Vysloužilé baterie Toyota slouží v Yellowstoneském národním parku

I po skončení své životnosti mohou být baterie z elektroaut užitečné. Dokazuje to nejnovější příklad z Yellowstoneského národního parku.

Navzájem propojené vysloužilé baterie z vozů Toyota Camry Hybrid
foto: Toyota

Lamar Buffalo Ranch, rekreační sídlo uvnitř světoznámého Yellowstoneského parku, od nedávna využívá vlastní . Nyní k ní přibyla i nová stacionární baterie o celkové kapacitě 85 kWh.

Skládá se z celkem 208 vysloužilých baterií z vozů Toyota Camry Hybrid, které byly sesbírány u amerických dealerů. Zbytková kapacita činí asi 0,4 kWh, původní kapacita byla přibližně 1,6 kWh.

Hybridní Toyota Camry se prodává už téměř deset let, od roku 2006. Podobně lze ale využít i vysloužilé baterie z ostatních hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů.

V roce 2016 chce správa ranče přidat také vlastní vodní mikroelektrárnu. Ta bude sbírat energii z nedalekého potoka.

tisková zpráva

11 Comments on “Vysloužilé baterie Toyota slouží v Yellowstoneském národním parku”

  1. @Walkeer
    Dobrý den,
    možná

    @Walkeer
    Dobrý den,
    možná jsem Váš příspěvek nepochopil,ale otázka ucinosti je absolutně irelevantní. Ty baterie ny se musely jinak zlikvidovat(recyklovat).Předtím když nesvitilo neměli energii a museli ji (pravděpodobně) brát ze sítě.Nyní diky bateriim jsou více sobestacni a šetří přírodu. Pokud
    bychom prefijenom trvali ja te ucinocti, tak celý.systém ma účinost 100 %.m

    1. stare baterky maji mensi
      stare baterky maji mensi kapacitu a mensi ucinnost dobijeni, takze kdyz do nich uschovavate energii (ze site nebo solaru) tak mate ztraty treba 30-40% u Ni-mh baterek… v pripade ze je to ze site, tak prodelate jen par kwh (odeberete ze site treba 100kwh, ale baterky dodaji jen 60-70kwh) a pokud nabiji ze solaru, tak musi dat o 30% solarnich panelu vic, takze je to o dost velkej balik vic, nez kdyby pouzili baterky s vyssi ucinosti, takze otazka ucinnosti je absolutne relevantni.

      1. Když vezmu v potaz, že
        Když vezmu v potaz, že akumulátory dostali darem (což taktně zamlčujete, protože?), pak Vaše dalekosáhlé robory účinnot vs koupení nových, protože se to vyplatí je ekonomický nesmysl hodný plzeňské vysoké školy. Když dostanu zadarmo baterky je „ekonomičtější“ koupit za peníze jiné o jakékoliv kapacitě? Od kdy?

        Kam jste chodil na školu…

        1. za tu elektrinu, kterou do
          za tu elektrinu, kterou do nich budou ukladat, budou muset platit, a je rozdil jestli platite 100 000kc nebo 140 000kc za rok za elektrinu. Kdyby jste dostal zadarmo neakou starou karu s 6,0l V8 co zere 25 litru na 100km, nebo by jste koupil za 30 tisic neakou oktavku co bere 5 litru? co je pro vas ekonomictejsi? Btw, stredni: silnoproud (el. stroje a vedeni) a ted VUT ekonomika podniku.

          1. Takže si to vstupní
            Takže si to vstupní informace (přímo na stránkách yellowstonu):

            1) dostali darem od toyoty aku.
            2) mají vedle v řece malou vodní (taky dar, mají s ní nabíjet aku)
            3) mají FV panely (také dar, mají z nich nabíjet aku)
            4) mají plyn. el. generátory elektřiny (opět dar)
            5) dostali elektromobily (opět dar, zatím ne náhrada za všechny auta)

            Vy jim doporučujete, že je ekonomičtejší ty aku nabíjet z el. přípojky, jezdit benziňáky jenom proto, že pokud by to koupili za své je provoz v takovém případě neekonomický. Já prostý duchem sem vždy počítal ekonomický provoz náklady vs provoz vs údržba. Ale joooo, dá se to počítat jako Vy, vykašlat se na skutečnéí náklady a počítat návratnost s fiktivních čísel, které si někdo vycucá z prstu…

            Já jsem strojař, a vždy mě učili, sice si přečíst populárně naučný článek, ale když mě zaujme a chcci komentovat, zajít si za zdrojem odkud článek čerpal, v ČR je moderní napsat 100+1 názor na základě 1procenta informací a dalších 99procent si v komentářích vymyslet…

      2. Staré baterky mají menší
        Staré baterky mají menší kapacitu.
        To znamená,že nejdou nabít na 100% své původní kapacity ale jen na 30-40% té původní.
        To nemá se ztrátamy v nabíjení nic společného, ta ztráta bude téměř stejná jako u nových.
        Vy motáte hrušky s jablky –
        kapacita je něco jiného než účinnost!

        Plzeňáku 🙂

      1. Blahopřeju, máte jediný
        Blahopřeju, máte jediný správný názor,

        který je doslova také napsán na stránkách yellowstonu, jenom doplním, že důvodem tohoto kromě ukázky technologie, chránit přírodu tohoto parku.

        Jiní, doporučují „výpočty návratnosti na základě neexistujících nákladů apod.“

        P.S. více takových jako Vy.

Napsat komentář