kW elektromotor využívající ke svému chodu energii 14,2kWh lithium-iontové baterie, kterou lze za asi čtyři hodiny dobít přímo skrze 230V elektrickou síť.
Čistě na elektřinu je schopen Range_e ujet skromných 32 km, avšak s plnou nádrží se jeho dojezd zvyšuje na úctyhodných 1 110 km. Atraktivně se jeví i výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba, která se má pohybovat okolo 3,3 l/100 km.
Land Rover v Ženevě představí Range_e plug-in diesel hybrid
Land Rover presedá na zelenú, Range Rover do zásuvky v roku 2013
Pohon všech kol, rekuperace brzdné energie, nejvyšší možná rychlost 193 km/h a celkové emise CO2 pouze 89 g/km jsou už jen pomyslnou třešničkou na dortu originálně nazvaném Range_e.
Range_e je jedním z řady projektů společnosti Land Rover podporovaných vládou Velké Británie a je také v současné době zapojen do projektu CABLED, zaměřujícího se na výzkum v oblasti nízkouhlíkové dopravy.
Hlavní inženýr hybridních technologií v Land Roveru Pete Richings upozornil, že testování Range_e započalo v prosinci roku 2010 a od té doby bylo pěti zkušebními vozy najeto přes 19 000 km.
Land Rover společně s dceřinou automobilkou Jaguar, tedy podniky spadající pod koncern Tata Motors, plánují vynaložit 800 miliónů eur na vývoj ekologických technologií. Cílem tohoto snažení má být snížení emisí CO2 u vlastních automobilů o 25% do roku 2012.