Londýn zavádí vodíkové autobusy do běžného provozu

Po úspěšných testech autobusů s pohonem v posledních několika letech byla v úterý v zavedena pravidelná linka tohoto autobusu na frekventované turistické trase RV1.   

David Edwards, mluvčí Transport for London, poznamenal: „Jedná se o novou generaci autobusů, využívajících k pohonu vodíkové . Tyto vozy byly navrženy a vyvinuty na základě našich požadavků a v případě, že se prokáží jako spolehlivé a vhodné pro potřeby , budeme vážně zvažovat rozšíření vozového parku.“ Očekává se, že do poloviny roku 2011 přibude dalších sedm těchto vozidel.

vyrábí , která je ukládána do . Při produkování elektřiny nedochází k uvolňování žádných , což má pozitivní vliv na kvalitu ovzduší ve městech, na rozdíl od starých .

Autobusy jsou také schopny vyrábět prostřednictvím brzdění, takže se stále průběžně dobíjejí. To umožňuje cestovat autobusem po dobu až 18 hodin, bez nutnosti doplňovat .

Zavedení této technologie do Londýna koresponduje s otevřením největší britské vodíkové čerpací stanice, která se nachází ve východním Londýně.

Jedinou otázkou tak zůstává , jelikož je tato poměrně nová a do ceny se promítá i její dosavadní a . Pokud se vodíkové autobusy osvědčí a prokáží výrazný pozitivní vliv na , bude se dle odborníků i cena dostávat na přijatelnější hladinu.

Prvním městem, které zavedlo pravidelnou autobusovou linku vodíkových autobusů, byl . Rychle za ním následoval , Perth a Reykjavík. V chtějí mít 14 vodíkových autobusů a 40 dalších v provozu do roku 2016.

3 Comments on “Londýn zavádí vodíkové autobusy do běžného provozu”

  1. „Jedinou otázkou tak
    „Jedinou otázkou tak zůstává cena … “ No mňa napadá ešte jeden problém … odkiaľ plánujú získavať vodík. V súčasnosti sa tuším vyše 90 percent vodíka produkuje z fosílnych palív. Takže jeho cena porastie s poklesom ich produkcie, rovnako ako cena benzínov a nafty. Samotné vodíkové články sa vyznačujú vysokou cenou a krátkou životnosťou. Význam takéhoto autobusu (možno aj viacerých kusov) by som videl ako zaujímavý experiment na doladenie technológií … no dokiaľ sa nedotiahne technológia na výrobu vodíka, tak by som im veľký význam neprikladal.

    1. Existuje mnoho způsobu jak
      Existuje mnoho způsobu jak vyrobit vodík, avšak jako efektivní se v poslední době údajně jeví výroba vodíku jadernými reaktory čtvrté generace tzv. GEN IV. Ať už to bude tak nebo jinak věřím, že se největší mozky s tímto problémem ještě zdárně poperou. Ivo Hradil 🙂

Napsat komentář